Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Приклади типових завдань, що виносяться на іспит.

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ДЕРЖАВНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

«КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ВАДИМА ГЕТЬМАНА»

КАФЕДРА КОНСТИТУЦІЙНОГО ТА АДМІНІСТРАТИВНОГО ПРАВА

ЗАТВЕРДЖЕНО:

Вченою радою університету

Протокол № _______ від ____________2013р.

Вчений секретар ___________________ Паценко О.Ю.

Методичні матеріали щодо змісту та організації самостійної роботи студентів, поточного і підсумкового контролю їх знань

для спеціальності «Правознавство»

з дисципліни "Організація судових та правоохоронних органів"

 

Укладач: ст. викл. Климюк О.Ф.

УХВАЛЕНО:

на засіданні кафедри

конституційного та

адміністративного права

 

Протокол № від 2013 р.

Завідувач кафедри ___________________ Крупчан О.Д.

 

 

Погоджено:

 

Начальник навчально-

методичного відділу ___________ Гуть Т. В.

 

Київ КНЕУ 2013

 

Питання, що виносяться на екзамен з дисципліни

1. Основні поняття, предмет та система курсу "Організація судових та правоохоронних органів".

2. Правоохоронна діяльність: ознаки, поняття та завдання.

3. Основні напрями правоохоронної діяльності та характер органів, які її здійснюють.

4. Проблеми визначення поняття «правоохоронний орган» в теорії та законодавстві.

5. Судова та правозахисна діяльність: їх поняття та ознаки.

6. Співвідношення курсу "Організація судових та правоохоронних органів" з іншими юридичними дисциплінами.

7. Співвідношення курсу "Організація судових та правоохоронних органів" з дисципліною «Конституційне право України»

8. Співвідношення курсу "Організація судових та правоохоронних органів" з дисципліною «Кримінальне право України».

9. Співвідношення курсу "Організація судових та правоохоронних органів" з процесуальними дисциплінами.

10. Джерела курсу "Організація судових та правоохоронних органів»: їх класифікація та характеристика.

11. Характеристика законодавства, що регулює діяльність правоохоронних органів.

12. Характеристика законодавства, що регулює діяльність судів.

13. Характеристика законодавства, що регулює діяльність правозахисних органів.

14. Характеристика законодавства, що регулює діяльність із розкриття злочинів.

15. Характеристика законодавства, що регулює діяльність органів прокуратури.

16. Поняття і суть судової влади, її загальна характеристика.

17. Роль судової влади в правовій державі.

18. Судова влада як одна з гілок влади, система «стримувань і противаг».

19. Повноваження судової влади.

20. Судова реформа в Україні: її етапи та їх характеристика.

21. Поняття та форми правосуддя. Його відмінність від інших форм державної діяльності.

22. Поняття принципів правосуддя, їх система та значення.

23. Принципи, на яких будується судова система України, їх характеристика.

24. Характеристика системи судів загальної юрисдикції.

25. Місцеві суди: порядок формування, склад та повноваження.

26. Повноваження судді місцевого суду.

27. Голова місцевого суду та його повноваження.

28. Організація діяльності місцевого суду.

29. Апеляційні суди. Склад та повноваження.

30. Повноваження судді апеляційного суду.

31. Голова Апеляційного суду: його повноваження.

32. Система апеляційних судів з розгляду цивільних і кримінальних справ та їх повноваження.

33. Система господарських апеляційних судів, їх види та повноваження.

34. Система адміністративних апеляційних судів, їх види та повноваження

35. Організація роботи апеляційних судів.

36. Вищі спеціалізовані суди України: види, склад, повноваження.

37. Пленум Вищого спеціалізованого суду.

38. Повноваження судді Вищого спеціалізованого суду.

39. Голова Вищого спеціалізованого суду: порядок обрання та повноваження.

40. Верховний суд України: склад, порядок формування та повноваження.

41. Суддя Верховного суду та його повноваження.

42. Повноваження Голови Верховного суду України.

43. Порядок обрання Голови Верховного Суду України.

44. Порядок висловлення недовіри Голові Верховного Суду України.

45. Пленум Верховного суду України: склад та повноваження.

46. Роль Пленуму суду в організації роботи судів.

47. Характеристика Закону України «Про судоустрій і статус суддів» від 7.07.2010р.

48. Судові системи зарубіжних країн.

49. Витоки, поняття та завдання конституційного контролю.

50. Конституційний суд України - єдиний орган конституційної юрисдикції в Україні, його завдання та повноваження.

51. Склад та порядок формування Конституційного суду.

52. Особливості статусу судді Конституційного суду.

53. основні права та обов’язки судді Конституційного Суду України.

54. Заборони і обмеження для суддів Конституційного Суду України.

55. Підстави та порядок припинення повноважень суддів Конституційного Суду України.

56. Незалежність судді Конституційного Суду України та її гарантії.

57. Голова Конституційного Суду України: порядок обрання та повноваження.

58. Органи і посадові особи, які мають право внесення питань на його розгляд.

59. Конституційне подання як форма звернення до Конституційного Суду України.

60. Конституційне звернення як форма звернення до Конституційного Суду України.

61. Поняття та особливості конституційного провадження.

62. Учасники конституційного провадження.

63. Поняття і види актів Конституційного Суду України, їх правова природа та юридична вила.

64. Апарат і організація роботи Конституційного суду.

65. Характеристика Закону України «Про Конституційний Суд України» від 16.10.96р.

66. Органи конституційного нагляду в зарубіжних країнах. Порядок їх формування, структура та функції.

67. Загальні поняття про статус суддів.

68. Суддя - носій судової влади.

69. Вимоги, що пред’являються до кандидатів на посаду судді.

70. Вимоги щодо несумісності.

71. Характеристика законодавства про статус суддів.

72. Права та обов’язки суддів судів загальної юрисдикції.

73. Порядок призначення суддів судів загальної юрисдикції на посади.

74. Порядок обрання суддів судів загальної юрисдикції на посади безстроково.

75. Підстави та порядок звільнення суддів судів загальної юрисдикції з посад.

76. Спеціальна підготовка кандидата на посаду судді судів загальної юрисдикції.

77. Кваліфікаційний іспит кандидатів на посаду суддів судів загальної юрисдикції.

78. Реалізація конституційного принципу участі народу у здійсненні правосуддя.

79. Порядок обрання та статус народних засідателів і присяжних.

80. Вимоги до народного засідателя.

81. Гарантії прав народних засідателів.

82. Статус суддів, народних засідателів та присяжних в зарубіжних країнах.

83. Статус, структура та завдання Національної школи суддів.

84. Склад, порядок формування та строк повноваження Вищої кваліфікаційної комісії суддів України.

85. Повноваження Вищої кваліфікаційної комісії суддів України.

86. Організація роботи та засідання Вищої кваліфікаційної комісії суддів України.

87. Підстави дисциплінарної відповідальності суддів.

88. Дисциплінарне провадження: поняття, органи, що його здійснюють та порядок здійснення.

89. Дисциплінарне стягнення щодо судді та порядок його знаття.

90. Оскарження рішення у дисциплінарній справі щодо судді.

91. Гарантії незалежності суддів судів загальної юрисдикції.

92. Матеріальне і соціально-побутове забезпечення суддів судів загальної юрисдикції.

93. Органи суддівського самоврядування: види, завдання.

94. Організаційні форми суддівського самоврядування, порядок їх формування.

95. Збори суддів: порядок формування та повноваження.

96. Збори суддів Верховного Суду України та збори суддів вищого спеціалізованого суду України: прядок формування та повноваження.

97. Конференції суддів: порядок формування та повноваження.

98. Ради суддів: порядок формування та повноваження.

99. З’їзд суддів: порядок формування та повноваження.

100. Порядок скликання з’їзду суддів України.

101. Рада суддів України: порядок формування та повноваження.

102. Державна судова адміністрація України: її повноваження.

103. Порядок обрання та повноваження Голови Державної судової адміністрації.

104. Територіальні управління Державної судової адміністрації, їх повноваження.

105. Апарат суду загальної юрисдикції

106. Особливості апаратів Верховного Суду України та вищих спеціалізованих судів.

107. Статус та правові засади діяльності Вищої ради юстиції.

108. Склад та порядок призначення членів Вищої Ради юстиції.

109. Повноваження Вищої ради юстиції.

110. Порядок обрання та повноваження Голови Вищої ради юстиції.

111. Акти Вищої ради юстиції.

112. Організація діяльності Вищої ради юстиції.

113. Участь Вищої ради юстиції у формуванні суддівського корпусу.

114. Розкрийте, як змінились вимоги до членів Вищої ради юстиції у зв’язку із конституційною реформою 2010 року.

115. Характеристика Закону України «Про Вищу раду юстиції» від 15.01.98р.

116. Порядок здійснення дисциплінарного провадження Вищою радою юстиції щодо суддів.

117. Загальне поняття прокуратури як правоохоронного органу держави.

118. Завдання, які стоять перед прокуратурою.

119. Розкрийте основні напрямки діяльності прокуратури.

120. Назвіть та охарактеризуйте функції прокуратури.

121. Назвіть та розкрийте принципи діяльності прокуратури.

122. Представництво інтересів громадянина або держави у суді як функція прокуратури.

123. Нагляд за додержанням законів органами, що здійснюють оперативно-розшукову діяльність, дізнання та досудове слідство.

124. Підтримання державного обвинувачення у суді як функція прокуратури

125. Нагляд за додержанням законів при виконанні судових рішень у кримінальних справах, а також при застосуванні інших заходів примусового характеру, пов’язаних з обмеження особистої свободи громадян як функція прокуратури.

126. Реформування функцій прокуратури з 1990 року.

127. Система органів прокуратури України.

128. Кадрове забезпечення органів прокуратури.

129. Генеральний прокурор: порядок призначення та повноваження.

130. Акти прокурорського реагування.

131. Органи прокуратури в зарубіжних країнах.

132. Характеристика Закону України «Про прокуратуру» від 5.11.91р.

133. Органи внутрішніх справ та їх місце в системі правоохоронних органів.

134. Спеціальна правоохоронна діяльність: поняття та органи, що її здійснюють.

135. Міністерство внутрішніх справ України: завдання та повноваження.

136. Управління (Головне управління) внутрішніх справ області, міст Києва і Севастополя.

137. Районний (міський) відділ внутрішніх справ.

138. Міліція: поняття, структура та повноваження.

139. Підрозділи міліції та їх роль в боротьбі із злочинністю.

140. Завдання та повноваження Державної автомобільної інспекції.

141. Кадрове забезпечення органів внутрішніх справ.

142. Основні обов’язки міліції.

143. Права міліції.

144. Діяльність міліції і права людини.

145. Умови і межі застосування заходів фізичного впливу та спеціальних засобів працівниками міліції.

146. Умови і межі застосування спеціальних засобів працівниками міліції.

147. Умови і межі застосування вогнепальної зброї працівниками міліції.

148. Характеристика Закону України «Про міліцію» від 20.12.90року.

149. Внутрішні війська Міністерства внутрішніх справ, їх завдання.

150. Органи служби безпеки України, їх система та завдання.

151. Розкрийте обов’язки Служби безпеки України.

152. Розкрийте права Служби безпеки України.

153. Кадрове забезпечення органів служби безпеки України.

154. Поліція в зарубіжних країнах.

155. Спецслужби в зарубіжних країнах.

156. Податкові органи України - система та завдання.

157. Податкова міліція в системі Державної податкової служби: її система та завдання.

158. Повноваження податкової міліції.

159. Права податкової міліції.

160. Порівняльна характеристик статусу податкової служби і податкової міліції.

161. Державна прикордонна служба: структура та завдання.

162. Основні функції Державної прикордонної служби.

163. Обов’язки Державної прикордонної служби.

164. Права Державної прикордонної служби.

165. Управління державної охорони поняття та завдання.

166. Органи та посадові особи щодо яких здійснюється державна охорона Управлінням державної охорони.

167. Повноваження Управління державної охорони.

168. Військова служба правопорядку в Збройних Силах України: її основні завдання.

169. Державна кримінально-виконавча служба: структура та завдання.

170. Органи та установи виконання покарань: види, завдання.

171. Розкрийте завдання Державної пенітенціарної служби.

172. Митні органи: види та завдання.

173. Досудове розслідування та його форми (розкрийте їх особливості)

174. Органи досудового слідства в Україні: види, завдання та повноваження.

175. Розмежування компетенції слідчих підрозділів.

176. Органи дізнання в Україні: види, завдання та повноваження.

177. Загальна характеристика інституту Уповноваженого ВРУ з прав людини

178. Вимоги до кандидатів на посаду Уповноваженого ВРУ з прав людини, порядок їх призначення та звільнення з посади.

179. Компетенція Уповноваженого ВРУ з прав людини як правозахисного органу.

180. Завдання органів юстиції.

181. Система органів юстиції та правова основа їх діяльності.

182. основні напрямки діяльності органів юстиції.

183. Установи юстиції та їх завдання.

184. Система та завдання державної виконавчої служби.

185. Розкрийте систему та завдання Міністерства юстиції України.

186. Повноваження Міністерства юстиції України.

187. Система нотаріату і порядок його формування.

188. Правова основа діяльності органів нотаріату.

189. Основні напрямки діяльності нотаріату та його завдання.

190. Органи і посадові особи, які вчиняють нотаріальні дії.

191. Правовий статус нотаріуса: його права, обов’язки та відповідальність.

192. Поняття та організаційні форми діяльності адвокатури.

193. Принципи діяльності адвокатури України.

194. Значення адвокатської діяльності у сфері правозахисту.

195. Історія розвитку адвокатури.

196. Основні напрямки адвокатської діяльності.

197. Права та обов’язки адвоката.

198. Гарантії адвокатської діяльності.

199. Відповідальність адвоката.

200. Повноваження кваліфікаційно-дисциплінарних комісій адвокатури та Вищої кваліфікаційної комісії адвокатури.

201.Характеристика Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльінсть » від 5 липня 2012р.

 

 

Приклади типових завдань, що виносяться на іспит.

1. Підрозділи міліції та їх роль в боротьбі зі злочинністю.

2.Проблеми визначення поняття «правоохоронний орган» в теорії та законодавстві.

3. Поняття та організаційні форми діяльності адвокатури в Україні.

4. Представництво інтересів держави і громадянина у суді прокурором як функція прокуратури.

5. Характеристика Закону України «Про судоустрій та статус суддів» від 7.07.2010р.

6. Порівняльна характеристика статусу податкової служби і податкової міліції.

 

Плани семінарських занять.

Семінарські заняття з дисципліни «Організація судових та правоохоронних органів» мають на меті надання студентам методичної допомоги у засвоєнні навчальних питань, вироблення навичок самостійного використання літератури, розв’язання запропонованих завдань.

Головна мета семінарських занять – допомогти студентам опанувати курс «Організація судових та правоохоронних органів» й засвоїти предмет цієї науки.

Контроль знань на семінарських заняттях покликаний організувати студента до систематичного опрацювання пройденого матеріалу.

Він здійснюється шляхом:

вибіркового усного опитування студентів в аудиторії по питаннях теми, в т.ч. заданих для самостійного вивчення.

дискусійного обговорення питань, що становлять зміст теми.

обговорення проблемних питань.

виконання письмових самостійних робіт, міні контролів.

активної участі студента в розгляді питань в аудиторії (внесення уточнень, доповнень, зауважень до відповідей тощо)

Заняття 1. Предмет, завдання, система, та основні поняття курсу „Організація судових та правоохоронних органів” (семінар 2 години)

(семінар-розгорнута бесіда)

Завдання.Сформувати вміння:

- розуміти багатоаспектніть предмету дисципліни, його змінюваніть, прив’язку до реалій суспільного і державного життя;

- розуміти складну систему дисципліни, яка включає в себе тематично різні блоки тем;

- знати зміст і вільно оперувати поняттями: предмет дисципліни «Організація судових і правоохоронних органів», методи дисципліни, правоохоронна діяльність, спеціальна правоохоронна діяльність , судова діяльність, правозахисна діяльність, правоохоронний орган, напрями судової, правоохоронної та правозахисної діяльності;

- давати характеристику напрямам напрями судової, правоохоронної та правозахисної діяльності;

- давати характеристику ознакам правоохоронної діяльності.

 

Сформувати компетенції:

· робити висновки щодо досліджуваних понять на підставі аналізу нормативно-правових актів;

· розглядати діяльність розглядуваних органів у взаємозв’язку один з одним

· дослідницькі навики і уміння;

· здатність до навчання;

 

План заняття

  1. Усне опитування студентів з питань:

- Предмет та метод навчальної дисципліни „Організація судових та правоохоронних органів”

- Система навчальної дисципліни „Організація судових та правоохоронних органів”

- Поняття судової, правоохоронної та правозахисної діяльності, їх ознаки.

2. Питання – розгорнута бесіда «Місце „Організація судових та правоохоронних органів” серед інших юридичних дисциплін»

3.Обговорення проблеми визначення «правоохоронні органи». Аналіз нормативно-правових актів та наукових джерел з цього питання.

4.З’ясування особливостей спеціальної правоохоронної діяльності.

Інформаційне забезпечення:

  1. Судові та правоохоронні органи України. Академічний курс. Підручник. Нор В.Т., Анікіна Н.П., Бобечко Н.Р.. Видавництво: К.: Ін Юре. – 2010. – 240с
  2. Конституції України
  3. Закон України "Про державний захист працівників суду і правоохоронних органів" вiд 23.12.1993
  4. Закон України «Про основи національної безпеки» від 19.06.2003
  5. Закон України «Про демократичний цивільний контроль над Воєнною організацією і правоохоронними органами держави» від 19.06.2003
  6. Закон України "Про оперативно-розшукову діяльність" вiд 18.02.1992
  7. Закон України "Про міліцію" від 20.12.1990
  8. Закон України "Про прокуратуру" від 05.11.1991
  9. Закон України "Про Службу безпеки України" вiд 25.03.1992р.
  10. Закон України “Про Державну прикордонну службу” вiд 03.04.2003
  11. Закон України «Про державну охорону органів державної влади України та посадових осіб» вiд 04.03.1998
  12. Закон України “Про Військову службу правопорядку у Збройних Силах України” вiд 07.03.2002

 

 

Заняття 2 Правове регулювання діяльності правоохоронних, судових, правозахисних органів (2 години)

(семінар-колективне читання)

 

Завдання. Сформувати вміння:

  • працювати з нормативним матеріалом;
  • класифікувати нормативно-правові акти
  • формулювати висновки на підставі аналізу нпа

 

Сформувати компетенції:

· розуміти структуру нормативно-правових актів, використовувати це знання в своїй роботі;

· вільно орієнтуватись у великому масиві нпа

· вміти аргументувати свою позицію з посиланням на конкретні статті нпа

· користуватись міжнародними нормативно-правовими актами, які мають відношення до питань, що обговорюються

· взаємодія (робота в команді);

 

 

План заняття

1. Обговорення ролі норм Конституції України в регулюванні діяльності судових, правоохоронних та правозахисних органів і організацій (посилання на конкретні статті Основного Закону є обов’язковим)

  1. Окреслення переліку міжнародно-правових актів про правоохоронну діяльність і правоохоронні органи, розкриття їх змісту
  2. Характеристика законів України та підзаконних актів про судову, правоохоронну та правозахисну діяльність.

 

Інформаційне забезпечення:

1. Презентація з переліком основних нормативно-правових актів.

    1. Конституція України, прийнята 28 червня 1996 р.
    2. Декларація про державний суверенітет України: прийнята ВР УРСР 16.07.90 року
    3. Акт проголошення незалежності України від 24 серпня 1991 року
    4. Загальна Декларація прав людини – 10.12.48р.
    5. Міжнародний пакт про громадянські і політичні права людини від 16.12.66р.; ратифікований 19.10.73 р.
    6. Міжнародний пакт про економічні, соціальні та культурні права від 16.12.66.р; ратифікована 19.10.73р.
    7. Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод від 4.11.50р.; ратифікована 17.07.97р.
    8. Конвенція ООН проти катувань та інших жорстоких, нелюдських або таких, що принижують гідність, видів поводження і покарання від 10.12.84; ратифікована 26.01.87 р.
    9. “Кодекс поведінки посадових осіб з підтримання правопорядку”, прийнятий Резолюцією 34/169 Генеральної Асамблеї ООН 17.12.79 р.
    10. Декларація про поліцію від 08.05.79, Резолюція № 690 ПА РЄ 08.05.79
    11. Європейський кодекс поліцейської етики, прийнятий Комітетом Міністрів РЄ 19.09.2001р.
    12. Указ Президента України "Про Апеляційний суд України, Касаційний суд України та Вищий адміністративний суд України” від 1 жовтня 2002 р. № 889/2002
    13. Указ Президента України «Про утворення місцевих та апеляційних адміністративних судів, затвердження їх мережі» від 16 листопада 2004 року № 1417/2004
    14. Указ Президента України від 16.05.07 № 417/2007 «Про кількісний склад суддів адміністративних судів»
    15. Указ Президента України “Питання Мережі місцевих загальних та апеляційних судів” від 20.05.2011 № 591/2011
    16. Указ Президента України “Питання мережі господарських судів України” № 811/2010 від 12.08.2010
    17. Указ Президента України від 06.04.2011р. № 380/2011 “Про порядок складення присяги судді особою, вперше призначеною на посаду професійного судді”
    18. Наказ Державної судової адміністрації України від 17 січня 2011 року № 10 “Про визначення кількості суддів у господарських судах України”;
    19. Наказ Державної судової адміністрації України від 01 лютого 2011 року № 22 “Про визначення кількості суддів у деяких місцевих загальних судах, Апеляційному суді міста Києва”
    20. Наказ Державної судової адміністрації України від 05.12.2006 № 155 “Про затвердження Інструкції з діловодства в апеляційних і місцевих адміністративних судах”
    21. Наказ Голови ВГСУ № 18 від 27.02.2003 «Про утворення судових палат у ВГСУ»
    22. Наказ Вищого господарського суду України № 56 від 21.04.2011 “Про затвердження Інструкції з діловодства у Вищому господарському суді України”
    23. Інші нпа – див. попередню тему.

 

 

Заняття 3. Судова влада і судова система. Принципи правосуддя(2 години)

(семінар - конференція –студенти виступають із завчасно підготовленими доповідями та відповідають на запитання колег)

Завдання. Сформувати вміння:

  • Розуміти судову владу як складову державної влади
  • Знати етапи становлення судової системи України (з 1990 року)
  • Вільно оперувати поняттями судова влада, судова система, правосуддя, принципи правосуддя

Сформувати компетенції:

· Розуміння значення для суспільства і держави функціонування судової системи;

  • Характеризувати принципи правосуддя і принципи побудови судової системи на основі їх закріплення у відповідних нормативно-правових актах
  • Аналізувати сучасні тенденції реформування судової системи,
  • Аналізувати різні підходи науковців і практиків до завдань і наслідків реформування судової влади
  • Вільно орієнтуватись в швидкоплинності змін нормативної бази

 

План заняття

  1. Обговорення питання «Судова влада – як одна з гілок влади».
  2. Визначення та характеристика основних етапів розвитку української судової системи за часів незалежності (з 1990року).
  3. Виступи студентів із завчасно підготовленими доповідями по принципам правосуддя.

 

Інформаційне забезпечення:

Конституція України, прийнята 28 червня 1996 р.

Закон України "Про судоустрій і статус суддів" від 07.07.2010

Закон України "Про Конституційний Суд України" від 16.10.1996

ПВРУ “Про Концепцію судово-правової реформи в Україні” від 28.04.92р

Кримінальний процесуальний кодекс України від 13.04.2012р.

Цивільний процесуальний кодекс України від 18.03.2004

Господарський процесуальний кодекс України від 06.11.91 р.

Кодекс адміністративного судочинства України від 06.07.2005 р

 

 

Заняття 4. Суди загальної юрисдикції(2 години)

(семінар-розгорнута бесіда; робота в малих підгрупах)

 

Завдання. Сформувати вміння:

- опанувати знання про систему судів загальної юрисдикції, її загальні характеристики

- розуміти структуру системи судів загальної юрисдикції

- розуміти принципи, на яких будується система судів загальної юрисдикції та їх практичне втілення

 

Сформувати компетенції:

- формування чіткого уявлення про систему судів з розгляду цивільних і кримінальних справ

- формування чіткого уявлення про систему господарських судів

- формування чіткого уявлення про систему адміністративних судів

- вміти легко визначити місце розташування будь-якого суду

- вміти вільно розмежовувати компетенцію різних судових інстанцій

- розуміння різницю в обсягах правового регулювання діяльності судів Законом України «Про судоустрій і статус суддів» від 07.07.2010 та відповідними процесуальними кодексами

- опрацьовування юридичних періодичних видань

 

План заняття

1. Складення схем судів різних юрисдикцій

2. На підставі складених схем розкриття повноважень судів різних ланок і юрисдикцій, порядку їх утворення, визначення кількості суддів у судах

3. Опитування (усне або письмове) з питань:

- особливості повноважень Вищих спеціалізованих судів та Верховного Суду України

- апарат суду

- Пленум Вищого спеціалізованого суду

- Пленум Верховного Суду України.

- Державна судова адміністрація України

4. Заслуховування завчасно знайденого та опрацьованого прикладу судового рішення місцевого (апеляційного, спеціалізованого та ін.) суду (вирізку або ксерокопію оформити на аркушах паперу формату А4) (приклади повинні бути різними і не повинні співпадати з прикладами інших студентів групи) (обов’язково для кожного студента)

4. Вирішення ситуативних завдань (задач)

 

Інформаційне забезпечення:

1. Конституція України, прийнята 28 червня 1996 р.

2. Закон України "Про судоустрій і статус суддів" від 07.07.2010

3. Указ Президента України "Про Апеляційний суд України, Касаційний суд України та

Вищий адміністративний суд України” від 1 жовтня 2002 р. № 889/2002

4. Указ Президента України «Про утворення місцевих та апеляційних адміністративних судів, затвердження їх мережі» від 16 листопада 2004 року № 1417/2004

5. Указ Президента України від 16.05.07 № 417/2007 «Про кількісний склад суддів адміністративних судів»

6. Указ Президента України “Питання Мережі місцевих загальних та апеляційних судів” від 20.05.2011 № 591/2011

7.Указ Президента України “Питання мережі господарських судів України” № 811/2010 від 12.08.2010

8. Указ Президента України від 06.04.2011р. № 380/2011 “Про порядок складення присяги судді особою, вперше призначеною на посаду професійного судді”

9. Наказ Державної судової адміністрації України від 17 січня 2011 року № 10 “Про визначення кількості суддів у господарських судах України”;

10. Наказ Державної судової адміністрації України від 01 лютого 2011 року № 22 “Про визначення кількості суддів у деяких місцевих загальних судах, Апеляційному суді міста Києва”

11. Наказ Державної судової адміністрації України від 05.12.2006 № 155 “Про затвердження Інструкції з діловодства в апеляційних і місцевих адміністративних судах”

12. Наказ Голови ВГСУ № 18 від 27.02.2003 «Про утворення судових палат у ВГСУ»

13. Наказ Вищого господарського суду України № 56 від 21.04.2011 “Про затвердження Інструкції з діловодства у Вищому господарському суді України”

 

Заняття 5. Конституційний Суд України(2 години)

(семінар-розгорнута бесіда)

Завдання. Сформувати вміння:

- співставляти норми Конституції України, Закону України «Про Конституційний Суд України», інших нормативних актів

- знаходити необхідні нормативно-правові акти для вирішення поставлених питань з теми

- вільно оперувати поняттями: завдання Конституційного Суду України, повноваження Конституційного Суду України, форми конституційного звернення; конституційне провадження

- розмежовувати конституційне подання і конституційне звернення за предметом звернення та за колом суб’єктів звернення

 

Сформувати компетенції:

· вміння знаходити та аналізувати інформацію з різних джерел;

· критично мислити і генерувати креативні ідеї та вирішувати важливі проблеми на інноваційній основі;

· вільно орієнтувались в масиві рішень і висновків КСУ

· аргументувати свою точку зору

План заняття.

1. Опитування (усне або письмове) з питань:

- Конституційний суд в системі судових органів.

- Склад та порядок формування Конституційного суду України.

- Повноваження суддів Конституційного Суду України.

- Голова Конституційного суду та його повноваження.

- Конституційне подання та конституційне звернення.

- Конституційне провадження

- Апарат Конституційного суду України.

2. Обговорення завчасно знайденого та опрацьованого прикладу рішення або висновку Конституційного Суду України. Студенти повинні вміти коротко викласти суть справи (вирізку або ксерокопію оформити на аркушах паперу формату А4) (обов’язково для кожного студента)

 

Інформаційне забезпечення:

1.Конституція України, прийнята 28 червня 1996 р.

2.Закон України "Про Конституційний Суд України" від 16.10.1996

3. Рішення, Висновки Конституційного Суду України.

 

 

Завдання 6. Статус суддів, народних засідателів та присяжних(4 години)

(семінар – розв’язання ситуативних завдань – задач; робота в малих групах)

Завдання. Сформувати вміння:

- оперувати поняттям статус суддів, визначати та характеризувати його складові

- аналізувати норми права, формувати вимоги до кандидатів на посаду судді, суддів, народних засідателів, присяжних, розуміти особливості їх статусу

- оперувати поняттям незалежність та недоторканість суддів, знати та характеризувати їх зміст

- розуміти історичні передумови виникнення та розвитку інститутів народних засідателів та присяжних в України та зарубіжних країнах

 

Сформувати компетенції:

- працювати з великим масивом нормативно-правових актів

- працювати з науковими джерелами

- визначати проблемні питання правового забезпечення статусу суддів

- формувати особисту точку зору

- аргументувати свою позицію

 

План Заняття.

  1. Опитування (усне або письмове) з питань:

- статус суддів України: поняття та загальна характеристика.

- вимоги, що висуваються до кандидатів на посаду судді.

- порядок призначення суддів на посаду.

- порядок обрання суддів на посаду.

- повноваження суддів, повноваження голів судів

- звільнення суддів з посади: підстави та порядок.

- відповідальність суддів

- гарантії незалежності та недоторканності суддів.

- статус народних засідателів та присяжних.

- матеріальне і соціально-побутове забезпечення суддів.

- Вища кваліфікаційна комісія суддів України.

- Органи суддівського самоврядування

2. Вирішення ситуаційних задач –робота в малих групах.

 

Інформаційне забезпечення:

1. Конституція України, прийнята 28 червня 1996 р.

2. Закон України "Про судоустрій і статус суддів" від 07.07.2010

3.Кримінальний процесуальний кодекс України від 13.04.2012р.

4. Цивільний процесуальний кодекс України від 18.03.2004

5. Господарський процесуальний кодекс України від 06.11.91 р.1992 р.

6.Кодекс адміністративного судочинства України від 06.07.2005 р

7.Кодекс України про адміністративні правопорушення від 07.12. 1984р.

 

 


Читайте також:

  1. IV. ПРИКЛАДИ ТИПОВИХ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ЗАВДАНЬ ТА ПОРЯДОК ЇХ РОЗВ’ЯЗАННЯ
  2. V. ПРИМІРНИЙ ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ, ЯКІ ВИНОСЯТЬСЯ НА ЗАЛІК
  3. Аналітичний розрахунок сумарного завантаження типових перетинань
  4. Б. Англо-український глосарій типових конструкцій з військового перекладу 1 страница
  5. Б. Англо-український глосарій типових конструкцій з військового перекладу 2 страница
  6. Б. Англо-український глосарій типових конструкцій з військового перекладу 3 страница
  7. Будова типових кондуктометричних чарунок
  8. В процесі читання виділіть маркером або підкресліть приклади дії променів на живі організми.
  9. В чому полягає явище тунелювання через потенціальний бар’єр, наведіть приклади.
  10. Взаємозв’язок “вхід –трансформація –вихід “ на типових виробничих системах
  11. Види типових задач та рівнів наукових досліджень
  12. Визначення і приклади




Переглядів: 826

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
на курсову роботу | Тема Вища рада юстиції (тема вивчається самостійно)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.03 сек.