Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Лекція 10: прогнозування і значення технологій.

Епістемологія (теорія знання) постмодернізму

Соціальна теорія постмодернізму

Культура як система знаків: 1) Мова володіє носієм, визначає його способи мислення і життєдіяльності, вона є вмістилищем значень, незалежно від фактів. 2) Відмова від референційної мови (посилання на реальність)
Світ як текст: потрібна реконструкція, щоб зрозуміти цей світ. З’являються потреби епістеми. Епістема завжди внутрішньо підкорена структурі владних відносин, легітимізує владу, не може бути об’єктивною чи нейтральною. Звідси, оскільки знання відокремлюються від об’єкта, виходить теорія гіперреальності – емансипація кодів від референтів.
Смерть суб’єкта: оскільки нічого не існує поза текстом, теоретичний антигуманізм, новий «суб’єкт» постмодернізму може бути осмислений як калейдоскоп фрагментів ідентичності, прив’язаний до локально-історичних та культурних обставин.
Децентрація: структура заперечується. Ц заперечення можливості існування цілісної універсальної системи знання, знання є фрагментними. На перше місце виходить занепад метанаративів, ерозія великих нарацій, відмова від поняття історичного прогресу, від форм історичного розвитку.
Постмодерна чуттєвість: розчарування в ідеалах раціоналізму, бачення світу як фрагментарного, де центрованого, невпорядкованого, позбавленого причинно-наслідкових зв’язків і ціннісних орієнтирів.

 

Зразки постмодерного мистецтва:

1) Хепенінг;

2) Флуксус;

3) Перфоменс.

 

Елементи:

1) де фундаменталізм – необґрунтованість пізнання, незв’язність пізнання з реальністю;

2) відсутність привілейованого знання, істинної інтерпретації – істина розуміє закон текстуально;

3) фрагментарність – знання розуміється не як єдина система;

4) конструктивізм – світ складається з соціо-лінгвістичних конструкцій.

Зігмунд Бауман – досліджував постмодернізм соціології

Ознаки постмодерної соціології:

1) увага до локального, конкретно-історичного контексту;

2) події завжди до кінця не детерміновані, констатація відкритості знання про світ, акцент на культурі, етніфікація культурної ідентичності;

3) увага до процесів соціального конструювання реальності (зокрема до лінгвістичних аспектів).

Наслідок постмодерного світогляду:

1) вихід країн за межі периферійної самосвідомості, усвідомлення власного досвіду як самодостатності;

2) результат – фрагментований розірваний індивід, його орієнтація має контекстуальний, а не універсальний характер, його «Я» розмивається, розчленовується.

 

Філософські підходи до розуміння техніки:

1) вузький – інженерно-технічний ракурс;

2) широкий підхід – будь-які штучні знаряддя і засоби діяльності;

3) філософський – всі вміння, напрямки людської діяльності.

Б. Франклін: людина – це tool making animal.


Філософські концепції технології:

1) ідеалістична – є так зване четверте царство техніки, до якого людина наближається, тобто всі технологічні рішення існують в окремій сфері (царстві);

2) Гайдеггер – технологія відчужує людину від її істинного буття;

3) техніка – зустріч людської душі зі світлом.

 

Проблемні питання взаємодії техніки зі суспільством:

1) техніка – знаряддя людини чи людина стає функціональною?

2) техніка є доброю чи злою? Можливо, вона індиферентна?

 


Читайте також:

  1. DIMCLRE (РЗМЦВЛ) - колір виносних ліній (номер кольору). Може приймати значенняBYBLOCK (ПОБЛОКУ) і BYLAYER (ПОСЛОЮ).
  2. I визначення впливу окремих факторів
  3. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  4. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  5. Iсторичне значення революції.
  6. Ne і ne – поточне значення потужності і частоти обертання колінчастого вала.
  7. Ocнoвнi визначення здоров'я
  8. Аварійне та довгострокове прогнозування хімічної обстановки
  9. Аварійно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, їх призначення і склад.
  10. Автокореляція залишків – це залежність між послідовними значеннями стохастичної складової моделі.
  11. Автоматизація процесу призначення IP-адрес
  12. Алгебраїчний спосіб визначення точки беззбитковості




Переглядів: 621

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Головні філософи постмодернізму: Жак Деріда, Жак Франсуа Ліотар, Мішель Фуко, Ролан Барт, Жак Бодріяр, Юлія Кристелан. | Вплив технології на суспільство

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.