Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Задача 9.

Зробити особисту характеристику як споживача за територіально-географічною, політико-економічною, демографічною, психографічною, поведінковою ознаками згідно варіацій та змінних сегментації за табл. 9 – 12.

 

 

Таблиця 9

Сегментація ринків за територіально-географічною та політико-економічною ознаками

 

Ознаки та показники сегментації Варіації та змінні сегментації
Географічні ознаки Континенти; частини світу; географічні регіони; суверенні країни; залежні країни та території (колонії, протекторати, підопічні території, кондомініум, нейтральні зони), регіони країни.
Політичні та політико-територіальні ознаки Унітарні держави; федерації; конфедерації; унії; міждержавні союзи; монархії (абсолютні, теократичні, конституційні); республіки (парламентські, парламентсько-президентські, президентсько-парламентські), політичні системи країн (демократії, авторитаризм, воєнні диктатури, тоталітаризм); міжнародні організації.
Територіально-економічні ознаки Економічні системи країн (планові, ринкові: регульовані, стихійні;); структури господарського комплексу країн (постіндустріальні, аграрні, індустріальні, аграрно-індустріальні, індустріально-аграрні); рівня економічного розвитку (країни розвинутої економіки, країни середньорозвинуті, раїни нової індустріалізації, постсоціалістичні країни перехідної економіки, країни, що розвиваються); міжнародні організації; економічні зони країни.
Територіальне розміщення населення Кількість населення; групи за питомою вагою міського і сільського населення в загальній кількості населення; групи за кількістю населення в міських поселеннях і районах; групи міст і селищ міського типу за кількістю населення по регіонах; групи адміністративних районів за кількістю населення.
Територіально-адміністративні ознаки Для України: Автономна республіка Крим; області; райони; райони в містах; міста; селища міського типу; сільради; селища; села.
Природнокліматичні умови Для України: степ, лісостеп, полісся, гірська місцевість, морський; різні природнокліматичні та природноекономічні зони та мікро зони.

 

Таблиця 10

Сегментація ринку за демографічною ознакою

Ознаки та показники сегментації Варіації змінних сегментації
Розподіл населення за місцем проживання Міське населення, сільське населення; групи міст і селищ міського типу за кількістю населення; групи міст за кількістю населення; групи селищ міського типу за кількістю населення; групи сільських рад за кількістю населення; групи сільських населених пунктів за кількістю населення; кількість чоловіків і жінок у міських поселеннях і районах.
Розподіл сільського населення за чисельністю в населених пунктах Чисельність населення в сільських населених пунктах: до 49 осіб; 50-99; 100-199; 200-299; 300-499; 500-999; 1000 і більше.
Стать Чоловіча; жіноча.
Розподіл населення за сімейним станом Одружені, неодружені. Сім’ї за складом (повні, неповні); Сім’ї за кількістю дітей (1дитина, 2, 3, 4, 5, 10 і більше).
Вікові групи населення   До 1 року; 1-6 рр.; 6-11 рр.; 12-19; 20–34 рр.; 35–49 рр.; 50–64 рр.; 65 р. і більше
Рівень доходів населення В розрахунку на одну особу в місяць, грн..; до 500; 501 – 1000; 1001 – 3000; 3001 – 5000; 5001 – 10000; 10001 – 50000; понад 50 тис. грн..
Розподіл населення за джерелами доходів Сільські мешканці, працівники держбюджетних підприємств, працівники промислових підприємств, підприємці, державні службовці, кваліфіковані спеціалісти, представники тіньової економіки, керівники державних органів управління та ін. Наведені категорії можуть додатково поділятися за рівнем оплати праці: низько-, середньо-, високооплачувана.
Розподіл населення за сферами зайнятості:   Працівники підприємств – промисловості: добувної, переробної, хімічної та нафтохімічної, металургії та виробництва готових металевих виробів, машинобудування; виробництва та розподілу електроенергії; - транспорту, сільського господарства, оптової й роздрібної торгівлі, зовнішньої торгівлі, ресторанного господарства тощо.
Професійний склад населення Працівники різних професій (слюсарі, електрики, токарі, механізатори, водії, моряки та ін.); державні службовці; інженери; технологи; менеджери; бухгалтера; фінансисти; маркетологи; працівники дошкільних закладів, вчителі, науковці та ін.
Рівні освітньої та освітньо-кваліфікаційної підготовки населення Освітні рівні: початкова загальна освіта; базова загальна середня освіта; повна загальна середня освіта; професійно-технічна освіта; базова вища освіта; повна вища освіта.Освітньо-кваліфікаційні рівні: кваліфікований робітник; молодший спеціаліст; бакалавр; спеціаліст, магістр.
Наукові ступені та вчені звання населення Наукові ступені: кандидат наук; доктор наук. Вчені звання: старший науковий співробітник; доцент; професор.
Релігійні переконання Атеїзм, належність до певних релігійних конфесій (християнство, іслам, буддизм, індуїзм, синтоїзм, конфуціанство, даосизм та ін.).
Ідейні та ідеологічні переконання Належність до певних політичних партій, громадських організацій, рухів.
Мова користування (володіння) Українська, російська, англійська, німецька, французька, іспанська, китайська, арабська, японська, хінді та урду тощо.
Національності Українці, росіяни, білоруси, молдовани, болгари, гагаузи, євреї тощо.

Таблиця 11

Сегментація ринку за психографічною ознакою [6, 23]

Ознаки та показники сегментації Варіації сегментації
Соціальний клас Прошарки нижчого класу; вищі прошарки нижчого класу; робітничий клас; середній клас; вищі прошарки середнього класу; нижчі прошарки вищого класу; вищі прошарки вищого класу.
Психологічні типи „незалежні”, „нерішучі”, „бійці”, „педанти”, „незворушні” та ін.
Спосіб життя Міський; сільський.
Стиль життя Молодіжний, елітний, діловий, богемний тощо.
Тип темпераменту Холерики, сангвініки, флегматики, меланхоліки.
Тип особистості Конформісти, нонконформісти, негативісти, авторитарний, честолюбний, амбіційний, імпульсивний.
Таблиця 12

Сегментація ринку за поведінковою ознакою [6, 23]

Ознаки та показники сегментації Варіації сегментації
Відношення до товарів-новинок Суперноватори, новатори, помірковані, консерватори, суперконсерватори.
Очікувані вигоди споживача Якість, сервіс, ціна, престиж та ін.
Статус споживача Той, який не споживає товари; раніше споживав; потенційний споживач; пасивний споживач; активний споживач.
Ступінь споживання Слабкий споживач, поміркований споживач, активний споживач.
Привід для купівлі Для власного споживання, для здачі в оренду, для подарунку.
Ступінь прихильності до товару Відсутня, слабка, середня, сильна, абсолютна.
Ступінь готовності до сприйняття товару Непоінформований, поінформований, зацікавлений, охочий, має намір придбати.
Ставлення до товару Захоплення, позитивне, байдуже, негативне, агресивне.

Тести

1. Модель купівельної поведінки включає:

а) спонукання покупця, процес прийняття рішення про купівлю, реакція споживача на куплений товар

б) попередній вибір товару на ринку, оцінка товару з позицій відношення ціни і якості, купівля товару

в) обговорення питання про купівлю товару з фахівцями, проведення переговорів з продавцем, торговельне обслуговування покупця

 

2. Загальні ознаки, за якими проводять сегментацію ринку:

а) географічна, демографічна, психографічна, поведінкова

б) вік, стать, дохід, соціальне положення

в) новатори, помірковані покупці, консерватори

 

3. Особливості купівельної поведінки молодого подружжя без дітей:

а) купують дитяче харчування, вітаміни, дитячі іграшки, пральні машини, ковзани

б) купують предмети розкошів, ліки для зміцнення здоров’я, займаються благодійництвом

в) купують холодильник, меблі довгострокового користування, путівки на відпочинок

 

4. Сегментація за демографічною ознакою передбачає поділ покупців за:

а) віком, статтю, доходом, розміром сім’ї

б) різним ступенем прихильності до товарів

в) різними типами темпераменту

 

5. Олігополія це:

а) конкуренція на ринку декількох великих фірм

б) конкуренція на ринку великої кількості фірм

в) на ринку домінує одна велика фірма

 

6. Функціональна конкуренція передбачає:

а) міжгалузеву конкуренцію.

б) внутрішньогалузеву конкуренцію

в) змагання між товаровиробниками, що задовольняють одну потребу, незалежно від галузевої підпорядкованості

 

7. До недобросовісної конкуренції відноситься:

а) проникнення на ринок без згоди діючих на ньому фірм

б) копіювання виробів відомих фірм

в) проведення політики постійних цінових знижок

 

8. До незаконних методів конкуренції відносять:

а) цінова конкуренція

б) нецінова конкуренція

в) неправомірне використання товару іншого виробника

 

9. Недобросовісною конкуренцією є:

а) любі дії в конкуренції, що суперечать правилам, торговим та іншим чесним звичаям в підприємницькій діяльності

б) відсутність поваги до конкурентів і зверхність щодо їх маркетингових менеджерів

в) неадекватна реакція на маркетингові заходи конкурентів на насиченому ринку.

 

10. Відповідальність за недобросовісну конкуренцію:

а) громадський осуд

б) штрафні санкції Антимонопольного комітету, передбачені тільки Законом України “Про захист від недобросовісної конкуренції”

в) штрафні санкції Антимонопольного комітету та адміністративну, цивільну і кримінальну відповідальність у випадках, передбачених законодавством

 

 

11. Особливості купівельної поведінки молодого подружжя без дітей:

а) купують дитяче харчування, вітаміни, дитячі іграшки, пральні машини, ковзани

б) купують предмети розкошів, ліки для зміцнення здоров’я, займаються благодійництвом

в) купують холодильник, меблі довгострокового користування, путівки на відпочинок.

 

12. Серед приведених факторів, що впливають на купівельну поведінку споживачів вкажіть маркетингові:

а) науково-технічний прогрес, рівень економічного розвитку

б) ціна, методи стимулювання збуту

в) соціальна структура населення, розвиток культури

 

13. В процесі сегментації споживачів за психографічними факторами підприємство приймає до уваги наступні ознаки:

а) стать, вік

б) стиль життя, тип особистості

в) статус постійного споживача, ступінь прихильності до торгової марки

 

14. Етап життєвого циклу сім’ї, віросповідання, рівень місячних доходів – це ознаки сегментації, які відносяться до факторів:

а) психографічних

б) географічних

в) соціально-демографічних

15.До показників кон’юнктури ринку відносяться:

а) показники матеріального виробництва

б) показники попиту

в) цінові показники

г) все перераховане вище

 

16. Індекс Герфіндаля-Гіршмана розраховується як:

а) сума квадратів ринкової частки фірм, що діють на товарному ринку

б) відношення обсягів продажу товарів конкретної фірми до обсягів продажу її конкурентів

в) добуток кількості реальних покупців, кількості закупівель середнім покупцем, середньої вартості однієї покупки

 

17. Можливий обсяг продажу товарів при даному рівні цін за конкретний проміжок часу:

а) частка ринку

б) насиченість ринку

в) місткість ринку

 

18. Відносна частка ринку визначається як:

а) співвідношення обсягів продажу конкретної фірми до обсягів продажу її конкурентів

б) співвідношення обсягів продажу конкретної фірми до загальних обсягів продажу на конкретному товарному ринку

в) співвідношення обсягів продажу конкретного товару до загального обсягу продажу товарів у сегменті

 

19. У формулі місткості ринку A = n ∙ q ∙ p

n – кількість покупців; p – ціна. Що означає – q ?

а) кількість торгових точок

б) середня кількість закупівель одним покупцем

в) середній обсяг пропозиції товару

 

20. Метод прогнозування ринку, який ґрунтується на досвіді, знаннях та інтуїції фахівців це:

а) метод експертних оцінок

б) метод сценаріїв

в) метод тестування ринку

 

 


Питання для підготовки до модульної контрольної роботи

МОДУЛЬ 1. Теоретичні основи маркетингу та його інформаційне забезпечення

 

Тема 1.Сутність маркетингу та розвиток його концепцій

1. Поняття та сутність маркетингу. Основні підходи щодо визначення сутності маркетингу. Маркетинг як філософія бізнесу.

2. Принципи маркетингової діяльності. Характеристика основних принципів маркетингу.

3. Вихідний категоріальний апарат маркетингу. Взаємозв’язок вихідних категорій маркетингу.

4. Консюмеризм в зарубіжних країнах. Захист прав споживачів в Україні.

5. Етапи розвитку маркетингу та становлення його концепції. Історія маркетингу та розвиток маркетингових процесів в Україні.

6. Характеристика ринкових концепцій: „удосконалення виробництва”, „удосконалення товару”, „інтенсифікації продажу”, „маркетингу”.

7. Особливості ринку маркетингової орієнтації. Характерні риси поведінки фірм на ринках „продавця” і „покупця”.

8. Соціально-етичний маркетинг як напрям розвитку концепції маркетингу в сучасних умовах. Поєднання інтересів підприємства і суспільства через реалізацію концепції соціально-етичного маркетингу.

9. Передумови розвитку маркетингу в Україні. Економічні, соціальні, політичні, правові та міжнародні передумови для використання маркетингу.


Читайте також:

  1. Б. Задача
  2. Взаємне положення площин. Перша позиційна задача
  3. Взаємне положення прямої і площини. Друга позиційна задача.
  4. Вторая задача анализа на чувствительность
  5. Головна задача м/н фінансового менеджменту полягає у оцінці короткострокових і довгострокових активів і зобов’язань фірми у часовому і просторовому використанні м/н ринків.
  6. Двоїста задача
  7. Двухмерная задача Коши
  8. З праці В. Леніна «О задачах пролетариата в данной революции»
  9. Загальна задача лінійного програмування (ЗЛТ)
  10. Задача # 12 (з тих, що вона скидувала)
  11. Задача 1
  12. ЗАДАЧА 1




Переглядів: 426

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Задача 8. | Тема 2. Класифікація видів маркетингу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.037 сек.