Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Завдання 3. Виявлення деяких особливостей вищої нервової діяльності людини.

Maтеріали та обладнання: секундомір, навчальна дошка, крейда.

Безпосередньо в роботі беруть участь три особи: досліджувач, досліджуаний, секретар. Досліджувач на аркуші паперу складае список з 20 слів (імеників).

Спокійно, не поспішаючи, він вимовляє кожне слово зі списку i відмічає за ccекундоміром час від моменту, коли слово вимовлене, до відповіді досліджуваного - латентний період, Досліджуваний, не роздумуючи, повинен назвати слово, яке виникло у нього за acoціацією з почутим.

Секретар записує на дошці кожну відповідь досліджуваного та його латентний період. За тривалістю латентних періодів визначають рухливість нервових процесів досліджуваного. Прийнято, що середня тривалість латентного періоду менша за 3 сек підтверджує добру рухливість нервових проуцесів.

Постійне подовження латентних періодів наприкінці досліду свідчить про швидку втомлюваність нервових клітин, тобто про слабкість нервових процесів.

Повторення однакових відповідей характеризує інертність нервових процесів. За співвідношенням конкретних чи абстрактних понять у відповідях роблять висновок про перевагу у вищий нервовій діяльності досліджуваного відповідно художнього або абстрактного мислення.

Оформляють протокол досліду. Роблять висновок - характеристику ВНД досліджуваного.

КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ

1.Що таке короткочасна пам'ять? Який її механізм?

2.Поясніть результати досліду, спираючись на фізіологічний механізм запам'ятовування.

3.Які властивості нервових процесів лежать в основі швидкості перенесення уваги?

4.Як впливають аа швидкість підсумовування пар чисел шум та iнші перешкоди?

5.Яке практичне значення має визначення швидкості переключення уваги?

6.В чому полягає сила, слабкість, рухливість, врівноваженість нервових процесів?

7.Які нервові процеси лежать в основі нервової діяльності?


Лабораторна робота № 28,29

Семінарське заняття № 5. "Фізіологія аналізаторів та вища нервова діялъність людини".

Мета: З'ясувати ефективність засвоєння теоретичного матеріалу та практичних навичок з теми.

ПИТАННЯ ДЛЯ САМОПІДГОТОВКИ

1.3агальна характеристика аналізаторів. Класифікація сенсорних систем.

2.Зоровий аналізатор, його будова та функції. Запобігання порушенням зору.

3.Орган слуху. Будова та функції зовнішнього, середнього та внутрішнього вуха.

4.Відчуття piвноваги.

5.Морфофункціональна організація нюхового та смакового aнaлiзaторів.

6.Будова та функції шкірного та м'язового аналізаторів.

7.Поняття про ВНД людини. Характеристика умовних рефлексів та їx класифікація.

8.Види гальмування умовних рефлексів.

9.Поняття про першу та другу сигнальні системи.

10.Типи ВНД людини. Рухливість та сила нервових процесів.

11.Поняття про функціональну систему.


Екзаменаційні питання з курсу "Фізіологія людини"


Читайте також:

  1. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  2. I. Постановка завдання статистичного дослідження
  3. I. ПРЕДМЕТ, МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ
  4. II. Завдання
  5. II. Завдання на проект.
  6. II. МЕХАНІЗМИ ФІЗІОЛОГІЧНОЇ ДІЇ НА ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ.
  7. II. Мотивація навчальної діяльності
  8. II. Мотивація навчальної діяльності
  9. II. Мотивація навчальної діяльності
  10. II. Мотивація навчальної діяльності
  11. II. Мотивація навчальної діяльності
  12. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку




Переглядів: 443

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Завдання 1. Дослідження короткочасної пам'яті. Визначення обсягу безпосереднього запам'ятовування. | Методичні рекомендації до лабораторних занять

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.