Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основні поняття й визначення

Основні механізми і системи двигуна

 

Двигун внутрішнього згоряння складається з механізмів - кривошипно-шатунного і газорозподільного та систем – живлення, запалювання, охолодження, змащування і пуску.

Кривошипно-шатунний механізм ( основні деталі - поршень, шатун, колінчастий вал, маховик ) призначений для сприймання тиску газів і перетворення зворотно - поступального руху поршня в обертальний рух колінчастого вала.

Механізм газорозподілу (основні деталі – клапани, пружини, деталі приводу – розподільний вал, шестерні, штовхачі, штанги, коромисла ) призначений для своєчасного відкриття і закриття клапанів під час впуску і випуску.

Система живлення ( основні агрегати – паливний бак, паливо проводи, крани, фільтри, паливний насос, карбюратор, газовий змішувач, форсунки) призначена для приготування пальної суміші і підведення її ло циліндрів (карбюраторний чи газовий двигун) або підведення повітря й подачі палива в циліндри і приготування в них пальної суміші (дизельний двигун) та випуску відпрацьованих газів.

Система запалювання ( основні агрегати – магнето, проводи, свічки, акумуляторна батарея, генератор, індукційна котушка, переривник-розподільник) застосовується на карбюраторних і газових двигунах та двигунах із впорскуванням палива у впускний колектор для запалювання стисненої в циліндрах робочої суміші.

Система охолодження рідинна ( основні агрегати – водяний насос, вентилятор, водяна сорочка, радіатор, термостат) або повітряна ( основні деталі – вентилятор, напрямний кожух, циліндри і головки циліндрів з охолоджувальними ребрами) призначена для підтримання оптимального теплового режиму двигуна.

Система мащення ( основні агрегати – масляний насос, маслопроводи, фільтри, масляний радіатор) призначена для підведення масла до тертьових деталей під тиском і розбризкуванням, охолодження деталей та винесення продуктів спрацювання.

Система пуску (пусковий бензиновий двигун з редуктором або електричний стартер, система підігрівання води й повітря) призначена для прокручування колінчастого вала при запуску.

 

Поршень змінює напрям руху в так званих мертвих точках (vп = 0).

Верхня мертва точка (ВМТ) – це положення поршня в циліндрі, при якому його відстань до осі колінчастого вала найбільша.

Нижня мертва точка (НМТ) – це положення поршня в циліндрі, при якому його відстань до осі колінчастого вала найменша.

 
 

Рис. 5.1. Схема двигуна внутрішнього згоряння та його основні параметри.

1 – циліндр; 2 – поршень; 3 – головка циліндра; 4 - впускний клапан; 5 – свічка запалювання або форсунка; 6 – впускний клапан; 7 – шатун; 8 – кривошип; 9 – картер.

 

Відстань між мертвими точками називається ходом поршня. Кожному ходу поршня відповідає поворот колінчастого вала на 1800. Якщо вісь колінчастого вала збігається з віссю циліндра (аксіальний двигун), то хід поршня в ньому дорівнює подвійному радіусу кривошипа: S = 2r.

Об’єм над поршнем, коли він знаходиться у ВМТ, називають об’ємом камери стиску і позначають Vс.

Об’єм, що звільняється поршнем при переміщенні його від верхньої мертвої точки до нижньої мертвої точки, називають робочим об’ємом циліндра і позначають Vh.

Суму робочих об’ємів усіх циліндрів двигуна в літрах називають робочим об’ємом двигуна або літражем (Vл) й обчислюють за формулою:

Vл = Vh * і, де і – кількість циліндрів.

Повним об’ємом циліндра (Vа) називають об’єм над поршнем, коли він знаходиться в НМТ.

Відношення повного об’єму циліндра до об’єму камери згоряння називають ступенем стиску, який визначають за формулою: ε = Vа / Vс.

Чим більший ступінь стиску, тим вищі тиск і температура робочої суміші в кінці стиску, більша швидкість згоряння суміші і більший тиск газів у кінці згоряння. Це сприяє підвищенню потужності двигуна і зменшенню витрати палива. Проте в карбюраторних двигунах ступінь стиску обмежується появою детонації (процес згоряння робочої суміші в циліндрах набуває вибухового характеру), а в дизельних – допустимою жорсткістю (швидкістю наростання тиску газів на 10 повороту колінчастого вала в період горіння робочої суміші) роботи двигуна.

Ступінь стиску двигунів знаходиться в межах: карбюраторні – 6…10, газові – 9…11 і дизельні – 14…22.

У циліндрі працюючого двигуна в певній послідовності відбуваються процеси заповнення свіжим зарядом (повітрям або пальною сумішшю), стиску робочої суміші згоряння, розширення газів (робочий хід) і очищення циліндрів від продуктів згоряння.

Сукупність всіх цих процесів називають робочим циклом двигуна, а частину робочого циклу, що відбувається за один хід поршня, - тактом.

Робочий цикл може відбуватись за 2 або 4 ходи поршня, тобто протягом двох або чотирьох тактів.

Двигуни, в яких робочий цикл відбувається за два ходи поршня, тобто за один оберт колінчастого вала, називають двотактними, а ті, в яких він відбувається за чотири ходи поршня, тобто за два оберти колінчастого вала, називають чотиритактними.

Такти робочого циклу відбуваються в певній послідовності:

· перший – впуск (заповнення циліндра пальною сумішшю або повітрям; поршень рухається від ВМТ до НМТ);

· другий – стиск (стиск робочої суміші перед запалюванням або стиск повітря перед впорскуванням палива; поршень рухається від НМТ до ВМТ);

· третій - розширення (робочий хід; поршень рухається від ВМТ до НМТ);

· четвертий - випуск (очищення циліндра від продуктів згоряння; поршень рухається від НМТ до ВМТ).

 

Робочий цикл одноциліндрового чотирьохактного дизельного двигуна

Під час роботи дизеля в його циліндри надходить чисте повітря, яке стискається і нагрівається. В кінці такту стиску, коли температура повітря досягає 600…700 0С, під тиском 12…21 МПа форсунка впорскує паливо в камеру згоряння. При цьому воно добре розпилюється, змішується з повітрям, самозаймається і згоряє.

 

 


 

Рис. 5. 2. Схема роботи чотирьохтактного дизеля:

I – робочий цикл; такти: а – впуск; б – стиск; в – згоряння і розширення;

г – випуск;

II - схема сил у кривошипно – шатунному механізмі; 1 – впускний клапан; 2 - форсунка;

3 – випускний клапан; 4 – поршень; 5 – паливний насос високого тиску.

 

Таблиця 5. 1. Схема роботи чотирьохтактного дизельного двигуна.

 

 

Такт Поршень Клапани Циліндр Температура в кінці такту, 0С Тиск в кінці такту, МПа
Впуск П ↓ Вп. відкр. Вип. закр. П. заходить 30…50 0,08…0,09
Стиск П ↑ Вп. закр. Вип. закр. П. стискається 600…700 3,5…4,0
1800…2000 6…9
Розширення П ↓ Вп. закр. Вип. закр. РС. горить 700…900 0,4…0,5
Випуск П ↑ Вп. закр. Вип. відкр. ВГ. виходять 320…650 0,105…0,125

Дизелі в порівнянні з карбюраторними двигунами мають переваги:

· надійність (ресурс до капітального ремонту 400…800 тис. км пробігу);

· паливна економічність (на 25 % менша для такої ж потужності);

· дизельне паливо дешевше і безпечніше в протипожежному відношенні;

· менша токсичність відпрацьованих газів.

Недоліки:

· підвищена металоємкість (у 1,5…2 рази);

· більші розміри і маса.

 


Читайте також:

  1. I визначення впливу окремих факторів
  2. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  3. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  4. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  5. II. Поняття соціального процесу.
  6. Ocнoвнi визначення здоров'я
  7. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  8. А/. Поняття про судовий процес.
  9. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  10. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  11. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  12. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.




Переглядів: 2902

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 5. Загальна будова і робочий процес двигуна. Кривошипно - шатунний і газорозподільний механізми | Багатоциліндрові двигуни

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.