МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Політичні режими державЗ формою державного правління дуже тісно пов’язані так звані політичні режимидержав. Вони є сукупністю чи системою засобів, методів, за допомогою яких здійснюється державна влада у суспільстві. Ці режими відрізняються між собою станом демократичних прав і свобод людини та інших суб’єктів суспільних відносин. Форма державного режиму– це порядок здійснення державної влади у певні способи певними, методами і засобами. За формою політичного режиму держави поділяють на дві групи: демократичні й авторитарні (антидемократичні). Демократичний режим передбачає дотримання основних прав людини, врахування інтересів усіх соціальних груп населення, шляхом застосування демократичних інститутів (вибори, референдуми, засоби масової інформації). Такі режими поділяють на демократично-ліберальні, демократично-консервативні, демократично радикальні. Вони схожі між собою і відрізняються лише рівнем демократичних свобод. Заавторитарного режиму основні права людини порушуються або обмежуються. Особливо від такого режиму страждають свобода, честь і гідність особи. Тут, як правило, влада зосереджується в руках невеликої групи людей або однієї особи. Можна виділити декілька різновидів авторитарних режимів: деспотичні, військово-диктаторські, тоталітарні, фашистські, расистські. Длядеспотичного режиму характерним є свавілля, жорстоке придушення прав, свобод і самостійності особи. Класичні деспотичні режими були в державах Давнього Сходу (Ассирія, Вавилон тощо). За тоталітарних режимів існує повний контроль за діяльністю громадян в усіх сферах життя суспільства. А це теж означає певне обмеження їх прав і свобод. Під фашистським режимом розуміють відкрито терористичну диктатуру з застосуванням крайніх форм насильства проти інакомислячих осіб. За расистського режиму порушення свобод і прав людини відбувається в основному за расовою належністю особистостей. Тут діє положення про фізичну, психічну нерівноцінність людських рас, зверхність представників однієї раси над іншою. Військово-диктаторські режими, як правило, означають панування, диктатуру певної групи військових людей так званої воєнної хунти, яка, спираючись на військо, диктує суспільству свої правила поведінки, часто порушуючи права і свободи громадян.
Перелік контрольних питань до теми: 1. Охарактеризуйте кожну теорію виникнення держави. 2. Вкажіть причини утворення первісних держав. 3. Що таке держава. 4. Які ви знаєте ознаки держави. 5. Що таке сукупність найбільш суттєвих ознак, притаманних групі держав в конкретно-історичних умовах. 6. Вкажіть типи держав за формою державного устрою. 7. Вкажіть типи держав за формою державного правління. 8. Вкажіть типи держав за формою державного режиму. 9. Як називають основні напрями діяльності держави, які розкривають її соціальну сутність і спрямованість. 10. Назвіть функції держави за сферами суспільного життя. 11. Назвіть функції держави за соціальним значенням державної діяльності 12. Назвіть функції держави за часом їх здійснення. 13. Назвіть функції держави за їх територіальною спрямованістю. 14. Вкажіть, до якого виду функцій держави відноситься діяльність по створенню механізму захисту особи. 15. Вкажіть, до якого виду функцій держави відноситься діяльність по створенню системи загальноосвітніх установ. 16. Вкажіть, до якого виду функцій держави відноситься участь держави у розв’язанні глобальних господарських проблем. 17. Вкажіть, до якого виду функцій держави відноситься участь держави у розв’язанні глобальних господарських проблем. 18. Як називається форма правління, при якій вища державна влада здійснюється повністю або частково однією особою і передається у спадок. 19. Як називається форма державного правління, при якій вища державна влада здійснюється виборним органом, що обирається населенням на певний строк? 20. Вкажіть ознаки республіки. 21. Яку форму правління характеризує така ознака: президент одночасно є главою держави та очолює виконавчу владу? 22. Яку форму правління характеризує така ознака: уряд формується та відповідальний перед парламентом? 23. Як називається форма державного правління, коли глава держави (президент) обраний населенням, формує за погодженням з парламентом склад уряду, яким керує сам? 24. Що таке спосіб поділу держави на частини, що відображає характер розподілу влади між нею та складовими частинами, центральними та місцевими органами? 25. Вкажіть ознаки унітарної держави. 26. Вкажіть ознаки федеративної держави 27. Способи та засоби здійснення державної влади. 28. Вкажіть ознаки демократичного режиму. 29. Вкажіть ознаки тоталітарного режиму 30. Як називають об’єднання держав з частковою передачею суверенних ознак. Література: 1. Брецко, Ф. Ф. Основи держави і права України : модульний курс у таблицях і схемах [Текст] / Ф. Ф. Брецко. – Тернопіль : Мандрівець, 2009. – 409 с. 2. Забарний Г.Г., Калюжний Р.А., Шкарупа В.К. Основи держави і права: Навчальний посібник. – К.: Либідь, 2001. – 236 с. 3. Керецман В. Ю., Семерак О. С. Правознавство. Навчальний посібник – К.: Атіка, 2002. – 400 с. 4. Молдован В. В. Основи держави і права: Курс лекцій / Молдован В. В. — К.: Юмана, 1996. — 176 с. 5. Правознавство: навч. пос. / за ред. В.В. Копєйчикова. - К.: Юрінком Інтер, 2004. – 480 c. Читайте також:
|
||||||||
|