Всі сепаратори палива, які поширені в суднових силових установках транспортних суден, за своєю конструктивною компонуванні однотипні і уніфіковані. Спільною для всіх суднових тарілчастих сепараторів є і принципово однакова кінематична схема.
Незалежно від типу тарільчатого сепаратору, основними його вузлами є: барабан, механізм приводу барабана (з черв'ячною гвинтовою парою), збірка палива, фрикційна муфта, електродвигун, вимірювальна, регулююча і пускова апаратура.
На рисунку 4, а показана класична кінематична схема з приводними насосами відкачування відсепарованого палива.
Рисунок 4 - Кінематична схема сепараторів а - з приводними насосами відкачування відсепарованого палива; б - з наявністю напірних дисків для відкачування відсепарованого палива.
Розглянемо роботу кінематичної схеми сепаратора. Від електродвигуна 7 через відцентрову фрикционную муфту 6 обертання передається на горизонтальний вал 5 сепаратора, закріплений в станині 4 на кулькових підшипниках 12. Потім через червячно-гвинтову передачу 9 обертання передається на вертикальний вал 13. Верхньої опорою вертикального вала служить радіальний шарикопідшипник і шість пружинних амортизаторів 3. Нижньої опорою 8 вертикального вала служить радіально-сферичний підшипник, радіальний підшипник і п'ята з кулькою і пружиною подпятник. На верхню частину вертикального вала насаджений барабан 2, що обертається з великою швидкістю. Від горизонтального вала 5 через еластичну муфту 11 обертання передається на шестерневий насос 10. Всі вищезазначені деталі змонтовані в станині, накритою збіркою 1. Сепаратори різних фірм, маючи однакову кінематичну схему, можуть значно відрізнятися по конструктивному виконанню окремих вузлів і деталей і, природно, по зовнішньому виконанню.