Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методичні рекомендації

Охарактеризувати проблему людини, її походження та сутності в історії розвитку філософської думки. Слід звернутися до натуралістичного та ідеалістичного підходів у вирішенні зазначених питань, прослідкувати їх специфіку в різні історичні періоди. Розглянути антропосоціогенез як процес виділення людини з тваринного середовища та її розвиток у процесі колективності. Потрібно вказати на єдність природного, соціального та духовного вимірів людського буття.

Розкрити зміст проблем смерті та безсмертя, спираючись на релігійний, філософський, науковий підходи. Вказати на основні сенсожиттєві орієнтири людини, розмежувати поняття „сенс” та „мета”. Показати взаємозв’язок питань смерті, безсмертя та сенсу життя.

З’ясувати суть поняття „суспільство” в історії філософії та соціальній філософії. Розкрити поняття „діяльності” як способу суспільного буття людини, основи розвитку та існування особистості. Зупинитись на змісті понять „праця”, „суспільне виробництво”, „спосіб виробництва”, „продуктивні сили”, „виробничі відносини”. Потрібно назвати ознаки суспільного виробництва, подати характеристику елементів структури суспільного виробництва. Слід розкрити діалектику продуктивних сил та виробничих відносин, вказати на їх взаємний вплив (як позитивний, так і негативний).

Охарактеризувати основні підходи до взаємодії природи і суспільства (натуралістичний, волюнтаристський, сучасний соціоекологічний підхід), розглянути цю взаємодії через принцип історизму. Розкрити сутність ноосферної концепції В.Вернадського, з’ясувавши зміст понять „біосфера” і „ноосфера”.

З’ясувати сутність демографії як вчення про народонаселення. Виокремити і охарактеризувати основні історичні типи відтворення населення (архаїчний, традиційний та сучасний або раціональний), розкрити зміст закону Мальтуса про народонаселення та демографічну проблему.

Проблемні питання та завдання для дискусії

1. Окресліть відмінність між філософським та природничо-науковим підходами до вивчення людини.

2. Проблема людського безсмертя: різні виявлення та аспекти.

3. Поясніть внутрішній зв'язок таких особливостей людини, як неспеціалізованість, універсальність та свобода.

4. У чому специфіка філософського розуміння людини?

5. Як здійснюється взаємозв’язок природного та соціального в людині?

6. Як співвідносяться історична необхідність та свобода особи?

7. Який саме вибір особи можна вважати проявом її свободи?

8. Чому діяльність визначається як суттєва риса особистості?

9. У чому полягають особливості взаємозв’язку людини і природи?

10. Яке значення мала діяльність Римського клубу для визначення та вирішення глобальних проблем?

11. Як Ви розумієте поняття “коеволюція”?

12. В чому полягає сутність екологічної освіти?

13. Вкажіть на соціально-історичні умови виникнення глобальних проблем.

14. Окресліть проблему співвідношення людини і суспільства.

15. В чому полягають індивідуальний і соціальний аспекти поняття “суспільство”?

16. Назвіть фактори, які обумовлюють розвиток людського суспільства.

17. В чому полягає діалектика продуктивних сил та виробничих відносин?

18. Чому виробничі відносини повинні відповідати рівню і характеру розвитку продуктивних сил?

19. Від яких факторів залежить роль особистості в суспільному розвитку?

20. Як Ви розумієте твердження: “Духовне виробництво є виробництвом свідомості”?

21.

22. Охарактеризуйте діяльність як спосіб існування соціального.

23. Обґрунтуйте Ваше бачення місця і ролі людини в сучасному суспільстві.

24. Окресліть особливості філософського підходу до вивчення природи.

 


Читайте також:

  1. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  2. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  3. IV. Загальні рекомендації щодо безаварійної та безпечної експлуатації сільськогосподарської техніки вітчизняного та зарубіжного виробництва
  4. V. ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЇХ ВИКОНАННЯ
  5. V. Рекомендації і розробки маркетинг-консалтингу.
  6. V. Рекомендації щодо безпечного застосування сільськогосподарської техніки при виконанні основних агротехнологічних операцій у рослинництві
  7. VI. Рекомендації щодо безпечного використання сільськогосподарської техніки при виконанні основних технологічних операцій у тваринництві
  8. VII. Рекомендації щодо безпечного проведення ремонту та технічного огляду сільськогосподарської техніки
  9. VIІ. Короткі методичні вказівки до роботи студентів на практичному занятті
  10. А. Підготуйте і запишіть висновки-рекомендації для автора, який перекладає текст з російської мови на українську.
  11. Аналіз одержання результатів. Висновки рекомендації.
  12. Безпечне поводження з хімічними речовинами та рекомендації щодо їх зберігання




Переглядів: 330

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Література | Тема 14. Філософські проблеми людської історії

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.039 сек.