МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||
Загальні відомості про ходову частину автомобілів і причепівХодова частина автомобіля складається з рушія, несучої системи і підвіски. Рушій забезпечує зчеплення машини з дорогою, її пересування та зміну напрямку руху. Несуча системапредставляє собою остов, який з’єднує частини автомобіля в єдине ціле. Підвіска з’єднує рушій з несучою системою і забезпечує плавність руху машини, зменшує удари і коливання, які передаються від нерівностей дороги до остова. Конструкція колісного рушія В якості рушія на автомобілях і причепах застосовують колеса з пневматичними шинами. За виконуваними функціями колеса поділяють на ведучі, ведені керовані (напрямні) і комбіновані (одночасно ведучі і керовані). Ведучі колеса перетворюють обертальний момент на силу тяги в власний обертальний рух на поступальний рух машини; ведені – не передають обертальний момент, а сприймають тільки вертикальні навантаження від остова; напрямні – надають машині відповідного напрямку руху; комбіновані виконують функції ведучих і керованих коліс одночасно. Звичайно задні колеса – ведучі, а передні – ведені керовані чи комбіновані. Для зручності класифікації машин за кількістю коліс та їх призначенню застосовують колісну формулу, яка складається з двох цифр. Перша означає кількість колісних опор машини, а друга – кількість опор, де встановлені ведучі колеса. Наприклад, автомобіль з одним заднім ведучим мостом і веденим переднім мостом має колісну формулу 4 ´ 2; трьохвісний автомобіль з всіма ведучими колесами – 6 ´ 6.
Рис. 15. 1. Класифікація автомобільних коліс.
Залежно від конструкції обода та його з’єднання з маточиною усі колеса поділяють на дисковіібездискові.
Рис. 15. 2. Колесо автомобіля з глибоким ободом: 1 – балка моста; 2 – підшипники; 3 – маточина колеса; 4 – диск; 5 – пневматична шина; 6 – борти; 7 – полички; 8 – обід
Дискове колесо автомобіля (рис. 15. 2.) звичайно кріпиться до маточини 3, встановленої на підшипниках 2 на балці моста 1. Основними частинами колеса є диск 4 з ободом 8 і пневматична шина 5. Шина характеризується основними розмірами: зовнішнім діаметром D, посадочним діаметром d на обід колеса, шириною В і висотою Н профілю шини. Диск і обід колеса штампують із спеціальної сталі, надаючи їм форми, яка сприяє збільшенню жорсткості і полегшує монтаж шини на обід. У місцях посадки шини обід має полички 7, які закінчуються бортами 6. Диск і обід з’єднують за допомогою зварювання, а для кріплення колеса до маточини у диску просвердлюють отвори, якими колесо встановлюється на шпильки і закріплюється гайками. За формою внутрішньої частини обода дискові колеса поділяють на два види: з глибоким і плоским ободом. Перший вид застосовують у колесах легкових автомобілів (рис. 15. 2.). Характерною особливістю глибокого обода є те, що профіль обода 8 має в середній частині заглиблення, призначене для полегшення монтажу покришки на обід. Нерозбірна конструкція такого обода дає змогу максимально полегшити і спростити колесо. На таких колесах можна монтувати шини порівняно невеликого розміру – шини легкових автомобілів.
Рис. 15. 3. Колесо автомобіля з плоским ободом: 1 – бортове кільце; 2 – замкове кільце; 3 – обід; 4 – диск
Плоский обід у колесах вантажних автомобілів має кілька варіантів. Найчастіше використовують варіант (рис. 15. 3.) з нерозбірним бортовим кільцем 1, яке виконує функції закраїни обода. Обід 3 у цьому разі зварений з диском 4 у нерозбірну конструкцію і має одну посадочну поличку із закраїною для борта шини, а друга посадочна поличка утворена на внутрішній поверхні пружинного розрізного замкового кільця 2. При монтажі колеса шину вільно надівають на обід, встановлюють бортове кільце і в канавку обода закладають розрізне замкове кільце 2, фіксуючи цим бортове кільце на ободі. Після накачування шини тиск повітря в ній створює щільне притискання бортів шини до закраїн обода і бортового кільця, замикає замкове кільце в канавці обода і забезпечує щільну посадку шини на обід. В інших конструкціях дискових коліс з плоским ободом застосовують розрізне бортове кільце, яке виконує водночас і функції замкового кільця, або плоский обід роблять розрізним, що складається з двох частин. Через велике навантаження на ведучий міст у вантажних автомобілях задні колеса здвоєні. При цьому внутрішнє колесо кріплять на маточину шпильками і ковпачковими гайками з внутрішньою і зовнішньою різьбою, а зовнішнє колесо – гайками з конусом.
Рис. 15. 4. Бездискове колесо: 1 – обід з трьох секторів; 2 – маточина; 3 – притискачі; 4 – шпильки; 5 – гайки кріплення
Бездискове колесо (рис. 15. 4, а) закріплюють на маточині, використовуючи для цього деталі самої маточини. Характерною особливістю конструкції обода бездискового колеса (рис. 15. 4, а, б) є виконання обода з трьох секторів 1, що з’єднуються в єдине кільце за допомогою вирізів на торцях секторів. Під час монтажу колеса на автомобіль сектори 1 закладають у шину в ненакачаному стані, потім складене колесо насувають на конічні посадочні поверхні спиць маточини 2 і закріплюють притискачами 3 на шпильках 4 гайками 5. Інша конструкція бездискового колеса (автомобіль КамАЗ) має нерозбірний обід, знімне бортове кільце і замкове розрізне кільце, які за будовою аналогічні деталям колеса, зображеного на рис. 15. 3. На маточину колеса його встановлюють притискачами з центруванням по внутрішньому конусу, виконаному під канавкою для замкового кільця. Бездискові колеса порівняно з дисковими мають меншу масу (на 10...15 %), зручніші при монтажі і демонтажі на випадок виконання ремонтних робіт з шинами, забезпечують кращі умови охолодження гальмівних механізмів. Тепер такі колеса дедалі ширше застосовують на великовантажних автомобілях та автобусах.
Читайте також:
|
|||||||||||
|