Визначте, чи є доцільним придбання підприємством торгівельної марки за 1 млн. грн., якщо в поточному році: обсяг реалізації продукції – 100 тис. од.; рентабельність продукції – 40 %; структура собівартості продукції така, що 80 % становлять змінні витрати, а 20 % - умовно-постійні; ціна реалізації одиниці продукції – 450 грн. Планується, що використання торговельної марки дасть змогу збільшити обсяги реалізації продукції на 10 %.
Існує можливість відкрити депозитний рахунок фірми з розрахунку 30 % річних. Вільні кошти, які зараз має підприємство, - 400 тис. грн. для придбання торговельної марки необхідно використання кредиту строком на півроку під 50 % річних.
Задача №2
Відділ маркетингу пропонує компанії дані про очікуваний попит на програмні продукти за трьох варіантів ціни:
Таблиця 1.1
Вихідні дані
Очікуваний обсяг продажу
Можлива ціна за одиницю, грн.
9,4
9,6
9,8
За сприятливої ситуації
16 000
14 000
12 500
Найімовірніший
14 000
12 500
12 000
За найгірших умов
10 000
Імовірність найкращого та найгіршого попиту – 0,25. постійні витрати на виробництво – 40 000 грн. на рік, змінні витрати – 4 грн. за одиницю.
Побудуйте платіжну матрицю доходів і визначте, за якою ціною випускати продукцію, за допомогою таких критеріїв, як: математичне сподівання, дисперсія, середньоквадратичне відхилення, коефіцієнт варіації.