Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Призначення, класифікація, конструкція і принцип дії коробок передач

Коробка передач призначена для зміни в широкому діапазоні обертального моменту, що передається від двигуна на ведучі колеса автомобіля при рушанні з місця та його розганянні. Крім цього коробка передач забезпечує автомобілеві рух заднім ходом і дає змогу на тривалий час роз’єднувати двигун і ведучі колеса, що буває потрібним під час роботи двигуна на холостому ходу при русі або на стоянці автомобіля.

 

Коробки передач (ступінчасті)


 

   
 
 
 

 

 


Рис. 13. 10. Класифікація коробок передач.

 

На сучасних вітчизняних автомобілях застосовують переважно механічні ступінчасті коробки передач із зубчастими шестернями. Кількість передач переднього ходу звичайно дорівнює чотирьом або п’яти, не враховуючи заднього ходу.

. Передачі в них переключаються пересуванням шестерень, які входять по черзі в зачеплення з іншими шестернями, або блокуванням шестерень на валі за допомогою синхронізаторів. Синхронізатори вирівнюють частоту обертання шестерень, які включаються, і блокують одну з них з веденим валом. Пересуванням шестерень або синхронізаторів керує водій при виключеному зчепленні.

Принцип дії коробок передач розглянемо на схемі трьохступінчастої коробки передач (рис. 13. 11.).

 

 

Рис. 13. 11. Схема трьохступінчастої коробки передач:

1 – ведучий (первинний) вал; 2 – синхронізатор; 3 – вилка синхронізатора; 4 – вилка;

5 – ведений (вторинний) вал; 6 – проміжний вал

 

Основними деталями коробок передач є ведучий вал 1, ведений вал 5, проміжний вал 6, встановлений у корпусі коробки. На первинному валі жорстко закріплена шестерня z2, яка перебуває у постійному зачепленні з шестернею z¢3, жорстко закріпленою на проміжному валі. Інші шестерні проміжного вала z¢2, z¢1 і zзх також жорстко закріплені. На веденому валі 5 встановлена шестерня z2, що вільно обертається і перебуває в постійному зачепленні з шестернею z¢2, шестерня z1 і синхронізатор 2 з’єднані з валом за допомогою шліців і мають можливість переміщуватися по них у напрямах, показаних стрілками. Шестерня z0 забезпечує зміну напряму обертання веденого вала у зворотній бік при включенні передачі заднього ходу.

Кожна передача характеризується передавальним числом, під яким розуміють відношення кількості зубців веденої шестерні до кількості зубців ведучої. Якщо в передачі бере участь кілька пар зубчастих шестерень, то для визначення передавального числа треба перемножити значення передаточних відношень усіх пар.

У розглядуваній схемі коробки передач для включення першої передачі шестерню z1 переміщають вилкою 4 вліво до зачеплення її з шестернею z1. Тоді обертальний момент передаватиметься з первинного вала 1 через шестерні постійного зачеплення z¢3 і z3 на шестерні z¢1 і z1, які утворюють першу передачу.

Передавальне число для неї можна визначити за формулою:

і1 = (z¢3 / z3 ) × (z1 / z¢1 ), де z1, z¢1, z3,3 – кількість зубців відповідних шестерень.

Друга передача включається переміщенням синхронізатора 2 за допомогою вилки 3 вправо. При цьому шестерня z2 блокується на веденому валі, а обертальний момент на ньому визначатиметься передавальним числом

іII = (z¢3 / z3) ×(z2 / z¢2 ).

Третю передачу можна отримати, якщо пересунути синхронізатор 2 вліво. У цьому разі ведений і ведучий вали жорстко з’єднуються, а передавальне число в коробці не змінюється і дорівнює одиниці. Таку передачу називають прямою. Її використовують для руху автомобіля з великою швидкістю.

 


Читайте також:

  1. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  2. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  3. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  4. Активний опір ліній електропередачі
  5. Алгоритмічна конструкція повторення та її різновиди: безумовні цикли, цикли з після умовою та з передумовою.
  6. Аналогія права - вирішення справи або окремого юридичного питання на основі принципів права, загальних засад і значення законодавства.
  7. Антикорупційні принципи
  8. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ
  9. Б/. Принципи виборчого права.
  10. БАГАТОКАНАЛЬНІ СИСТЕМИ ПЕРЕДАЧІ ІНФОРМАЦІЇ
  11. Базові принципи обліку виробничих витрат і калькулювання собівартості продукції
  12. Базові принципи психології спорту.




Переглядів: 2671

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Конструктивні особливості зчеплення автомобіля ЗАЗ – 1102. | Конструктивні особливості коробки передач автомобіля ЗАЗ – 1102

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.