МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Роль активності і власної діяльності у психічному розвитку.ІІІ. Пояснення нового матеріалу ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Мухина В.С. Возрастная психология: феноменология развития, детство, отрочество: Учебник для студ. вузов. - 4-е изд., стереотип. - М.: Издательский центр «Академия», 1999, гл. І § 1, ІІ § 2 ст 79-80 3. Савчин М.В., Василенко Л. П. Вікова психологія: Навч. посіб. — К.: Академвидав, 2005, Р.1.3., 2.1. 4. Костюк Г.С. Вікова психологія Навч. пос. – К.: Радянська школа, 1976. ст. 90-105
Завдання студентам для самостійної роботи
Опрацювати Базову програму розвитку дитини дошкільного віку «Я у світі» - виписати принципи побудови програми (активності, природовідповідності, ампліфікації, індивідуального підходу) ст. 10-12 І. Організація студентів: ознайомлення з темою, метою та планом заняття. Формування нових психічних якостей залежить не тільки від зовнішніх умов, а й від активності дитини, включення її в діяльність. Зовнішня діяльність під керівництвом дорослого зумовлює зміни у внутрішній (ідеальній) психічній діяльності. Тому навчання має здійснюватися в сенситивні періоди для розвитку психічних функцій, враховувати рівень та особливості досягнутого психічного розвитку. При обговоренні активності особистості слід звернути увагу на її мотивацію й самооцінку. Свого часу К. А. Абульханова-Славська виділила типи особистостей, активність яких залежить від того, з яких позицій здійснюється самооцінка. Такий підхід дає можливість досліджувати діалектику багатопланових співвідношеннь, спираючись на психологію особистості, і разом з тим не нехтувати формами її суспільної обумовленості. У свою чергу, А. М. Леонтьєв вважав правомірним «обернути вихідну тезу» С. Л. Рубінштейна щодо співвідношення зовнішнього і внутрішнього в детермінації поведінки людини. Він писав: «Внутрішнє (суб'єкт) діє через зовнішнє і цим сам себезмінює». По суті, А. Н. Леонтьєв не протистояв ідеям С. Л. Рубінштейна, а пропонував свій варіант визначення активності людини. У контексті суджень А. Н. Леонтьєва активність визнаєтся тим особистісним сенсом, який пов'язує людину з реальністю самого її життя в цьому світі, з її мотивами. Ефективно впливати на оточуючих може не тільки істинна особистість. Людина, безособова для інших людей, людина, чия присутність або відсутність не змінює стиль життя інших, не збагачує і не знедолює їх, по суті своїй обезлічена. Справжня особистість має специфічну активність,- вона заворожуюче впливає на інших, люди хочуть слідувати за нею в своєму розвитку. Читайте також:
|
||||||||
|