МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Уява у дитини починає розвиватися досить рано, вона слабкіша, ніж у дорослого, але вона займає більше місця в її житті. Які ж етапи розвитку уяви у дітей дошкільного віку?До 3-х років у дітей уява існує усередині інших психічних процесів, в них закладається його фундамент. У три роки відбувається становлення словесних форм уяви. Тут уява стає самостійним процесом. У 4 - 5 років дитина починає планувати, складати в думці план майбутніх дій. У 6 - 7 років уява носить активний характер. Відтворювані образи виступають в різних ситуаціях, характеризуючись змістовністю і специфічністю. З'являються елементи творчості. Психологи вважають, що для розвитку уяви необхідна наявність певних умов: емоційне спілкування з дорослими; предметно-маніпулятивна діяльність; необхідність різних видів діяльності. У дошкільному віці уява стає 1 із важливих умов засвоєння соціального досвіду, чим багатший досвід, тим багатша і уява (різноманітність сюжетів у грі, глибина сюжету). Уява допомагає дитині реалізувати те, до чого вона прагне у грі, малюнкові (приклад Саша і косметика, Маша і помади, Мішель і її роль мами). Слухання мови-розповіді є одним з факторів, що спонукають дитину виходити за межі наочно даного в область уявного. А.В. Запорожець підкреслює: «Слухання казки ... має найважливіше значення для формування ... внутрішньої психічної активності, без якої неможлива ніяка творча діяльність ». Л.С. Славіна показала, що слухання оповідань дітьми спирається спочатку на сприйняття, потім на репродукцію досвіду і, нарешті, на уяву, на вміння «представити себе повідомляю». Розуміння такої промови «... дорослого, яка не має опори в ситуації, даної в сприйнятті або в згадці дитини, є ... найбільш важливим етапом в розвиткумови 2-х і 3-річну дитину ». Уміння відтворити ситуацію, викладену в мові, раз склавшись, залишається придбанням дитини і допомагає зрозумітиінші оповідання. Таке вміння, за даними Л.С. Славіної, складається до 2,5 років. Автор підкреслює, що розвиток розуміння мови знаходиться в прямій залежності від того, як часто розповідають дітям без картинки, тобто без опори на сприйняття. На перший погляд, виникає замкнуте коло: розповіді розуміються на основі уяви, уява ж складається в процесі слухання оповідань. Методика виховання дітей раннього віку вирішує це питання емпірично, рекомендує розповіді без показу для дітей другого року життя. Однак уявлення про почуте в оповіданні не можуть виникнути від простого повторення розповіді. Представлення пов'язано з дією і виникає як відображення реальної дії. Народна педагогіка майже не використовує ілюстрації, оскільки народна творчість усна. Руки дитини в руках дорослого зображують дії персонажів розповіді. В умовах інтимно-емоційного спілкування обмеження рухів відбувається природно, без примусу і не викликає негативних емоцій. У той же час це створює зосередженість, необхідну для слухання мови-розповіді. Читайте також:
|
||||||||
|