Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Завдання 1. Визначення основного обміну за допомогою спірометаболографа (метод неповного газового аналізу).

Maтepiали та обладнання: спірометаболограф, загубники, спирт, вата.

Досліджуваного укладають на кушетку з дезинфікованим спиртом загубником у роті, який з'єднаний двома гумовими клапанами з приладом. Коли у досліджуваного дихання стає спокійним, починають експеримент - переключають кран на циркуляцію дихального повітря через апарат та включають стрічкопротяжний механізм. Запис проводиться на окремих аркушах. Для визначення основного обміну дихальні рухи реєструють при швидкості кімографа 25 мм/хв. На аркуші записується крива споживання кисню. Дослід проводять протягом 3-5 хв.

Отриману в досліді криву (спірометаболограму) використовують для обчислення об'єму спожитого кисню та визначення рівня основного обміну. Споживання кисню (за 1 хвилину) визначають по нахилу спірометаболограми. Висота нахилу відповідає кількості спожитого кисню (1 л - 3 см). Швидкість руху паперу 25 мм/хв, а отже, 25 мм горизонтального запису відповідають 1 хвилині. Після визначення спожитого за 1 хв кисню обчислюють його споживання за добу.

Для визначення величини основного обміну об'єм спожитого кисню помножують на калоричний коефіцієнт кисню (4,8 ккал).

Приклад: по спірометаболограмі визначено, що за 1 хв досліджуваний спожив 0,25 л кисню. Отже, за 1 годину він споживає: 0,25x60=15 л О2, за добу: 15x24=360 л О2 . Розраховуємо основний обмін: 4,8x360=1728 ккал.

 

Завдання 2. Розрахунок основного обміну у людини за таблицями.

Матеріали та обладнання: медичні ваги, ростомір, таблиці для визначення основного обміну, мікрокалькулятор.

Вимірюють зріст i масу тіла досліджуваного. Якщо зважування проводять в одязі, то одержаний результат слід зменшити на 5 кг для чоловіків та на 3 кг для жінок. Далі використовують таблиці для визначення основного обміну у чоловіків та жінок. Таблицями користуються так. Якщо, наприклад, досліджуваним є чоловік 25 років, який має зріст 168 см i масу 60 кг, то в таблиці для визначення основного обміну за масою знаходять поряд із значенням маси досліджуваного число 3735 кДж. У таблиці для розрахунку основного обміну з урахуванням зросту та віку знаходять у місці пересічення граф віку (25 років) та зросту (168 см) число 281.4 кДж. Додавши одне до одного два числа, одержують середню статистичну величину нормального основного обміну людини чоловічої статі даного віку, зросту i маси: 3735+2814=6549 кДж (1564 ккал) на добу.

Поділивши цю величину на 24 години (тривалість доби), одержують величину основного обміну в кілоджоулях за годину - 6549 : 24 = 272,8 кДж/год (65 ккал/год).

Оформити протокол, записати обчислені величини основного обміну.


Читайте також:

  1. A) Оцінка захисних споруд за ємністю – визначення коефіцієнта Квм.
  2. CMM. Визначення моделі зрілості.
  3. Demo 11: Access Methods (методи доступу)
  4. I визначення впливу окремих факторів
  5. I. Постановка завдання статистичного дослідження
  6. I. ПРЕДМЕТ, МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ
  7. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  8. II. Завдання
  9. II. Завдання на проект.
  10. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  11. II. Перевірка домашнього завдання.
  12. II. Перевірка домашнього завдання.




Переглядів: 1081

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Завдання 3. Спірографія. | Завдання 3. Обчислення відхилення основного обміну у людини за формулою Ріда.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.