Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Електрична безпека при експлуатації автомобіля

Тема 23. Електрична і пожежна безпека

Всі працівники повинні добре знати вимоги техніки безпеки і застосовувати тільки безпечні способи роботи. Цих знань вони набуваютьврезультаті проходження вступного інструктажу, інструктажу на робочо­му місці, повторного інструктажу на робочому місці; додаткового ін­структажу.

 

Технічне обслуговування і ремонт електрообладнання ма­шин проводять тільки у призначених для цього місцях (постах техніч­ного обслуговування та електровідділеннях).

При виконанні технічного обслуговування електрообладнання безпосередньо на автомобілі слід дотримуватись таких заходів.

Контрольно-регулювальні роботи, що виконують при працюючому двигуні (перевірка реле-регулятора тощо) виконують на посту, облад­наному місцевим відкачуванням відпрацьованих газів.

Для запобігання потраплянню частин одягу або рук у механізми, які обертаються (шків генератора, лопаті вентилятора і т. д.), перед початком роботи слід застібнути рукава спецодягу й простежити, щоб не було звисаючих кінців одягу, волосся заправити під головний убір.

Необхідно застосовувати пересувні підставки та містки (працювати сидячи або стоячи на крилі чи буфері забороняється), користуватись візком електрика - карбюраторника, яку можна виготовити самим за кресленнями Науково-дослідного інституту автомобільного транспорту, і спеціалізованим комплектом інструментів (моделі 2443), а при виконан­ні робіт в

електро відділенні — комплектом інструментів моделі 2444.

При демонтажі стартерів з автомобіля використовують пристрої, що полегшують виконання цієї операції. Для транспортування важких агрегатів електрообладнання застосовують візки з опорами, які запобігають падінню агрегату.

Працювати слід тільки чистим і не замасленим інструментом ( гай­кові ключі повинні мати строго паралельні губки без тріщин на поверхні ); не класти його на впускний та випускний патрубки двигуна; при роботі з гайковими ключами підбирати їх за розміром гайок або гвинтів (забороняється застосовувати прокладки між гранями ключа і гайки або гвинта). Заіржавілі та гайки, що важко відкручуються, обстукують легкими ударами молотка, змочують гасом і відкручують. Забороняється їх відкручувати за допомогою зубила, удару молотка по гайковому клю­чі або користуватися додатковими важелями.

Молотки надійно насаджують на дерев'яні ручки з міцного і пружного дерева (молодий дуб, береза тощо). Забороняється користуватися напилком або шабером без добре закріпленої дерев'яної ручки з мета­левим кільцем, що виключає можливість її розколювання. Поверхні ру­кояток інструментів повинні бути гладенькими.

Не можна користуватися молотками, зубилами і крейцмейселями, ударна частина яких має наклеп або задири (довжина зубила повинна бути не менше 150мм).

При огляді автомобіля застосовують переносну лампу напругою

36 В, а при роботі в оглядовому каналі—12 В. Лампа повинна мати захисну сітку і відбивач. Застосовувати переносні лампи напругою 220 В забороняється.

Для створення безпеки робіт з ручними електричними машинами напругою вище 36 В необхідно:

· до роботи допускати працівників, що пройшли спеціальне навчання; електричні машини зберігати окремо від іншого інструменту і видавати працівнику тільки справним;

· перед початком роботи надіти діелектричні рукавиці та боти або калоші, які мають відмітку (штамп) про випробовування;

· оглянути ізоляцію струмоведучих проводів, звернувши особливу увагу на її стан в місці їх випадання з корпуса ручної електричної машини, і не працювати нею до усунення несправностей;

· перевірити надійність заземлення;

· ремонтувати і змащувати машини тільки після відключення їх від електромережі;

· підключати їх до електромережі тільки через штепсельні розняття, які мають заземлюючий контакт;

· якщо під час роботи робітник відчує хоча б слабку дію струму, слід негайно відключити машину від мережі і здати її в ремонт;

· не допускати перевантаження двигуна або перекосу робочих ор­ганів;

· не тримати ручну машину за провід і не доторкуватися рукою до обертальних частин до їх повної зупинки;

· закінчивши роботу, машину зразу ж відключити від електромережі.

Всі корпуси електродвигунів та обладнання в електровідділенні надійно заземляють і занулюють. Забороняється використовувати рубильники відкритого типу або з кожухами, що мають щілину для важеля.

Перевіряючи генератор, стартер і переривники - розподільники на контрольно - випробувальних стендах, їх правильно центрують і надійно закріплюють в затискних пристроях, щоб запобігти поломкам механіз­мів та травмам працівників.

Робочі місця слюсарів обладнують верстаками, надійно закріпленими на фундаменті. Одну половину верхньої частини верстака покрива­ють листовою сталлю, а іншу — матеріалом, що не проводить електрич­ний струм (лінолеум, текстоліт тощо). Верстат повинен мати ящики для зберігання інструментів. З боку проходів, робочих місць та вікон

вер­стати захищають сіткою. Встановлене на них обладнання (лещата, прес і т. д.) надійно закріплюють.

Втулки, підшипники та інші деталі випресовують за допомогою знімачів і пресів; при запресовуванні й випресовуванні деталей на пресі не дозволяється притримувати їх рукою. Працюючи на свердлильному верстаті, не можна тримати деталь в руках, для цього на кожному верстаті необхідно мати комплект затискних пристроїв (лещата, кондуктор, призми тощо).

При роботі на заточувальному верстаті надівають захисні окуляри, а якщо на ньому є відкидний прозорий екран, то його опускають, щоб в очі не потрапили частинки абразиву або металу. Працівник повинен стояти збоку, а не навпроти точильного круга. Точильний круг захища­ють стальним кожухом так, щоб відкритою залишалася тільки його ро­боча частина. Працювати із знятим кожухом забороняється. Абразивний круг закріплюють затискними фланцями з діаметром, що дорівнює 1/3 діаметра круга. Кругом з тріщинами і вибоїнами користуватися не дозволяється.

Правити круги можна тільки в захисних окулярах і призначеним для цього інструментом. Паяти і лудити дозволяється лише у спеціаль­но відведених місцях, обладнаних місцевою вентиляцією. Для цього застосовують спеціальні пристрої типу витяжної шафи, всередині яких знаходиться ванна з розплавленим припоєм.

Працівник, що виконує паяльні роботи, повинен бути в захисних окулярах і фартуху.

 


Читайте також:

  1. Абстрактна небезпека і концепція допустимого ризику.
  2. Автоматизація помпових станцій підкачування і перекачування. Охорона праці під час експлуатації систем автоматизації.
  3. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  4. Алкоголізм і безпека праці.
  5. Аналіз програм на етапі їх експлуатації
  6. Безпека
  7. Безпека в SNMPv3
  8. Безпека в туристичних походах
  9. Безпека в умовах кримінальної злочинності
  10. Безпека виконання робіт.
  11. Безпека виробничого устаткування.
  12. Безпека даних




Переглядів: 920

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Перевезення людей та вантажів | Пожежна безпека при експлуатації автомобілів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.