Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Етапи процесу ціноутворення

Процес ціноутворення перебуває під впливом внутрішніх і зовнішніх факторів і складається із семи послідовних етапів.

Етапи процесу ціноутворення:

Етап 1. Визначення цілей ціноутворення.

Етап 2. Аналіз попиту на товар.

Етап 3. Аналіз витрат.

Етап 4. Аналіз цін конкурентів.

Етап 5. Вибір методу ціноутворення.

Етап 6. Вибір цінової стратегії.

Етап 1. Визначення цілей ціноутворення

Метою ціноутворення можуть бути цілі:

- пов’язані з прибутком (максимізація прибутку, досягнення заданої віддачі на інвестований капітал);

- пов’язані з обсягом продажу (максимізація виручки або збільшення частки ринку);

- пов’язані з конкуренцією (стабілізація цін або позиціювання стосовно конкурентів);

- пов’язані з виживанням тощо.

 

Етап 2. Аналіз попиту на товар

З’ясувати реакцію споживачів, тобто зміну попиту на зміну цін, можна аналізуючи значення показника, що називається ціновою еластичністю.

(Рис. 5.8. Цінова еластичність попиту)

 

Етап 3. Аналіз витрат

Попит визначає верхній рівень ціни, а її мінімальну величину – витрати.

(Рис. 5.9. Класифікація витрат)

Виробничі витрати — витрати, пов'язані з виробничою діяльністю фірми:

/ прямі витрати на матеріал, які є частиною виробів або компонентів;

/ прямі витрати на робочу силу — заробітна плата робочих за оброблення матеріалів або його компонентів;

/ прямі накладні витрати — витрати, величина яких перебуває в прямій за­лежності від кількості виготовленої продукції або від часу, витраченого на її виготовлення (вартість електроенергії, необхідної для роботи машин).

Невиробничі (загальнофірмові) витратирозподіляються на:

/ торгові (витрати на виготовлення реклами, виплату комісійних);

/ загальні та адміністративні витрати (для здійснення загальних та адміністративних функцій — оклади керівників, судові витрати тощо).

Прямі витрати— це витрати, які перебувають у прямій залежності від обсягу випуску і виробів або від часу, витраченого на їх виготовлення (прямі витрати на матеріал, робочу силу, прямі накладні витрати).

Непрямі витратине перебувають у прямій залежності від обсягу виробництва або витрат робочого часу:

/ непрямі витрати на матеріали — витрати на побічні матеріали, які використовуються у виробничому процесі (запасні частини, канцелярські товари);

/ непрямі трудові витрати — заробітна плата підсобним робочим, комірникам;

/ непрямі накладні витрати — накладні витрати, які не перебувають у прямій залежності від обсягу виробництва або прямих витрат робочого часу (оренда, транспортні витрати, витрати на науково-дослідні розробки).

Постійні (фіксовані) витрати— витрати, які не залежать від обсягу випуску продукції, послуг (орендна плата, страхування).

Змінні витрати— витрати, які прямо пропорційні обсягам виробництва та збуту:

/ витрати на сировину та основні матеріали;

/ витрати на електроенергію для виробничих потреб;

/ витрати на рекламу; / процент за кредит;

/ амортизація машин та устаткування;

/ інші накладні витрати.

Валові (повні, загальні) витрати— сума змінних і постійних витрат за певного обсягу виробництва.

Змішані витрати(напівзмінні або напівпостійні) — витрати, величина яких змінюється при зміні обсягу виробництва, але, на відміну від змінних витрат, не пропорційно (оренда транспорту для перевезення вантажів складається з постійної частини орендної плати та змінного тарифу, пропорційного відстані).

Етап 4. Аналіз цін конкурентів

Витрати дають змогу визначити мінімальний рівень цін, попит – максимальний, аналіз цін конкурентів дає змогу визначитися щодо цін у цих межах з огляду на ціни конкурентів.

 


Читайте також:

  1. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  2. I. ОСНОВНІ ЕТАПИ ВИКОНАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  3. II. Поняття соціального процесу.
  4. III. Етапи розробки програмного забезпечення
  5. IV. План навчального процесу.
  6. VII. ОСНОВНІ ЕТАПИ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ У ХХ ст.
  7. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  8. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  9. Автоматизація процесу абсорбції
  10. Автоматизація процесу адсорбції
  11. Автоматизація процесу випарювання
  12. Автоматизація процесу відстоювання




Переглядів: 535

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лекція 25 | Методи ціноутворення

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.119 сек.