ускладнення, небезпечні для життя (набряк легень, злоякісна артеріальна гіпертензія з ознаками застійної серцевої недостатності, уремічний перікардит, набряк мозку, декомпенсований метаболічний ацидоз)
Конкретна мета самостійної підготовки до практичного заняття
На підставі отриманих знань щодо етіологічних та патогенетичних факторів засвоїти основні клінічні та діагностичні критерії гломерулонефритів та хронічної ниркової недостатності у дітей та ознайомитись з основними принципами лікування, реабілітації і профілактики захворювань нирок у дітей.
Програма самостійної підготовки до практичного заняття
1. Базовий рівень підготовки.
Назви попередніх дисциплін
Необхідні навики
1. Анатомія
Знати анатомію сечової системи. Будова нирок, їх вікові особливості.
2. Нормальна фізіологія
Визначати особливості функціонування сечової системи у дітей.
3. Патологічна анатомія та патологічна фізіологія
Знати морфологічні зміни при імунному запаленні клубочків, механізми гіпертензії, набряків, олігоанурії та інших патологічних процесів при ГН та ХНН.
4. Біохімія
Визначати й інтерпретувати основні біохімічні показники функціонального стану нирок.
5. Пропедевтика педіатрії
Знати симптоми та синдроми ГН та ХНН у дітей.
Вміти збирати анамнез у батьків дитини, оцінювати загальний стан хворого, проводити об'єктивне обстеження хворого із захворюваннями сечової системи.
2. Оволодіння представленим у методичній вказівці учбовим матеріалом, що містить мінімальний базовий рівень знань, необхідний для засвоєння теми.
3. Робота з рекомендованою літературою за темою заняття.
4. Ознайомлення з методикою виконання визначених практичних навичок.
5. Самоконтроль отриманих знань за допомогою контрольних питань до заняття, розв’язування ситуаційних завдань та тестового контролю.