Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Лекція 9. Іонізуюче випромінювання, радіометричний і дозиметричний контроль, заходи і засоби захисту ( 1 год.)

Види, властивості та одиниці вимірювання іонізуючого випромінювання. Радіоактивне випромінювання. Рентгенівське випромінювання і його застосування. Радоактивність природна і штучна.

Дія іонізуючого випромінювання на живу матерію і на організм людини.

Дози іонізуючого опромінювання.

Радіометричний і дозиметричний контроль.

Способи, заходи, засоби захисту від іонізуючого випромінювання.

Завдання для самостійної роботи ( 2 год.)

Виробничі джерела іонізуючого випромінювання. Класифікація. Нормування іонізуючого випромінювання.

Рекомендована література: [1, 2, 3, 4, 5, 7, 23].

Завдання для самостійної роботи ( 2 год.)

Санітарно-гігієнічні вимоги до планування і розміщення виробничих та допоміжних приміщень.

Класи шкідливості підприємств за санітарними нормами. Санітарно-захисні зони підприємств.

Вимоги до територій, виробничих і допоміжних приміщень, розташування виробничого і офісного обладнання, організації робочих місць, енерго- та водопостачання, каналізації і транспортних комунікацій.

Рекомендована література: [1, 2, 3, 4, 5, 7, 24].

Контрольні запитання та завдання

1. В чому сутність фізіології праці?

2. Що ви розумієте під терміном «працездатність працівника»?

3. Сформулюйте основні вимоги законодавства України щодо необхідності поліпшення стану виробничого середовища та фізіології і гігієни праці.

4. В чому сутність програм поліпшення гігієни праці і виробничого середовища?

5. Які вимоги до температур виробничих прміщень?

6. Які вимоги до вологості виробничих прміщень?

7. Якими шляхами шкідливі речовини потрапляють в організм людини і який вплив на нього вони можуть здійснювати?

8. Яка уражуюча дія пилу, отруйних газів, пару, диму, шкідливих мікроорганізмів на організм людини?

9. Які заходи та засоби використовуються для покращення мікроклімату виробничого середовища і робочих місць?

10. Які заходи та засоби використовуються для захисту працюючих від шкідливих речовин?

11. Яке призначення вентиляції, кондиціонування повітря і яка їх дія?

12. Які переваги і недоліки різних видів опалення виробничих приміщень?

13. Перелічіть основні вимоги до виробничого освітлення.

14. Як здійснюється нормування природного і штучного освітлення виробничих приміщень і робочої зони?

15. Яким чином здійснюється експлуатація освітлювальних приладів?

16. Що таке шум і і які його фізичні характеристики?

17. Як впливає шум, ультразвук та інфразвук на організм людини?

18. Як заходи і засоби застосовуються для захисту від шуму, ультразвуку та інфразвуку?

19. В чому особливості дії вібрації на організм людини?

20. Які заходи і засоби використовуються для захисту від вібрації?

21. Приведіть класифікацію електромагнітних випромінювань за частотним спектром.

22. Як впливають електромагнітні поля радіочастотного діапазону на організм людини?

23. Які заходи і засоби захисту працюючих від електромагнітних випромінювань радіочастотного діапазону?

24. Як впливають інфрачервоні та ультрафіолетові випромінювання на організм людини?

25. Якими способами здійснюється захист від інфрачервоного випромінювання?

26. Якими способами здійснюється захист від ультрафіолетового випромінювання?

27. Де використовується лазерне випромінювання і які заходи та засоби захисту від його дії на робочих місцях?

28. Які є види іонізуючих випромінювань і їх властивості?

29. Дайте характеристику рентгенівського випромінювання.

30. Дайте характеристику радіоактивного випромінювання.

31. Як вимірюються показники іонізуючих випромінювань?

32. Як нормуються показники іонізуючих випромінювань?

33. Які заходи і засоби використовуються для захисту від іонізуючих випромінювань?

34. Перелічіть основні санітарно-гігєнічні вимоги до територій підприємств, виробничих, допоміжних та побутових приміщень.

35. Перелічіть основні санітарно-гігєнічні вимоги до енергопостачання, водопостачання і каналізації.

 


Читайте також:

  1. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  2. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  3. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  4. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  5. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  6. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  7. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  8. II. Загально-шкільні заходи
  9. II. Основні засоби
  10. III. Медико-відновлювальні засоби
  11. IX. НАУКОВИЙ СТИЛЬ І ЙОГО ЗАСОБИ У ПРОФЕСІЙНОМУ СПІЛКУВАННІ
  12. L2.T4/1.1. Засоби періодичного транспортування штучних матеріалів.




Переглядів: 459

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лекція 7. Повітря робочої зони, мікроклімат виробничих приміщень і способи його покращення (1 год.) | Тема 2.2. Основи виробничої безпеки ( 10 год.)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.