Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Задача 1

Статистичні матеріали ЗАТ „Укркондитер”. щодо обсягів виробництва кондитерської продукції в Україні в розрізі основних виробників [27] наведені в таблиці 5.

 

Таблиця 5

Обсяги виробництва кондитерської продукції в Україні

Виробник Обсяг продукції у порівняних цінах, тис. грн.
Корпорація „Roshen” ВО „Київ-Конті” ЗАТ „Кондитерська компанія „А.В.К.” ВАТ „Крафт Якобз Сушард Шоколадна фабрика „Україна” ЗАТ „Львівська к. ф. „Світоч” Харківська б. ф. та к. ф. „Харків’янка” ВАТ „Полтавакондитер” ЗАТ „Житомирські ласощі” ЗАТ „Одеса” ЗАТ „Запорізька к. ф.” ТОВ „Світ ласощів” АВ-КТВТ „Рівненська к. ф.” ЗАТ „Дніпропетровський КХК” ВКФ „Луцьк-кондитер” ЛТД АТЗТ „В-т. к. ф. „Буковинка” АТЗТ „Херсонська к. ф.” КП „Хмельницька к. ф.” АТ „Чернігівська к. ф. „Стріла” ЗАТ „Івано-Франківська к. ф.” ЗАТ „Тернопільська к. ф.” ЗАТ „Миколаївська к. ф.” Всього   S

 

Завдання:

1. Розрахувати загальний обсяг надходження товару на ринок.

2. Розрахувати ринкові частки вказаних виробників та, використовуючи програму Microsoft Excel, побудувати діаграму часток найбільших виробників кондитерських виробів.

3. Розрахувати середню ринкову частку вказаних виробників.

4. Зробити порівняння частки ринку ЗАТ „Одеса” з часткою лідера ринку.

5. Зробити порівняння частки ринку ЗАТ „Кондитерська компанія „А.В.К.”із середньою часткою трьох провідних конкурентів.

6. Зробити порівняння частки ринку АТЗТ „Херсонська к. ф.” із сумарною часткою основних конкурентів (одного порядку).

7. Провести установлення монопольного (домінуючого) становища для одного, двох-трьох, чотирьох-п’яти провідних суб’єктів господарювання кондитерського виробництва в Україні, згідно Методики визначення монопольного (домінуючого) становища суб'єктів господарювання на ринку (Додаток 1). Прокоментувати отримані результати.

8. Корпорація „Roshen” та ВО „Київ-Конті” можуть виявити намір об’єднатися в одну компанію. Чи дозволять органи державного управління таке злиття?

9. Розрахувати індекс Герфіндала-Гершмана. Прокоментувати отриманий результат.

10. За Методикою визначення монопольного (домінуючого) становища суб'єктів господарювання на ринку встановити ступінь відкритості загальнодержавного ринку кондитерських виробів, коли обсяг їх імпорту буде складати 200000 тис. грн..

Методика розв’язання

1. Згідно Методики визначення монопольного (домінуючого) становища суб'єктів господарювання на ринку, загальний обсяг надходження товару на ринок розраховується за формулою:

n Q РT = ∑ Q j , J = 1

де:

n - кількість суб'єктів господарювання, що продають (постачають, виробляють) або придбавають (споживають, використовують) товари (товарні групи), що входять до товарних меж ринку;

Q j – обсяг товарів (товарних груп), що продаються (постачаються, виробляються) або придбаються (споживаються, використовуються) j-м суб'єктом господарювання протягом часу, що становить часові межі ринку;

QРТ - обсяг ринку.

Кількісні показники Q РТ та Q j визначаються в натуральних та/або вартісних показниках. Натуральні показники застосовуються у випадках, коли можливо використовувати єдиний показник для всіх товарів, які складають товарні межі ринку. В інших випадках - використовуються вартісні показники.

2. Згідно Методики визначення монопольного (домінуючого) становища суб'єктів господарювання на ринку, ринкові частки виробників кондитерських виробів розраховуються за формулою:

P j = (Q j / Q РТ ) * 100 %, де: P j - частка на ринку j-го суб'єкта господарювання (j = 1, 2, ..., n); Q j - обсяг товарів (товарної групи), що продаються (постачаються, виробляються) або придбаваються (споживаються, використовуються) j-м суб'єктом господарювання;

Q РТ - обсяг ринку.

3. Середня ринкова частка виробників конкретної галузі розраховується як відношення суми ринкових часток (обсягу ринку) до загального числа функціонуючих на ньому суб’єктів господарювання.

4. Порівняння частки ринку конкретного суб¢єкта господарювання з часткою лідера ринку визначається співвідношенням частки ринку підприємства і частки ринку лідера конкурента:

Чів.л. = Чі п. / Чіл

де Чів.л. – відносна частки ри­нку і-го підприємства до лідера конкурента;

Чі п. – частка ри­нку і-го підприємства;

Чіл – частка ринку лідера конкурента

5. Порівняння частки ринку конкретного суб¢єкта господарювання із середньою часткою трьох провідних конкурентів проводиться за формулою:

Чі відн. = Чіп. / (1/р *SЧі кон.);

де :

Чі відн. – відносна частки ри­нку і-го підприємства до провідних конкурентів;

Чіп. – частка ри­нку і-го підприємства;

Чі кон. – частка ринку і-го конкурента;

р – кількість провідних конкурентів.

6. Порівняння частки ринку конкретного суб¢єкта господарювання із сумарною часткою основних конкурентів (одного порядку) проводиться за формулою:

Чі пор. = Чіф. / SЧі о.к.;

де:

Чі пор. – відносна частки ри­нку і-го підприємства до основних конкурентів;

Чіп. – частка ри­нку і-го підприємства;

Чі о.к. – частка ринку і-го конкурента стратегічної групи, до яких належить підприємство.

7. Установлення монопольного (домінуючого) становища для одного, двох-трьох, чотирьох-п’яти провідних суб’єктів господарювання проводиться згідно Методики визначення монопольного (домінуючого) становища суб'єктів господарювання на ринку (див. Додаток 1).

8. Індекс Герфіндала-Гершмана розраховується за формулою:

Ih = Σ xі2,

де: Ih - індекс Герфіндала- Гершмана;

xі – частка і-го підприємства в загальному обсязі реалізації продукції даного асортименту на ри­нку, %;

і = 1,2, 3 .... n;

n – число підприємств на ринку.

9. Ступінь відкритості загальнодержавного ринку певного товару щодо міжнародної торгівлі визначається згідно Методики визначення монопольного (домінуючого) становища суб'єктів господарювання на ринку за формулою:

СВР = (Q V / Q РТ ) * 100 %,

де:

СВР - ступінь відкритості ринку;

Q v - обсяг товару, ввезеного на відповідний ринок з-за меж цього ринку (для загальнодержавного - обсяг імпорту в Україну);

Q РТ - загальний обсяг реалізації (придбання) товару (товарної групи) на ринку в певних територіальних (географічних) межах.


Читайте також:

  1. Б. Задача
  2. Взаємне положення площин. Перша позиційна задача
  3. Взаємне положення прямої і площини. Друга позиційна задача.
  4. Вторая задача анализа на чувствительность
  5. Головна задача м/н фінансового менеджменту полягає у оцінці короткострокових і довгострокових активів і зобов’язань фірми у часовому і просторовому використанні м/н ринків.
  6. Двоїста задача
  7. Двухмерная задача Коши
  8. З праці В. Леніна «О задачах пролетариата в данной революции»
  9. Загальна задача лінійного програмування (ЗЛТ)
  10. Задача # 12 (з тих, що вона скидувала)
  11. Задача 1
  12. ЗАДАЧА 1




Переглядів: 476

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Задача 2

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.