Виокремить здобутки Української національно-демократичної революції на кожному її окремому етапі (у різних сферах суспільного життя). Зокрема, у сфері культури (Української Центральної Ради, гетьманату Скоропадського, уряду ЗУНР, уряду УНР ) і т.п.
Проаналізуйте прорахунки у різних сферах суспільного життя. Зокрема, сфері зовнішньої політики (Української Центральної Ради, гетьманату Скоропадського, уряду ЗУНР, уряду УНР ) і т.п.
Дослідіть історичне значення Української національно-демократичної революції.
Прокоментуйте твердження Я.Калакури про те, що “спроби реалізації української ідеї в народно-демократичній революції 1917-1920 рр. через відновлення державності України становлять п’ятий етап періодизації національної ідеї. Саме на цьому етапі українська ідея стала дійовим чинником національного відродження і державотворення”. Висвітліть роль української еліти в моделюванні національної державності у 1917-1921 рр. У чому полягала проблема формування території та кордонів України у 1917-1921 рр.? Проаналізуйте процеси утвердження державної символіки в роки Української революції. Чому в період Української революції не було сформовано національної ідеї, яка б могла згуртувати навколо себе всі соціальні верстви тогочасного українського суспільства.
Заповніть таблицю:
Здобутки
Прорахунки
УЦР
Геть-манат
Дире
кторія
ЗУНР
УСРР
УЦР
Геть-манат
Дире
кторія
ЗУНР
УСРР
Формування кордонів
Державний апарат
Фінансова сфера
Земельне питання
Промисловий розвиток
Робітниче питання
Національне питання
Судова гілка влади
Вирішення релігійного питання
Сфера культури
Зовнішня політика
Тема 9. Радянська Україна (1919-1920 рр.)
Семінар 1 (2 год.).
1. Історіографія проблеми.
2. Ідейно-теоретичні основи і соціально-економічна стратегія більшовицького режиму.
3. Окупація радянськими військами України в кін. 1918-поч. 1919 рр. Утвердження більшовицького режиму в Україні.
4. Радянське державне будівництво. Націонал-комуністичні течії в Україні.
5. Соціально-економічна політика уряду УСРР. Антибільшовицький повстанський рух.