МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
НАЙДОВШЕ СЛОВОПРИДУМАЙ СЛОВА Цю гру найкраще проводити у вигляді змагання: "Хто назве більше слів, де буква "Е" зустрічається лише один раз ?" В той час, коли ведучий пояснює завдання, він обов'язково повинен демонструвати гравцям картку із зображенням тої букви, з якої гравці будуть придумувати слова. На початках роль ведучого бажано виконувати вам. З часом діти навчаться грати в гру самостійно, і тоді вони самі по черзі зможуть бути ведучими. Гра може бути ускладнена у двох напрямках. Перша лінія ускладнення полягає у збільшенні кількості букв, які повинні зустрічатися в слові. Наприклад: "Хто назве більше слів, де по одному разу зустрічаються букви "А" та "С" ?" (сало, сани, коса, колеса, сумка, масло, свічка і т.п.). Друга лінія ускладнення полягає у збільшенні кількості вказаної букви у словах. Наприклад: "Хто назве більше слів, де буква "И" зустрічається двічі ?" (ослики, лисиця, рибина, сирий, дитина, синиця і т.п.). "Хто назве більше слів, де буква "О" зустрічається тричі ?" (колобок, колосок, молоток, голосок і т.п.).
Мета: навчити аналізувати і порівнювати довжину слів, абстрагуючись від їх змісту. Запропонуйте дитині 10 пар слів, наприклад: лев-левеня, 6) бик-курчатко, гусінь-змія, 7) горобець-чапля, дуб-кульбаба, 8) тигр-метелик, цеглина-дім, 9) секундочка-година, слон-кенгуря, 10) кінь-павучок. Нехай вона уважно прослухає два слова і відповість, яке з них коротше, а яке — довше. Важливо, щоб дитина змогла пояснити, чому вона так вважає. Одним із основних ускладнень у цій грі є необхідність абстрагуватися (відволікатися) від змісту слів і орієнтуватися лише на кількість букв (або звуків) в них. Замість того, щоб порівнювати "звукову" довжину слова, діти часто порівнюють об'єкти, позначені цими словами. У великій мірі це характерно для дітей з добре розвинутим образним мисленням. Безпосередньо під час сприйняття слів у них виникають відповідні образи, які малюк і порівнює в подальшому. Наприклад, якщо порівнюється образ удава з образом хробачка, то ні у кого не виникає сумнівів стосовно того, хто з них довший. І дитина відповідає, що удав довший. Щоб допомогти малюкові відволікатися від змісту слів, необхідно звернути його увагу на тривалість звучання кожного з них. Нехай він повільно прокаже їх і визначить, яке з них має більше букв. Якщо ви виявите, що малюкові важко визначити тривалість звучання слів на слух, допоможіть йому, застосувавши такий спосіб. Запишіть порівнювані слова одне під одним. Для позначання букв використайте кружечки або самі букви (якщо малюк їх вже знає). Кожний кружечок (або буква) нижнього слова повинен знаходитися під кружечком (буквою) верхнього. Ось так: лев=000 левеня=000000 Дитина повинна чітко уявляти собі, що кожний кружечок відповідає певній букві слова. Щоб закріпити це уявлення, запропонуйте їй самостійно записати з допомогою кружечків кілька простих слів (наприклад: "сік", "рак", "стіл" та ін.) Коли вона навчиться це робити, можна повернутися до основного завдання гри. Проте під час гри рисувати кружечки не можна; довжину слова потрібно визначити подумки. СКІЛЬКИ БУКВ В СЛОВІ? Спершу дайте малюкові можливість уважно роздивитися картинку із зображенням предмета. Уточніть, як називається цей предмет. Після цього поверніть картку тою стороною, де написане слово, і попросіть дитину порахувати, скільки в ньому букв. Візьміть в руки іграшку (наприклад, ляльку, зайчика, гномика) і від її імені спитайте малюка: "Як називається перша буква ? А друга ? Яка буква остання в цьому слові ? Яка за порядком буква "И" в цьому слові (наприклад, в слові "гриб") ?" ПОМІНЯЙ ПРИГОЛОСНУ У цій грі незмінною залишається перша голосна буква, а приголосні букви міняються. Після того як малюк прочитає склад і заробить фант, приголосна буква "втікає" і на її місце "прибігає" друга приголосна буква. Наприклад: ам, ан, ад, ав, аш, ар, ат. Потім першу голосну можна замінити і дати дитині можливість повправлятися в читанні складу з іншими приголосними. Зверніть увагу дітей, що з двох букв можуть утворитися дуже коротенькі слова. Наприклад: як, ух, ах. ХТО ТАК МОЖЕ ГОВОРИТИ? Перед початком гри виберіть одну картку з приголосною буквою (наприклад, "м"). Поряд з цією буквою поставте будь-яку голосну букву (наприклад, "а"). Попросіть малюка спробувати прочитати дві букви разом. Якщо йому буде важко, прочитайте самі і запропонуйте повторити. Після цього поміняйте голосну букву і знову попросіть прочитати (наприклад: ма, му, ме, мі, ми, мо, мя, мю). На перших етапах гри не потрібно підганяти дитину і наполягати прочитати якнайбільше складів. Основну увагу зосередьте на запитанні: "Хто так може говорити ?" Коли дитина прочитає склад, вона повинна сказати, хто може сказати: ма, ме, му, ми, бе, бі, бо, ку, гу та ін. Таким чином, дитина вчиться читати різні голосні з одною і тою ж приголосною буквою. Коли всі голосні будуть прочитані з цією приголосною, поміняйте її. За кожний правильно прочитаний склад нагороджуйте малюка фантом. З часом гру можна провести в групі дітей і організувати змагання, хто швидше і правильніше за всіх назве склади.
Читайте також:
|
||||||||
|