МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Призначення, конструкція і принцип дії головної передачі і диференціалаГоловна передача змінює напрям передачі силового потоку з поздовжнього на поперечний (пара конічних шестерень), знижує частоту обертання і підвищує обертальний момент (знижувальна шестеренчаста передача),забезпечує можливість розділення силового потоку на два – для підведення до правого і лівого коліс.
Рис. 13. 19. Класифікація головних передач.
Одинарні конічні прості передачі (рис. 13. 20, а) застосовують переважно на легкових автомобілях і вантажних автомобілях малої і середньої вантажопідйомності. У цих передачах ведуча конічна шестерня 1 з’єднана з карданною передачею, а ведена 2 з коробкою диференціала і через механізм диференціала з півосями. Для більшості автомобілів одинарні конічні передачі мають зубчасті колеса з гіпоїдним зачепленням (рис. 13. 20, б). Гіпоїдні передачі порівняно з простими мають наступні переваги: у них вісь ведучої шестерні розташована нижче від осі веденої, що дає змогу опустити нижче карданну передачу і знизити підлогу кузова легкового .автомобіля. Внаслідок цього знижується центр ваги і підвищується стійкість автомобіля. Крім того, гіпоїдна передача має потовщену форму основи зубців шестерень, що істотно підвищує їх навантажувальну здатність і зносостійкість. Але ця обставина зумовлює застосування для мащення шестерень спеціального масла (гіпоїдного), розрахованого для роботи в умовах передачі великих зусиль, що виникають у контакті між зубцями шестерень.
Рис. 13. 20. Типи головних передач.
Подвійні головні передачі (рис. 13. 20, в) встановлюють на автомобілях великої вантажопідйомності для збільшення загального передавального відношення трансмісії і підвищення обертального моменту, що передається. У цьому разі передавальне відношення обчислюють як добуток передавальних відношень конічної 1, 2 і циліндричної 3, 4 пар.
Диференціалпризначений для передачі обертального моменту від головної передачі до півосей і дає змогу їм обертатись з різною швидкістю під час повороту автомобіля і на нерівностях дороги. На автомобілях застосовують шестеренчасті конічні диференціали (рис. 13. 21.), які складаються з півосьових шестерень 3, сателітів 4 та об’єднуючого їх корпусу, прикріпленого до веденої шестерні головної передачі. Диференціали такого типу використовують між колесами ведучих мостів як міжколісні. Для різних автомобілів вони відрізняються конструкцією корпусу і кількістю сателітів. Конічні диференціали використовують і як міжосьові. У цьому випадку вони розподіляють обертальний момент між головними передачами ведучих мостів.
Рис. 13. 20. Будова і принцип роботи диференціала: 1 – вісь сателітів; 2 – ведена шестерня головної передачі; 3 - півосьові шестерні; 4 – сателіти; 6 – півосі; 5 – ведуча шестерня головної передачі.
На рис. 13. 21. для спрощення не показано корпусу диференціала, тому для розгляду принципу дії вважатимемо, що вісь 1 сателітів встановлена в корпусі. При обертанні ведучої шестерні 5 і веденої шестерні 2 головної передачі обертальний момент передається на вісь 1 сателітів, далі через сателіти 4 на півосьові шестерні 3 і на півосі 6. Під час руху автомобіля по прямій і рівній дорозі задні колеса зустрічають однаковий опір і обертаються з однаковою частотою (рис. 13. 21, а). Сателіти навколо своєї осі не обертаються і на обидва колеса передаються однакові обертальні моменти. Як тільки умови руху змінюються, наприклад, при повороті (рис. 13. 21, б), ліва піввісь починає обертатись повільніше, оскільки колесо, з яким вона зв’язана, зустрічає великий опір. Сателіти починають обертатись навколо своєї осі, обкочуючись по півосьовій шестерні ( лівій ), що сповільнюється, і збільшуючи частоту обертання правої півосі. В результаті праве колесо прискорює своє обертання і проходить більший шлях по дузі зовнішнього радіуса. Водночас із зміною швидкостей півосьових шестерень змінюється обертальний момент на колесах – на колесі, яке прискорюється, момент спадає. Оскільки диференціал розподіляє моменти порівну, то в цьому разі на колесі, яке сповільнюється, також зменшується і момент. В результаті сумарний момент на колесах спадає, і тягові властивості автомобіля знижуються. Це позначається негативно на прохідності автомобіля під час руху по бездоріжжю і на слизьких дорогах. Але на дорогах із добрим зчепленням шестеренчастий конічний диференціал забезпечує кращу стійкість і керованість.
Рис. 13. 22. Класифікація диференціалів.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|