МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Методичні рекомендаціїВисвітлюючи перше питання, слід наголосити, що розвиток культури українського Відродження відбувався під впливом ідей західноєвропейського Ренесансу, Реформації та культури бароко. На ґрунті багатого досвіду києворуської духовності творчо засвоювалась західноєвропейська, в тому числі грецька культура. Вказати на поширення у цей час в Україні ідей неоплатонізму, особливо твори Псевдо-Діонісія Ареопагіта, а також ідеї ісихазму (ісихія – спокій, німотність), що виник у Візантії в XIV ст. Показати поширення ідей гуманізму, що знайшли відображення в творах мислителів і, зокрема, філософів кін. XV – поч. XVI ст. З’ясувати внесок українських інтелектуалів у розвиток гуманістичних ідей (Ю.Дрогобич, М.Русин, Ст.Оріховський К.Транквіліон-Ставровецький та ін.). Розкрити суть їх поглядів на проблему людини, її свободи, призначення, необхідності пізнання Бога та світу і самопізнання; окреслити погляди на державу і право, принципи етики громадянського гуманізму і патріотизму, суспільної активності людини, її служіння державі. XVIII ст. в українській культурі, як і в західноєвропейській, позначене розвитком просвітницьких ідей. Аналізуючи класичний період вітчизняної філософії, слід зупинитися не лише на поглядах Г.Сковороди як її засновника. Доцільно проаналізувати творчість і інших представників українського Просвітництва: матеріалістичну онтологію та сенсуалістичну теорію пізнання Я.Козельського, шеллінгіанство А.Дудровича та М.Курляндцева, ідеалізм І.Гриневича та Й.Міхневича, деїзм П.Лодія, соціально-філософські ідеї В.Каразіна, І.Рижського, Й.Шада. Слід проаналізувати релігійно-філософську проблематику у творчості Г.Сковороди, вказати на спадкоємність його філософських роздумів з києворуською традицією. Докладно слід проаналізувати вчення про дві натури і три світи, розуміння щастя як досяжного для всіх, бачення людини як мікрокосму з єдності з макрокосмом та символічним світом Біблії, необхідності самопізнання та преображення „серця”. Окремо необхідно проаналізувати його ідею „нерівної рівності” та „сродної праці”. Розкрити сутність, специфіку та умови розвитку романтизму як світоглядної основи західноєвропейського та українського суспільства на поч. ХІХ ст. В руслі даної течії у європейській культурі в подальшому формується і філософія національної ідеї, одним із виразників якої в Україні стало Кирило-Мефодіївське товариство. Слід розкрити умови формування та діяльності Кирило-Мефодіївського товариства. Докладно слід зупинитися на висвітлення філософських ідей у творчості М.Максимовича, історіософській концепції та „Книзі буття українського народу” М.Костомарова, „хутірській філософії” та романтизмі П.Куліша, філософських ідеях у творчості Т.Шевченка. Варто більше уваги приділити філософським узагальненням соціально-економічних зрушень в кінці ХІХ – на початку ХХ ст., оскільки це був час не лише кризи класичного новоєвропейського, раціоналістичного типу мислення, але й своєрідного філософського передчуття докорінних зрушень у громадському, соціально-економічному, духовному житті народів Європи. Вершиною зусиль по реалізації цього завдання стала ідея України як незалежної держави. Яскравими представниками її були М.Грушевський, В.Вернадський, Б.Кістяківський, В.Винниченко, Д.Чижевський. Тому при висвітленні даного питання слід зосередитися на державницькій позиції, ствердженні необхідності незалежної української держави. Необхідно з’ясувати суть етики конкордизму В.Винниченка. Аналізуючи сутність національної філософії Д.Чижевського, слід звернутися тлумачення ним „раціоналістичного” і „романтичного” підходів до проблеми націй. Проаналізувати зміст ідей інтегрального націоналізму, представленого Д.Донцовим та М.Міхновським. Висвітлити погляди В.Липинського стосовно розв’язання соціально-політичних проблем, зокрема національного визволення та створення власної держави, національної еліти в державотворчих процесах, зв’язків людини із землею.
Проблемні питання та завдання для дискусії 1. Чому Г.Сковороду вважають родоначальником української філософії класичної доби? 2. Розкрийте суть ідеї „спорідненої праці” у творчості Г.Сковороди. Чи згодні Ви з його позицією? 3. Які філософські та соціально-політичні ідеї знайшли відображення у творчості Т.Шевченка? 4. Розкрийте зміст „хутірської філософії” П.Куліша. 5. Який тип влади В.Липинський вважав найкращим для України і чому? 6. Що таке „філософія національної ідеї”? 7. У чому суть ідеї „конкордизму” В.Винниченка? 8. Назвіть основні ідеї філософії українського радикалізму.
Читайте також:
|
||||||||
|