МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Тема 17. Україна в др. пол. 40-х -90-х р.р. та на сучасному етапіУкраїнська РСР на міжнародній арені. Подальше об’єднання історично українських земель в складі УРСР. Питання західних кордонів СРСР на Кримській і Потсдамській конференціях. Урегулювання територіальних питань між СРСР, Польщею і Чехословаччиною. Радянсько-чехословацький договір про входження Закарпаття в УРСР. Перебудова державних, партійних органів республіки у зв’язку з переходом до умов мирного часу. Участь України в Установчій конференції по створенню ООН. Україна - член ООН. Уроки другої світової війни. ІІ світова війна в радянській і західній історіографії. Україна в системі міжнародних відносин. Возз’єднання українських земель в єдиній Українській державі. Рішення Президії Верховної Ради СРСР (19 лютого 1954 р.) про передачу Криму від РРФСР до УРСР та його правова основа. Участь України в ООН та інших міжнародних організаціях. Соціально-економічний розвиток України в умовах переходу до мирного будівництва. Наслідки війни та німецько-фашистської окупації в Україні. Трудовий героїзм українського народу. Розвиток промисловості і сільського господарства. Голод в Україні 1946-1947 рр. Колективізація в західних областях республіки, її особливості. Суперечливий характер суспільно-політичного життя. Сталінська антинаціональна політика в Україні. Діяльність Л. Кагановича в республіці. Чистка національних кадрів. Посилення репресивного режиму в Західній Україні. Політична платформа і тактика боротьби ОУН-УПА в 1945-1953 роках. Репресивні дії радянських каральних органів. Масова депортація населення західних областей республіки. Операція “Вісла”. Ліквідація греко-католицької церкви. Україна після смерті Й. Сталіна. Хрущовська “відлига”. Пошуки нових підходів до розв’язання проблем суспільно-політичного життя. Згортання демократії, посилення бюрократизму. Прояви автономістських тенденцій, самоутвердження України, захисту мовних і культурних прав українців. П. Шелест. Деформації історичної пам’яті українського народу і насадження національного нігілізму. Політика русифікації та етнополітичні наслідки. В. Щербицький. Зародження дисиденства. Правозахисний рух. Об’єктивна зумовленість необхідності докорінних змін у всіх сферах життя країни, республіки. М. Горбачов. Проголошення перебудовчих процесів. Аварія на Чорнобильській АЕС та її наслідки. Зростання суспільно-політичної активності населення України наприкінці 80-х - початку 90-х років. Декларація про державний суверенітет України (16 липня 1990 р.). Формування нової геополітичної ситуації в світі і криза суспільної системи соціалізму. Проголошення незалежної України - закономірний етап утворення української державності. Всеукраїнський референдум 1991 року та його значення. Обрання Л. Кравчука Президентом країни. Біловезька угода. Політичні, економічні та юридичні підстави створення Співдружності Незалежних Держав (СНД). Розпад СРСР та його наслідки. Основні проблеми національно-державного відродження суверенної України на початку 90-х років. Події Акту проголошення незалежності України. Референдум 1 грудня 1991р. та вибори президента України. Розбудова основ та структур української держави. Подальші кроки в державному будівництві України. Прийняття 28 червня 1996р. Конституції України. Реформування збройних сил України. Дипломатичне визнання України. Міжнародна політика України. Міжнародні відносини України на сучасному етапі. Головні засади зовнішньої політики України. Відносини з Росією. Курс на європейську інтеграцію. Україна і СНД. Основи зовнішньополітичної діяльності української держави. Україна - один з фундаторів СНД. Участь в міжнародних, міждержавних організаціях і структурах. Прийняття України у вересні 1995р. до ПАРЄ. Зовнішня і внутрішня політика держави у співвідношенні та взаємодії. Геополітичне самовизначення України (1991-2003 рр.). Україна у зарубіжних доктринах та стратегіях кінця ХХ ст. Місце і роль України в світовому геополітичному просторі. Зовнішньополітична орієнтація держави на початку ХХІ ст. Партійне життя. Формування багатопартійної системи. Заборона КПРС і відродження на її основі партій лівого та крайнього лівого спрямування. Поява партій демократично-центристської та правої орієнтації. Формування багатопартійної системи в Україні. Суспільно-політичні рухи в умовах становлення незалежності. Соціальна політика в контексті нових реалій. Культура, освіта та наука в умовах функціонування суверенної держави. Українська церква та проблеми духовного відродження нації. Відродження історичної і культурної спадщини українського народу. Культура і спорт в Україні. Свобода творчості і матеріально-фінансові проблеми культурологічних галузей. Мовна ситуація. Труднощі утвердження української мови в усіх сферах суспільного життя. Преса і книговидавнича справа. Кіно, телебачення, радіо, театр. Народна освіта та вища школа, їх реформування. Наука, українська і світова культура. Співпраця в галузі культури з українською діаспорою. Участь українських спортивних команд в Олімпійських іграх, в європейських та світових чемпіонатах. Професіоналізація спортивного руху. Духовне життя в Україні. Свобода віросповідання. Наявність різних релігійних конфесій та їх співіснування. Проблеми в українській православній церкві. Участь церкви в громадському житті держави. Міжконфесійні відносини на сучасному етапі. Українська діаспора. Етапи розселення. Українці США. Канадські українці. Українці Латинської Америки та Австралії. Європейська діаспора. Східна діаспора. Українці в Росії. Діаспора в інших країнах.
Таблиця 1.1 – Структура навчальної дисципліни
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|