Панель- це метод, який за допомогою ЕОМ відтворює використання різних маркетингових чинників на папері, а не в реальних умовах. Даний метод полягає в тому, що створюється модель контрольованих і неконтрольованих факторів, з якими стикається фірма. Потім їх можливі варіанти поєднання закладають в комп'ютер з метою визначення впливу на загальну стратегію маркетингу.
Ознаки методу- предмет і тема дослідження постійні; збір даних здійснюється через певні проміжки часу; постійна сукупність об'єктів дослідження (домогосподарки, торгові підприємства, виробничі споживачі); не вимагається участь з боку споживачів; можливість обліку багатьох взаємозалежних чинників. Однак, цей метод складний, важкий в застосуванні і сильно залежить від покладених в основу пропозицій.
3) спеціальні форми (панель економістів, архітекторів і інше, а також театри, лікарні і т. д.);
4) традиційна і нетрадиційна;
5) короткострокова і довгострокова;
6) залежно від методу отримання інформації (опитувальні листи, інтерв'ю і т. д.).
За допомогою цього методу можна виявити фактори, що впливають на досліджувану проблему, і їх динаміку; можна вивчити думки обстежуваних, їх наміри та рішення; можна виявити відмінність у поведениях споживачів, що відносяться до різних соціальних прошарків, що живуть у різних населених пунктах ; можна вивчити мотиви покупок і спрогнозувати їх розвиток, а також багато іншого.
Вибір того чи іншого виду панельного методу визначається поставленими завданнями і обсягом виділених коштів.