Етап передбачає вибір певного підходу до ціноутворення.
Таких орієнтирів можна визначити три: витрати, попит, конкуренція.
Всі методи ціноутворення діляться на три групи:
1. Методи ціноутворення орієнтовані на витрати.
2. Методи ціноутворення орієнтовані на попит.
3. Методи ціноутворення орієнтовані на конкурентів.
Точка беззбитковості (ТБЗ) (критична точка обсягу продажу, точка покриття) – це такий обсяг продажу, за якого валова виручка (дохід) покриває загальні витрати.
При цьому виручка не дає змоги фірмі отримати прибутки, але і збитки вона не понесе.
Обсяг продажу, більший за точку беззбитковості, принесе фірмі прибутки, менший збитки.
Дохід в ТБЗ дорівнює загальним витратам (виготовляється один вид продукції).
Дохід = Загальні витрати
Ц х К = ЗВ х К + ФВ
Звідки: ТБЗ = К = ФВ / Ц - ЗВ
ТБЗ (в одиницях продукції) = ФВ / Ц – ЗВ
ТБЗ (в грошових одиницях) = ТБЗ х Ц
ФВ – загальні сукупні постійні витрати на одиницю реалізованої продукції;
ЗВ – змінні витрати на одиницю реалізованої продукції;
К – обсяг реалізованої продукції.
Лекція 26
План:
1.Види цінових стратегій.
2.Методи коригування цін.
Література: 3,4,5,7,9,12,16,23
1.Види цінових стратегій
Етап 6. Вибір цінової стратегії
Тема 9. Політика розподілу
Мета - навчити студента знати та розуміти:цілі, сутність та основні елементи політики розподілу, функції каналів розподілу, типи посередників, альтернативні системи розподілу, структури розподілу, управління каналами розподілу, комунікаційні стратегії в каналах розподілу, етапи процесу товароруху.