МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Тема 1 Теоретичні основи менеджментуМіністерство освіти і науки, молоді та спорту України Одеська державна академія будівництва та архітектури Кафедра менеджменту та управління проектами
КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЙ
з дисципліни
«ОСНОВИ МЕНЕДЖМЕНТУ І МАРКЕТИНГУ»
Зміст
Тема 1 Теоретичні основи менеджменту. 2 Тема 2 Функції менеджменту. 16 Тема 3 Методи менеджменту. 30 Тема 4 Управлінські рішення. 39 Тема 5 Маркетинг як нова філософія управління. 47 Тема 6 Функції та види маркетингу. 62 Тема 7 Процес формування товарної та цінової політики підприємства. 69 Тема 8 Маркетингова політика розподілу. 79
Тема 1 Теоретичні основи менеджменту 1. Поняття, сутність та види менеджменту 2. Цілі і задачі в системі менеджменту організацій 3. Закони, закономірності і принципи менеджменту
1. Поняття, сутність та види менеджменту Для позначення діяльності з координації роботи людей на практиці використовують різні поняття: - “управління”; - “менеджмент”; - “адміністрування”; - “керування” тощо. “Управління” – найбільш загальне поняття. Воно поширюється на велике коло різноманітних об’єктів, явищ і процесів, наприклад: - технічні системи; - господарські системи; - суспільні системи; - державні системи тощо. Управління- це уміння правильно визначати, формулювати і аналізувати проблеми, що виникають в процесі розвитку фірми, розробляти програми, ставити перед підлеглими конкретні завдання, приймати раціональні рішення.( В. Глухов ) Більшість англо-російських і російсько-англійських словників зв'язку "управління - management"ставлять на перше місце серед можливих варіантів перекладу. У основному контексті ми також вважатимемо слова "управління" і "менеджмент" синонімами, уточнюючи при необхідності їх смислові відтінки. Суть управлінняскладає діяльність по координації робіт, спрямована на досягнення цілей при певній організації ресурсів. Сточування зору технології управління - це процес переробки інформації. “Менеджмент” – це поняття, яке використовують переважно для характеристики процесів управління господарськими організаціями (підприємствами). “Адміністрування” – поширюється на управління державними установами або для позначення процесів керування діяльністю апарата управління підприємства. “Керування” – поширюється на мистецтво тієї або іншої особи (менеджера) впливати на поведінку і мотиви діяльності підлеглих з метою досягнення цілей організації. “Менеджмент” – це надзвичайно широке та багатомірне поняття. Важко дати єдине абсолютно чітке та повне визначення поняття «менеджмент». Функції, сфери, рівні менеджменту та ситуації у яких вони реалізуються значно різняться між собою. Щоб з’ясувати сутність менеджменту на нього треба подивитись з різних точок зору: - з філологічної; - з емпіричної (практичної), тобто як виду професійної діяльності; - з точки зору системи знань, тобто виникнення та розвитку науки управління. Етимологічно менеджмент походить від латинського слова “manus” – рука. Початково це слово означало вміння дбайливо вести домашнє господарство, майстерно володіти засобами праці, вправно працювати. З появою багатьох видів роботи, з поглибленням спеціалізації виникла потреба в діяльності, яка пов’язувала в єдине ціле роботу багатьох окремих виконавців. Відповідно до цього трансформувався і зміст поняття “менеджмент”. Це слово увібрало у себе всі чисельні вимоги до управління як до науки, мистецтва ведення справ і стилю роботи. Сучасний Оксфордський словник англійської мови тлумачить поняття "менеджмент" не однозначно, а саме: 1) менеджмент - це спосіб, манера спілкування з людьми; 2) менеджмент - це вміння та адміністративні навички організовувати ефективну роботу апарату організації; 3) менеджмент - це влада та мистецтво керування; 4) менеджмент - це органи управління, адміністративні одиниці, підрозділи. Існують різні підходидо визначення зміст управління і його ролі, який в якнайповнішому виді представляє його суть. 1. Менеджмент як функція Припускає реалізацію управління через виконання ряду специфічних управлінських дій (функцій управління). Це припускає виявлення складу, зміст видів управлінської діяльності і їх взаємозв'язків (керівництво, контрольне спостереження за будь-ким бізнес - процесом) 2. Менеджмент як процес Менеджмент фіксує увагу на взаємозв'язку окремих функцій у виробництві і часі. Процедури управління розглядаються при цьому як взаємозв'язані дії, завданням яких є ухвалення рішень для реалізації цілей організації (технічний аспект). 3. Менеджмент як професійна сфера діяльності Це категорія людей, зайнятих управлінням (менеджери), завданням яких є реалізація цілей організації, яку вони вирішують, направляючи працю, інтелект, мотиви поведінки людей, що працюють в організації (керівництво). 4. Менеджмент як організуюче начало Апаратний підхід до управління фіксує увага на ієрархічному структурному складі управління, мірі централізації і децентралізації, повноваженнях і відповідальності працівників. По суті, формується структура управління як організаційна форма розподілу праці по прийняттю і реалізації управлінських рішень. У цьому сенсі зазвичай використовується термін "адміністрування". 5. Менеджмент як наука і мистецтво Як наука менеджмент має свій предмет вивчення (діяльність по управлінню), свої специфічні проблеми і підходи до їх рішення на базі розроблених законів, принципів, методів стосовно процесу управління. Менеджмент - це мистецтво, оскільки ухвалення управлінських рішень відбувається в умовах дії безлічі чинників зовнішнього і внутрішнього середовища складного і динамічного об'єкту управління - класу організаційно-технічних систем. Найбільш широким і універсальним видається визначення менеджменту : "Менеджмент - це організаційно-управлінська діяльність керівників і наука про цю діяльність". Види менеджменту. Це спеціальні області управлінської діяльності, пов'язані з рішенням специфічних завдань менеджменту. Залежно від певної сфери діяльності фірми або її підрозділів менеджмент підрозділяється на наступні види. Читайте також:
|
||||||||
|