Комплекс маркетингу – сполучення чотирьох складових інструментів, за допомогою яких фірма здійснює свою практичну діяльність на ринку.
Комплекс маркетингу включає такі елементи:
1. Товар, пропонований ринку.
2. Ціна, яку споживач повинен сплатити за товар.
3. Методи поширення товару, що дозволяють зробити товар більш доступним.
4. Метод стимулювання продажів.
Цей комплекс може застосовуватися в сукупності або поелементно. Більший ефект досягається, коли використовуються всі елементи комплексу як система.
Після того, як визначиться позиція і комплекс маркетингу, фірма може більш упевнено підійти до реалізації маркетингових заходів.
Реалізація маркетингових заходів
Для цих цілей фірми використовують системи планування (короткострокового, середньострокового, стратегічного).
Ціль стратегічного планування – розвиток сильних, перспективних виробництв і згортання слабких, стримуючих розвиток фірми.
При короткостроковому й середньостроковому плануванні маркетингу розробляють конкретні плани для кожного виробництва й навіть товарної марки.
У маркетинговому плані дають докладну оцінку конкретної маркетингової ситуації, тобто оцінюють ринок, погрози й можливості, а також обсяги асигнувань і порядок контролю за маркетинговою діяльністю. Для ефективної реалізації планів маркетингу великі й середні фірми звичайно організовують служби або відділи маркетингу. Ці служби можуть формуватися на основі різних принципів:
- функціонального,
- географічного,
- товарного,
- ринкового.
Відмінності служб, побудованих на цих принципах, будуть проявлятися в кількості співробітників, їхній взаємодії і рівні компетенції.
УНЕ 10. КОНТРОЛЬ МАРКЕТИНГУ
ЗМІСТ
У цьому розділі розкриваються сутність і значення контролю та аудиту маркетингу, розглядаються три рівня контролю маркетингу.
ЗАВДАННЯ
Дати уявлення про різновиди й методи маркетингового контролю, аудит, ознайомитися з рівнями контролю маркетингу.
ЦІЛІ
Вивчивши цей розділ, Ви:
1) зможете визначити різновиди й методи маркетингового контролю;
2) будете знати, що являє собою аудит маркетингу;
3) зможете виділяти три рівні контролю маркетингу.