Визначити предмет психоаналізу, представленого З.Фрейдом, розкрити зміст понять „свідомість”, „передсвідоме”, „несвідоме”, „лібідо”, „Воно”, „Я”, „Над-Я” та ін. Слід зупинитись на світоглядному потенціалі психоаналітичної системи З.Фрейда, його теорії біогенетичного закону, процесі сублімації. Визначивши невирішені питання психоаналізу, слід охарактеризувати аналітичну психологію К.Юнга, поняття „архетипу колективного несвідомого”, індивідуальну психологію А.Адлера, сексуально-економічну теорію В.Райха, теорію соціалізації та людської взаємодії Г.Саллівана, типологію соціальних характерів Е.Фромма.
Дати визначення поняття „екзистенція” та предмета екзистенційної філософії. Розглядаючи різновиди екзистенціалізму, доцільно зупинитись на ідейних джерелах філософської антропології, сутності антропологічного підходу, виділити антропологічні концепції цього напряму погляди М.Шелера, Г.Плеснера, А.Гелена, Е.Ротхакера, О.Больнова та ін. Характеризуючи персоналізм, слід відмітити дві його провідні тенденції (американський та французький персоналізм) та атеїстичну спрямованість.
Проаналізувати основні напрями сучасної релігійної філософії, в першу чергу неотомізм, його ідейні джерела та погляди представників (Е.Жільсон, Ж.Марітен, Ю.Бохенський, К.Войтила та ін.). Доцільно окреслити онтологічні, гносеологічні та соціально-філософські мотиви неотомізму.
Проблемні питання та завдання для дискусії
1. Чим відрізнялася філософія ірраціоналізму від попередніх філософських систем?
2. Що нового було внесено З.Фрейдом у розуміння людської психіки?
3. Які положення З.Фрейда були піддані критиці його послідовниками?
4. Що (за К.–Г. Юнгом) являють собою „архетипи колективного несвідомого”?
5. В чому відмінність між поняттями „буття” та „екзистенція”?
6. Чому однією з головних проблем у філософії ХХ ст. стала проблема відчуженої від суспільства людини?
7. Чи згодні Ви зі словами А.Камю: „Головне питання філософії – це питання про те, чи варто людині жити”? Відповідь поясніть.
8. Як П.Тейяр де Шарден спробував пов’язати ідею божественного творення світу із еволюційним вченням?