Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ЇЇ МІСЦЕ ТА ЗНАЧЕННЯ

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

Таврійський державний агротехнологічний університет

Кафедра Екології та охорони

Навколишнього середовища

ЗБІРНИК МЕТОДИЧНИХ ВКАЗІВОК

ДО САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ

з дисципліни “Загальна екологія”

Спеціальність 6. 040106 “Екологія, охорона навколишнього

середовища та збалансоване природокористування”

Мелітополь, 2013

Збірник методичних вказівок до самостійної роботи з дисципліни “Загальна екологія”. Напрям підготовки 6.040106 «Екологія, охорона навколишнього середовища та збалансоване природокористування»”/ Волох А.М.., Федюшко М.П. – Мелітополь: ТДАТУ, 2013. – 51с.

 

Розробники:

Волох А.М. – д.б.н., професор кафедри ЕТОНС

Федюшко М.П. – старший викладач кафедри ЕТОНС

 

 

Рецензент:

 

Бойко О.В. – доцент кафедри ОП та БЖ

 

 

Розглянуто та схвалено на засіданні кафедри екологія та ОНС

“____” _________20__ р., протокол №____

 

 

Розглянуто та рекомендовано до друку

методичною комісією факультету АТЕ

“____” _________20__ р., протокол №____

 

ЗМІСТ

ПЕРЕЛІК УМОВНИХ СКОРОЧЕНЬ ...............................................................4

 

1 ЗАГАЛЬНИЙ ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ, ЇЇ МІСЦЕ ТА ЗНАЧЕННЯ ...................................................................................................... ..5

1.1 Наукова, аудиторна та позааудиторна складова дисципліни ................7

1.2 Кваліфікаційні вимоги до знань та умінь майбутніх

фахівців-екологів (знання, уміння) ............... ...............................................8

 

2 СТИСЛА ХАРАКТЕРИСТИКА ОСНОВНИХ НАВЧАЛЬНИХ

ЕЛЕМЕНТІВ .................................................................................................... . 9

 

ПЕРЕЛІК ПОСИЛАНЬ ...................................................................................50

 

ПЕРЕЛІК УМОВНИХ СКОРОЧЕНЬ

БГЦ – біогеоценоз

БІК – біологічний кругообіг атомів

БС- біосфера

БСК – біохімічне споживання кисню

ВМ – важкі метали

ВМР – вторинні матеріальні ресурси

ГДК - гранично допустима концентрація

ГДС - гранично допустимий скид

ГМО - генетично модифіковані організми

ГС – геологічне середовище

ДДТ – діхлордіфенилтрихлоретан

ЕС- екосистема

ЕФ – екологічний фактор

ЖР – жива речовина

ЗР- забруднювальна речовина

ІС – інженері споруди

ЛОШ - лімітуюча ознака шкідливості

НС - навколишнє середовище

НП – нафтопродукти

НПС - навколишнє природне середовище

ПАВ – поліциклічні ароматичні вуглеводні

ПАН – пероксиацетилнітрат

ПВ – підземна вода

ПТС – природно-технічна система

ПХБ - поліхлоровані біфеніли

ПХДД - поліхлоровані дибензодіоксини

ПХДФ - поліхлоровані дібензофурани

ПЧЛ - приповерхнева частина літосфери

СЗВ –синьо-зелені водорості

СПАР – синтетичні поверхнево-активні речовини

ТПВ – тверді побутові відходи

ТХДД – 2,2,7,8-тетрахлордібензодіоксин

ХЕ – хімічний елемент

ХПК – хімічне споживання кисню

ХФВ – хлорфторвуглеці

ШР – шкідлива речовина

 

ЗАГАЛЬНИЙ ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ,

ЇЇ МІСЦЕ ТА ЗНАЧЕННЯ

 

 

Дисципліна „Загальна екологія” є однією з провідних в системі базової вищої освіти при підготовці фахівців за напрямом 0708 „Екологія”. Це є фундаментальна, інтегруюча дисципліна, тобто вона є узагальнюючою щодо вимог формування певного обсягу фундаментальних знань майбутнього фахівця і об’єднує чітко визначену кількість навчальних дисциплін у їх органічному поєднанні, формуючи цілісність уявлень та знання щодо складових цих дисциплін, відповідних змістовних модулів, виховує розуміння нагальної потреби гармонійних взаємовідносин між людиною та природою.

Навчальна дисципліна забезпечує формування базових екологічних знань, основ екологічного мислення професійного фахівця здійснювати вагомий внесок у формування масової екологічної свідомості населення, набуття необхідних умінь щодо прийняття відповідних рішень і т.п.

Навчальна дисципліна є основою майже для всіх інших дисциплін циклу професійної та практичної підготовки за напрямом екологія, а саме: моніторинг довкілля, економіка природокористування, екологія людини, екологічна експертиза, ландшафтна екологія, техноекологія, нормування антропогенного навантаження на природне середовище, екологія міських систем і т.п. В той же час існує велика кількість навчальних дисциплін, що забезпечують формування знань і умінь з конкретних модулів професійного спрямування, це: біологія, хімія, фізика, вища математика, метеорологія і кліматологія, гідрологія, ґрунтознавство, геологія з основами геоморфології, вступ до фаху і т.п.

Мета навчальної дисципліни – формування фундаментальних базових знань з традиційної екології та неоекології і здатності оцінювати сучасний екологічний стан та уміння прийняття управлінських рішень щодо охорони та захисту довкілля, раціонального природокористування.

В основу вивчення дисципліни покладено удосконалений механізм набуття знань, який здійснюється в аудиторному та позааудиторному режимі навчальної та наукової діяльності. Оцінювання за рівнями та критеріями знань здійснюється шляхом урахування засвоєних навчальних елементів.

 


Читайте також:

  1. A) Оцінка захисних споруд за ємністю – визначення коефіцієнта Квм.
  2. CMM. Визначення моделі зрілості.
  3. DIMCLRE (РЗМЦВЛ) - колір виносних ліній (номер кольору). Може приймати значенняBYBLOCK (ПОБЛОКУ) і BYLAYER (ПОСЛОЮ).
  4. I визначення впливу окремих факторів
  5. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  6. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  7. II. Найважливіші проблеми, що визначають розвиток місцевого самоврядування і є спільними для будь-яких урядових систем.
  8. II. Фактори, що впливають на зарплату при зарубіжних призначеннях
  9. ISO 15504. Призначення і структура стандарту
  10. Iсторичне значення революції.
  11. Ne і ne – поточне значення потужності і частоти обертання колінчастого вала.
  12. Ocнoвнi визначення здоров'я




Переглядів: 402

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Чисті грошові потоки по рокам | Наукова, аудиторна та позааудиторна складова дисципліни

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.