Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Загальна схема слухової системи

В слуховій системі людини можна виділити два основні етапи обробки звукових коливань. На першому етапі звукові коливання перетворюються в електричні імпульси (рис.3а), які переносять інформацію про звук в головний мозок по слуховому нерву (рис.3б). Обробка нервових імпульсів в головному мозку, що здійснюється на другому етапі, призводить до появи звукових відчуттів.

 

 

Обробка звукових коливань першого етапу виконується за допомогою вуха, в якому прийнято виділяти зовнішнє вухо, середнє вухо та внутрішнє вухо (рис.3а). Зовнішнє вухо включає вушну раковину – видиму частину вуха і слуховий канал. Хвиля звукового тиску прямує вушною раковиною в слуховий канал і діє на барабанну перетинку, яка є межею розділу між зовнішнім і середнім вухом. Середнє вухо починається з барабанної перетинки, яка коливається під дією звукових хвиль тиску, що розповсюджуються в повітряному середовищі слухового каналу. Барабанна перетинка пов'язана з трьома маленькими кісточками, що знаходяться в повітряній порожнині середнього вуха. Вони називаються молоточок, ковадло і стрім’ячко. Система з трьох кісточок передає механічні коливання барабанної перетинки у внутрішнє вухо.

До слухової системи також відноситься равлик, або вушний лабіринт. Равлик – це трубка, згорнута в спіраль. У жорсткій трубці знаходиться лімфатична рідина. У середині равлика вушний лабіринт поділений на канали за допомогою гнучкої пластини – основною мембраною, яка проходить через вушний лабіринт від основи до вершини (на рис.3б равлик представлено в розгорнутому вигляді). У рідині лабіринту створюється біжуча акустична хвиля. Ця хвиля збуджується у верхньому каналі через мембрану овального вікна, яка коливається під дією стрім’ячка. Хвиля тиску розповсюджується в каналах равлика і, поступово згасаючи у вушному лабіринті, кінцево покидає равлик через кругле вікно, розташоване під овальним вікном в нижньому каналі. Хвиля в рідині лабіринту викликає коливання основної мембрани равлика. Профіль і пружність мембрани значно змінюються по її довжині, тому просторовий розподіл коливань мембрани залежить від частотних властивостей звукової хвилі. Механічні коливання мембрани збуджують чутливі комірки органу Корті, розташованого на мембрані уздовж всієї її довжини. Електрохімічні реакції в комірках органу Корті є джерелами електричних нервових сигналів, що передаються волокнами слухового нерва в головний мозок (рис.3б). Обробка нервових імпульсів у центральній нервовій системі призводить до появи слухових відчуттів.


Таблиця 2. Деякі фізичні характеристики звуку.

 

Швидкість (при 0 оС та р=101325 Па), м/с2
в азоті
у водні
повітрі
воді звичайній (при 250С)
воді морській (при 200С)
бетоні
Слуховий апарат людини:
площа зовнішнього слухового каналу, м2 3,3 10-5–5,0 10-5
площа барабанної перепонки, м2 6,5 10-5
Маса, кг:
молоточка
наковальні
стрем΄ячка
Діапазон чутності (частоти), Гц 16–20000
Оптимальна чутливість вуха(частоти), Гц 1000–4000
Ультразвук: діапазон частот, Гц Діапазон частот, що застосовуються в терапії, Гц

 


Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  3. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  4. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  5. IV. Загальна оцінка діяльності вчителя
  6. IV. Загальна схема поточного і підсумкового контролю та оцінювання знань студентів
  7. IV. Розподіл нервової системи
  8. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  9. IV. Філогенез кровоносної системи
  10. Ni - загальна кількість періодів, протягом яких діє процентна ставка ri.
  11. POS-системи
  12. T. Сутність, етіологія та патогенез порушень опорно-рухової системи




Переглядів: 698

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Короткі теоретичні відомості | Порядок виконання роботи

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.125 сек.