МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Страховий ринок України: поняття та структураСтраховий ринок – це частина фінансового ринку, де об’єктом купівлі-продажу виступає страховий захист. Саме на ринку страхування формується попит, пропозиція, інфраструктура і конкуренція страхового захисту. Об’єктивна необхідність виникнення і розвитку страхового ринку зумовлена суспільним потребами у страхових послугах і наявністю страховиків, здатних її забезпечити. Загальну організаційну структуру страхового ринку характеризують його суб’єкти та об’єкти (рис.13.1). До основних суб’єктів страхового ринку належать: страховики; страхувальники; страхові посередники. За характером здійснюваних операцій страхові компанії поділяються на: спеціалізовані — такі, що спеціалізуються виключно на окремих видах страхування; універсальні, що виконують різні види страхування; перестрахувальні, які здійснюють страхування великих і небезпечних ризиків. Рис.13.1. Організаційна структура страхового ринку Детальніше зупинимося на таких суб'єктах страхового ринку, як посередники. Страхові посередники— страхові брокери чи агенти, через яких укладається договір страхування і вирішуються окремі питання щодо врегулювання претензій. Страхові брокери— юридичні особи або громадяни, які офіційно зареєстровані в установленому порядку і здійснюють за винагороду посередницьку діяльність у страхуванні від свого імені на підставі брокерської угоди з особою, яка має потребу в страхуванні. Страхові агенти— юридичні і фізичні особи, які є представниками страховика і діють у його інтересах за винагороду на підставі договору доручення із страховиком. Аджастери (диспашери)— спеціалісти з розрахунків аварій та розподілу збитків між учасниками морського перевезення. Аварійні комісаривстановлюють причини настання страхового випадку, характер та розмір збитків, як правило, під час дорожньо-транспортних аварій. Сюрвейєри — інспектори чи агенти страховика, що здійснюють огляд та оцінювання майна і визначають імовірність реалізації страхового ризику. Андерайтери— юридичні особи, які діють від імені страховика та мають право брати на страхування запропоновані ризики, визначати тарифні ставки й умови договорів страхування на основі норм страхового права. Об'єктом страхового ринку є страхові продукти — специфічні страхові послуги, що надаються страхувальнику при виконанні договору страхування (пропонуються на страховому ринку). А перелік видів страхування, якими може користуватися страхувальник, відображає асортимент страхового ринку. Страховий ринок України має власну структуру. До внутрішньої складової страхового ринку України належать: страхові продукти (послуги за конкретними видами договорів страхування); система організації продажів страхових полісів та формування попиту на страхові продукти; гнучка система тарифів (ціни, пільги, знижки, націнки, штрафи, пеня тощо); власна інфраструктура страховика (агентства, контори, філії, представництва, канали комерційного зв’язку); матеріальні та фінансові ресурси, що визначають становище страховика; людські ресурси страхової компанії; фінансове становище страхової компанії та довіра до неї з боку фінансових інститутів; ліквідність страхового фонду. Зовнішнє середовище страхового ринку складається з елементів, якими страховик може управляти, та з тих, на які впливати не може, але повинен їх враховувати у своїй діяльності. До складових, на які страховик може впливати, належать: ринковий попит, конкуренція, ноу-хау страхових послуг, інфраструктура страхового ринку тощо. До складових, на які страхові компанії впливати не можуть, належать: чисельність населення, його вікова та статева структури, сезон міграції, купівельна спроможність населення тощо. Читайте також:
|
||||||||
|