МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||
Призначення, класифікація, конструкція і принцип дії коробок передачКоробка передач призначена для зміни в широкому діапазоні обертального моменту, що передається від двигуна на ведучі колеса автомобіля при рушанні з місця та його розганянні. Крім цього коробка передач забезпечує автомобілеві рух заднім ходом і дає змогу на тривалий час роз’єднувати двигун і ведучі колеса, що буває потрібним під час роботи двигуна на холостому ходу при русі або на стоянці автомобіля.
Рис. 13. 10. Класифікація коробок передач.
На сучасних вітчизняних автомобілях застосовують переважно механічні ступінчасті коробки передач із зубчастими шестернями. Кількість передач переднього ходу звичайно дорівнює чотирьом або п’яти, не враховуючи заднього ходу. . Передачі в них переключаються пересуванням шестерень, які входять по черзі в зачеплення з іншими шестернями, або блокуванням шестерень на валі за допомогою синхронізаторів. Синхронізатори вирівнюють частоту обертання шестерень, які включаються, і блокують одну з них з веденим валом. Пересуванням шестерень або синхронізаторів керує водій при виключеному зчепленні. Принцип дії коробок передач розглянемо на схемі трьохступінчастої коробки передач (рис. 13. 11.).
Рис. 13. 11. Схема трьохступінчастої коробки передач: 1 – ведучий (первинний) вал; 2 – синхронізатор; 3 – вилка синхронізатора; 4 – вилка; 5 – ведений (вторинний) вал; 6 – проміжний вал
Основними деталями коробок передач є ведучий вал 1, ведений вал 5, проміжний вал 6, встановлений у корпусі коробки. На первинному валі жорстко закріплена шестерня z2, яка перебуває у постійному зачепленні з шестернею z¢3, жорстко закріпленою на проміжному валі. Інші шестерні проміжного вала z¢2, z¢1 і zзх також жорстко закріплені. На веденому валі 5 встановлена шестерня z2, що вільно обертається і перебуває в постійному зачепленні з шестернею z¢2, шестерня z1 і синхронізатор 2 з’єднані з валом за допомогою шліців і мають можливість переміщуватися по них у напрямах, показаних стрілками. Шестерня z0 забезпечує зміну напряму обертання веденого вала у зворотній бік при включенні передачі заднього ходу. Кожна передача характеризується передавальним числом, під яким розуміють відношення кількості зубців веденої шестерні до кількості зубців ведучої. Якщо в передачі бере участь кілька пар зубчастих шестерень, то для визначення передавального числа треба перемножити значення передаточних відношень усіх пар. У розглядуваній схемі коробки передач для включення першої передачі шестерню z1 переміщають вилкою 4 вліво до зачеплення її з шестернею z1. Тоді обертальний момент передаватиметься з первинного вала 1 через шестерні постійного зачеплення z¢3 і z3 на шестерні z¢1 і z1, які утворюють першу передачу. Передавальне число для неї можна визначити за формулою: і1 = (z¢3 / z3 ) × (z1 / z¢1 ), де z1, z¢1, z3, z¢3 – кількість зубців відповідних шестерень. Друга передача включається переміщенням синхронізатора 2 за допомогою вилки 3 вправо. При цьому шестерня z2 блокується на веденому валі, а обертальний момент на ньому визначатиметься передавальним числом іII = (z¢3 / z3) ×(z2 / z¢2 ). Третю передачу можна отримати, якщо пересунути синхронізатор 2 вліво. У цьому разі ведений і ведучий вали жорстко з’єднуються, а передавальне число в коробці не змінюється і дорівнює одиниці. Таку передачу називають прямою. Її використовують для руху автомобіля з великою швидкістю.
Читайте також:
|
|||||||||||||||||
|