Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Класи умов праці за показниками напруженості трудового процесу

№ п/п Клас умов праці
Показники важкості трудового процесу Оптимальний (легке фізичне навантаження) Допустимий (середнє фізичне навантаження) Шкідливий (важка праця)
1 ступінь 2 ступінь
3.1 3.2
Інтелектуальне навантаження
1.1 Зміст роботи Відсутня необхідність прийняття рішень Рішення простих альтернативних завдань згідно з інструкцією Рішення складних завдань з вибором за відомим алгоритмом (робота за серією інс-трукцій) Евристична (творча) діяльність, що вимагає вирішення складних завдань за відсутністю алгоритму. Особисте керівництво в складних ситуаціях
1.2 Сприймання сигналів (інформації) та їх оцінка Сприймання сигналів, але немає потреби корекції дій Сприймання сигналів з наступною корекцією дій та операцій Сприймання сигналів з наступним порівнянням фактичних значень параметрів з їх номінальним значенням.Заключна оцінка фактичних значень параметрів Сприймання сигналів з наступною комплексною оцінкою взаємопов’язаних параметрів. Комплексна оцінка всієї виробничої діяльності

 

1.3. Розподіл функцій за ступенем складності завдання Обробка та виконання завдання Обробка, виконання завдання та його перевірка Обробка, перевірка і контроль за виконанням завдання Контроль та попередня робота з розподілу завдань іншим особам
1.4 Характер виконуваної роботи Робота за індивідуальним планом Робота за встановленим графіком з можливим його коректуванням у ході діяльності Робота в умовах дефіциту часу Робота в умовах дефіциту часу та інформації з високою відповідальністю за кінцевий результат
2.2 Щільність сигналів та повідомлень в середньому за 1 годину До 75 75-175 176-300 Більше 300
2.3 Кількість об’єктів одночасного спостереження До 5 5-10 11-25 Більше 25
2.4 Навантаження на зоровій аналізатор
2.4.1 Розмір об’єкту розрізнення при тривалості спостереження (% часу зміни) >5мм – 100% часу <0,3 мм - <25% часу 0,3-1мм - 25-50% часу 1-5мм >50% часу <0,3 мм - 25-50% часу 0,3-1мм - >50% часу <0,3 мм - >50% часу
2.4.2 Робота з оптичними приладами при тривалості спостереження (% часу зміни) До 25 25-50 51-75 Більше 75
2.4.3. Спостереження за екранами ВДТ (годин за зміну) До 2 2-3 3-4 Більше 4
2.5 Навантаження на слуховий аналізатор Розбірливість слів та сигналів 90-100% Перешкоди відсутні Розбірливість слів та сигналів 70-90% Існують перешкоди, на фоні яких мову чути на відстані 3,5 м Розбірливість слів та сигналів 50-70% Існують перешкоди, на фоні яких мову чути на відстані до 2 м Розбірливість слів та сигналів <50% Існують перешкоди, на фоні яких мову чути на відстані до 1,5 м
2.6 Навантаження на голосовий апарат (сумарна кількість годин що наговорюється протягом тижня) До 16 16-20 20-25 Більше 25
Емоційне навантаження
3.1 Ступінь відповідально від за результат своєї діяльності. Значущість помилки Несе відповідаль-ність за виконання окремих елементів завдання. Вимагає додаткових зусиль в роботі з боку працівника Несе відповідаль-ність за функціональну якість допоміжних робіт. Вимагає додаткових зусиль в роботі з боку керівництва Несе відповідаль-ність за функціональну якість основної роботи. Вимагає виправлень за рахунок зусиль всього колективу Несе відповідаль-ність за функціональну якість кінцевої продукції, роботи завдання. Неправильні рішення можуть визвати негативні наслідки.
3.2 Ступінь ризику для власного життя Виключений - - Можливий
3.3 Ступінь відповідальності за безпеку інших осіб Виключений - - Можливий
Монотонність навантажень
4.1 Кількість елементів необхідних для реалізації простого завдання Більше 10 9-6 5-3 Менше 3
4.2. Тривалість виконання простих виробничих завдань / операцій що повторюються сек >100 100-25 24-10 <10
4.3 Час активних дій (в % від тривалості зміни) >20 19-10 9-5 <4
4.4 Монотонність виробничої обстановки (пасивне спостереження в % від тривалості зміни) Меньше 75 76-80 81-90 Більше 90
Режим праці
5.1 Фактична тривалість робочого дня (год.) 6-7 8-9 10-12 Більше 12
5.2. Змінність роботи Однозмінна робота (без нічної зміни) Двозмінна робота (без нічної зміни) Тризмінна робота (робота в нічну зміну) Нерегулярна змінність з роботою в нічний час
5.3. Наявність регламентоване перерв, та їх тривалість Перерви регламентовані, достатньої тривалості 7% і більше часу зміни Перерви регламентовані, достатньої тривалості від 3% до 7% часу зміни Перерви нерегламентовані, або недостатньої тривалості до 3% часу зміни Перерви відсутні

 

Оцінка напруженості праці здійснюється на підставі обліку всіх наявних значущих показників, які можуть перевищувати нормативні рівні згідно з таблицею 4.3. Спочатку встановлюється клас кожного з показників, що визначались. Кінцева оцінка напруженості праці встановлюється за показником, який має найвищий ступінь напруженості. У тих випадках, коли більше 6-ти показників мають оцінку 3.1 та 3.2, напруженість трудового процесу оцінюється на один ступінь вище, тобто класами 3.2 - 3.3.

Якщо на робочому місці фактичні значення рівнів шкідливих факторів знаходяться в границях оптимальних або допустимих рівнів, умови праці на цьому робочому місці відповідають гігієнічним вимогам і відносяться відповідно до 1 або 2 класу.

Якщо рівень хоча б одного фактора перевищує допустиму величину, то умови праці на такому робочому місці, залежно від величини перевищення та відповідно до цих гігієнічних критеріїв, як по окремому фактору, так і при їх поєднаній дії можуть бути віднесені до 1-4 ступеня 3 класу шкідливих або 4 класу небезпечних умов праці.

Віднесення факторів до класу визначається з врахуванням часу їх дії протягом зміни. Для факторів, що не мають регламентованих нормативів з врахуванням часу дії, дозволяється визначення класу умов праці за рівнями на постійному робочому місці. Для віднесення умов праці до 3 класу час дії фактора повинен бути не менше 50 % часу зміни. При віднесенні фактора до 4 класу час дії шкідливого фактора не враховується.

Загальна оцінка умов праці за ступенем шкідливості та небезпечності встановлюється:

Ø за найбільш високим класом та ступенем шкідливості;

Ø у випадку поєднаної дії трьох та більше факторів, віднесених до класу 3.1, загальна оцінка умов праці відповідає класу 3.2;

Ø при поєднанні двох і більше факторів класів 3.2, 3.3, 3.4 умови праці оцінюються на один ступінь вище.

Робота в умовах перевищення гігієнічних нормативів (3 та 4 клас умов праці) може бути дозволена тільки при застосуванні засобів колективного та індивідуального захисту і скороченні часу дії шкідливих виробничих факторів (захист часом). Робота в небезпечних (екстремальних) умовах праці (4 клас) не дозволяється, за винятком ліквідації аварій, проведення екстрених робіт для попередження аварійних ситуацій. Ця робота повинна виконуватись у відповідних засобах індивідуального захисту та регламентованих режимах виконання робіт.



Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  4. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  5. II. Поняття соціального процесу.
  6. IV. План навчального процесу.
  7. V. Класифікація і внесення поправок
  8. V. Класифікація рахунків
  9. А .Маршалл - основоположник неокласичної теорії.
  10. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  11. А. Структурно-функціональна класифікація нирок залежно від ступеню злиття окремих нирочок у компактний орган.
  12. Абстрактні класи




Переглядів: 1498

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Класи умов праці за показниками важкості трудового процесу | ОСОБЛИВОСТІ РОБОТИ КОРИСТУВАЧІВ КОМП'ЮТЕРІВ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.027 сек.