Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник






Електрична безпека при експлуатації автомобіля

Тема 23. Електрична і пожежна безпека

Всі працівники повинні добре знати вимоги техніки безпеки і застосовувати тільки безпечні способи роботи. Цих знань вони набуваютьврезультаті проходження вступного інструктажу, інструктажу на робочо­му місці, повторного інструктажу на робочому місці; додаткового ін­структажу.

 

Технічне обслуговування і ремонт електрообладнання ма­шин проводять тільки у призначених для цього місцях (постах техніч­ного обслуговування та електровідділеннях).

При виконанні технічного обслуговування електрообладнання безпосередньо на автомобілі слід дотримуватись таких заходів.

Контрольно-регулювальні роботи, що виконують при працюючому двигуні (перевірка реле-регулятора тощо) виконують на посту, облад­наному місцевим відкачуванням відпрацьованих газів.

Для запобігання потраплянню частин одягу або рук у механізми, які обертаються (шків генератора, лопаті вентилятора і т. д.), перед початком роботи слід застібнути рукава спецодягу й простежити, щоб не було звисаючих кінців одягу, волосся заправити під головний убір.

Необхідно застосовувати пересувні підставки та містки (працювати сидячи або стоячи на крилі чи буфері забороняється), користуватись візком електрика - карбюраторника, яку можна виготовити самим за кресленнями Науково-дослідного інституту автомобільного транспорту, і спеціалізованим комплектом інструментів (моделі 2443), а при виконан­ні робіт в

електро відділенні — комплектом інструментів моделі 2444.

При демонтажі стартерів з автомобіля використовують пристрої, що полегшують виконання цієї операції. Для транспортування важких агрегатів електрообладнання застосовують візки з опорами, які запобігають падінню агрегату.

Працювати слід тільки чистим і не замасленим інструментом ( гай­кові ключі повинні мати строго паралельні губки без тріщин на поверхні ); не класти його на впускний та випускний патрубки двигуна; при роботі з гайковими ключами підбирати їх за розміром гайок або гвинтів (забороняється застосовувати прокладки між гранями ключа і гайки або гвинта). Заіржавілі та гайки, що важко відкручуються, обстукують легкими ударами молотка, змочують гасом і відкручують. Забороняється їх відкручувати за допомогою зубила, удару молотка по гайковому клю­чі або користуватися додатковими важелями.

Молотки надійно насаджують на дерев'яні ручки з міцного і пружного дерева (молодий дуб, береза тощо). Забороняється користуватися напилком або шабером без добре закріпленої дерев'яної ручки з мета­левим кільцем, що виключає можливість її розколювання. Поверхні ру­кояток інструментів повинні бути гладенькими.

Не можна користуватися молотками, зубилами і крейцмейселями, ударна частина яких має наклеп або задири (довжина зубила повинна бути не менше 150мм).

При огляді автомобіля застосовують переносну лампу напругою

36 В, а при роботі в оглядовому каналі—12 В. Лампа повинна мати захисну сітку і відбивач. Застосовувати переносні лампи напругою 220 В забороняється.

Для створення безпеки робіт з ручними електричними машинами напругою вище 36 В необхідно:

· до роботи допускати працівників, що пройшли спеціальне навчання; електричні машини зберігати окремо від іншого інструменту і видавати працівнику тільки справним;

· перед початком роботи надіти діелектричні рукавиці та боти або калоші, які мають відмітку (штамп) про випробовування;

· оглянути ізоляцію струмоведучих проводів, звернувши особливу увагу на її стан в місці їх випадання з корпуса ручної електричної машини, і не працювати нею до усунення несправностей;

· перевірити надійність заземлення;

· ремонтувати і змащувати машини тільки після відключення їх від електромережі;

· підключати їх до електромережі тільки через штепсельні розняття, які мають заземлюючий контакт;

· якщо під час роботи робітник відчує хоча б слабку дію струму, слід негайно відключити машину від мережі і здати її в ремонт;

· не допускати перевантаження двигуна або перекосу робочих ор­ганів;

· не тримати ручну машину за провід і не доторкуватися рукою до обертальних частин до їх повної зупинки;

· закінчивши роботу, машину зразу ж відключити від електромережі.

Всі корпуси електродвигунів та обладнання в електровідділенні надійно заземляють і занулюють. Забороняється використовувати рубильники відкритого типу або з кожухами, що мають щілину для важеля.

Перевіряючи генератор, стартер і переривники - розподільники на контрольно - випробувальних стендах, їх правильно центрують і надійно закріплюють в затискних пристроях, щоб запобігти поломкам механіз­мів та травмам працівників.

Робочі місця слюсарів обладнують верстаками, надійно закріпленими на фундаменті. Одну половину верхньої частини верстака покрива­ють листовою сталлю, а іншу — матеріалом, що не проводить електрич­ний струм (лінолеум, текстоліт тощо). Верстат повинен мати ящики для зберігання інструментів. З боку проходів, робочих місць та вікон

вер­стати захищають сіткою. Встановлене на них обладнання (лещата, прес і т. д.) надійно закріплюють.

Втулки, підшипники та інші деталі випресовують за допомогою знімачів і пресів; при запресовуванні й випресовуванні деталей на пресі не дозволяється притримувати їх рукою. Працюючи на свердлильному верстаті, не можна тримати деталь в руках, для цього на кожному верстаті необхідно мати комплект затискних пристроїв (лещата, кондуктор, призми тощо).

При роботі на заточувальному верстаті надівають захисні окуляри, а якщо на ньому є відкидний прозорий екран, то його опускають, щоб в очі не потрапили частинки абразиву або металу. Працівник повинен стояти збоку, а не навпроти точильного круга. Точильний круг захища­ють стальним кожухом так, щоб відкритою залишалася тільки його ро­боча частина. Працювати із знятим кожухом забороняється. Абразивний круг закріплюють затискними фланцями з діаметром, що дорівнює 1/3 діаметра круга. Кругом з тріщинами і вибоїнами користуватися не дозволяється.

Правити круги можна тільки в захисних окулярах і призначеним для цього інструментом. Паяти і лудити дозволяється лише у спеціаль­но відведених місцях, обладнаних місцевою вентиляцією. Для цього застосовують спеціальні пристрої типу витяжної шафи, всередині яких знаходиться ванна з розплавленим припоєм.

Працівник, що виконує паяльні роботи, повинен бути в захисних окулярах і фартуху.

 


Читайте також:

  1. Абстрактна небезпека і концепція допустимого ризику.
  2. Автоматизація помпових станцій підкачування і перекачування. Охорона праці під час експлуатації систем автоматизації.
  3. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  4. Алкоголізм і безпека праці.
  5. Аналіз програм на етапі їх експлуатації
  6. Безпека
  7. Безпека в SNMPv3
  8. Безпека в туристичних походах
  9. Безпека в умовах кримінальної злочинності
  10. Безпека виконання робіт.
  11. Безпека виробничого устаткування.
  12. Безпека даних




Переглядів: 605

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Перевезення людей та вантажів | Пожежна безпека при експлуатації автомобілів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.