Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО НАУКОВОГО СТИЛЮ

Основними критеріями комунікативної повноцінності наукового викладу є точність, ясність, і мовна унормованість. Точність наукового викладу передбачає точність пізнавальну (фактичну) - відповідність мовних засобів системі наукових понять, і комунікативну - доцільне вживання мовних засобів для досягнення комунікативної мети.

Ясність наукового стилю ("гарний стиль”) вимагає:

І) вживання слова у точному, правильному "словниковому" значенні;

2) переважання коротких слів над довгими;

3) доцільне вживання конкретної й абстрактної лексики,

4) використання дієслів на місці віддієслівних іменників;

5) умотивоване вживання запозичених слів (за М.М. Пилинським). Означимо вимоги до синтаксису наукового стилю:

1) стислість;

2) додержання загальномовних і функціонально-стилістичних мовних норм:

3) розташування слів, які передають основну думку, на початку речення;

4) якнайближче розташування слів, що безпосередньо пов'язані з думкою;

5) послідовний і чіткий логічний і граматичний зв'язок між реченнями, що містять окремі судження;

6) розташування речень, які містять основний зміст параграфа, на початку;

7) переваження стверджувальних речень над заперечними;

8) доцільне вживання вставних конструкцій, супровідних тверджень, застережень /див.: Непийвода Н В. Підготовка наукового тексту до друку// Редакційно-видавнича справа: досвід, проблеми, майбутнг (За ред проф В.Різуна.-К.,1997.-С.112-158).

???

1. Підкресліть синоніми, що не вживаються в науковому стилі:

Тепер - нині, зараз, за наших часів, на цей раз, теперки, тепереньки, теперички.

Завжди повсякчас, зовсім, завше. постійно, день І ніч, всякчас, будь-коли, хоч коли, хай коли, вдень і вночі, довічно, доки світ стоїть, споконвіку.

 

 


 

2. Вкажіть стиль:

Проводити дослідження – досліджувати.

Більш оптимальний – оптимальніший.

Будуть використовувати – використовуватимуть.

Нами проведено дослідження - ми провели дослідження.

3. Зробіть рубрикацію тексту поданого нижче, обґрунтуйте свою позицію Національний аспект змісту Українського виховання репрезентується, як правило, поняттям національного виховання, що веде до становлення громадянсько-патріотичної свідомості Сьогодні воно втілює в собі мету І процес національно-етнічного відродження українського народу 3 огляду на це, у ряді випадків національне виховання розглядається нашими виховними Інституціями як домінанта всієї системи українського виховання Національне виховання зорієнтоване на національні вартості як на головний предмет уваги Воно ставить собі за мету прищепити дітям віру в українську Ідею, що втілює прагнення до державності І соборності, розвинути почуття любові до свого народу І шанобливе ставлення до власної культури, мови, традицій, утвердити пошану до державної символіки І Конституції України, відродити почуття національної гідності І самоповаги тощо [7, с 93]

4 Ознайомтесь Із словником, що подано в даному виданні, й доповніть його поняттями, які не ввійшли до нього

 


 


Читайте також:

  1. I. ОСНОВНІ ЕТАПИ ВИКОНАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  2. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  3. II. Вимоги безпеки під час проведення практичних занять у кабінеті (лабораторії) біології загальноосвітнього навчального закладу
  4. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  5. II. Вимоги до складання паспорта бюджетної програми
  6. II. Загальні вимоги до розробки екскурсії
  7. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  8. II. Основні засоби
  9. II. ОСНОВНІ ПОВНОВАЖЕННЯ ТРУДОВИХ КОЛЕКТИВІВ
  10. II.3. Основні способи і прийоми досягнення адекватності
  11. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  12. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи




Переглядів: 2067

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
АЛГОРИТМ | ПІСЛЯМОВА

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.