До консультантів можуть звертатися, коли в організації не вистачає людей, здатних вирішувати певну проблему з таким же шансом на успіх. Для цього часто потрібні особливі методи і заходи, у яких консультант розбирається краще усіх. В інших випадках розглянута проблема може мати загальний характер, наприклад організація не здатна виконувати своє основне призначення; при цьому можуть знадобитися навички по організаційному діагнозі, стратегії, плануванню, координації, інформаційним системам і іншим складним питанням. Або ж керівництво може усвідомити, що необхідні зміни, але в організації немає фахівців, що можуть спланувати, розробити й ефективно здійснити складний процес змін.
Консультант може надати ці навички, ознайомити клієнта з організаційними процесами і відносинами, допомогти йому визначити і здійснити відповідну стратегію.
Не дивно, якщо організація не володіє якими-небудь корисними для неї знаннями або навичками, це не обов’язково є ознакою некомпетентності. Адже темпи змін у суспільстві настільки високі, а потреби настільки різні, що навіть у дуже великих і потужних організаціях може не вистачити внутрішніх ресурсів для вирішення ряду нових проблем і використання нових можливостей. У таких випадках можуть допомогти консультанти.
4. Інтенсивна професійна допомога на короткостроковій основі
Іноді в організації є необхідні технічно кваліфіковані кадри, однак ведучих керівників або штатних фахівців неможливо звільнити для тривалої роботи з детальним вирішенням окремої проблеми або проекту. Тому, організації користуються послугами консалтингової служби, запрошуючи консультанта для виконання визначеної роботи, яку здійснити в поточний час немає можливості (мало часу, важко одночасно займатися практикою і теорією.) Після завершення проекту консультант закінчує свою роботу з організацією.
4. Неупереджений погляд з боку
Навіть на кращих людей в організації можуть занадто сильно впливати особисті зв’язки й існуючі традиції і цінності, що заважає бачити справжній стан проблеми і вирішувати її. Оскільки консультант із питань управління незалежний від організації-замовника і не підданий її внутрішнім взаєминам, він може дати свіжий погляд з боку і залишатися неупередженим у ситуаціях, коли члени організації не можуть бути об’єктивними.