У цьому розділі розглядаються підходи до політики ціноутворення фірми, визначаються завдання. Розглядається послідовність кроків при визначенні вихідної ціни. Дається характеристика основних цінових стратегій.
ЗАВДАННЯ
Показати підходи й методи ціноутворення в конкретній формі, ознайомити з розмаїтістю цінових стратегій з метою їхнього практичного застосування.
ЦІЛІ
Вивчивши цей розділ, Ви:
1) довідаєтеся про ціноутворення на різних типах ринків;
2) будете володіти алгоритмом розрахунку вихідної ціни на товар;
3) визначитеся з основними завданнями й цілями цінової політики фірми;
5) зумієте вибрати цінову стратегію відповідно до створюваної структури ринку.
Ціноутворення на різних типах ринків
Цінова політика фірми залежить від типу ринку. Таких основних типів звичайно виділяють чотири.
1. Ринок чистої конкуренції – складається з безлічі продавців і покупців якого-небудь схожого товару. Не один окремий покупець або продавець не робить великого впливу на рівень поточних цін. Продавець не в змозі запросити ціну вище ринкової, тому що покупець може придбати товар за ринковою ціною в іншого виробника. Вважається, що маркетингові заходи на даному ринку мало результативні
2. Ринок монополістичної конкуренції – складається з безлічі покупців і продавців, які роблять угоди за цінами в широкому діапазоні. Цей діапазон складається на тому, що на ринку представлена безліч варіантів аналогічних товарів і панує тверда конкуренція. Маркетинг тут може бути дуже ефективний.
3. Олігополістичний ринок складається з невеликого числа продавців, які дуже чуттєво ставляться до політики ціноутворення і маркетингових стратегій один одного. В агентів даного ринку немає повної впевненості, що при зниженні або збільшенні ціни конкуренти повторять маневр, тому даний ринок вважається найскладнішим з погляду ціноутворення.
4. Ринок чистої монополії. Тут абсолютно домінує один продавець. Він і визначає всю цінову стратегію.