Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методичні рекомендації

Дати визначення філософії історії, визначити її предмет, основні проблеми, назвати основних представників філософії історії. Варто зупинитися на низці питань, які були розроблені Вольтером, Дж.Віко, Й.Гердером, і стосувалися предмета філософії історії, її спрямованості. Вказати на об’єктивні та суб’єктивні чинники історичного процесу.

Проаналізувати різні концептуальні підходи до історичного розвитку людства. Подати характеристику моделей історичного розвитку (прогресистська, регресистська і циклічна, нелінійна тощо). Розкрити зміст понять „суспільно-економічна формація” та „цивілізація”, з’ясувати особливості цих підходів до розгляду історії. Слід зазначити особливості та недоліки формаційного підходу до розуміння всесвітньої історії, проаналізувати цивілізаційні концепції, зазначити специфічні особливості цивілізаційної теорії.

Слід зупинитись на концепції культурно-історичних типів М.Данилевського, кругообігу локальних цивілізацій О.Шпенглера (вказавши на відмінність понять „культура” та „цивілізація”), теорію „Виклику” та „Відповіді” А.Дж.Тойнбі та ін.У підсумку слід дати визначення сучасного монадологічного розуміння історії.

Визначити, хто постає суб’єктом історичного розвитку. Вказати на роль видатних осіб, соціальних груп, націй у творенні соціально-історичної дійсності.

Дати визначення прогресу, зазначивши, що у ХХ ст. в соціальній філософії та філософії історії з’явилося досить багато теорій, які наголошують чи на суперечливому характері прогресу, чи взагалі заперечують його. Назвати ряд критеріїв прогресу соціальної системи.

З’ясувати зміст понять „сенс історичного процесу”, „спрямованість історії”, „суб’єкт історії”. В цьому контексті необхідно згадати циклічну та лінійну моделі історії, звернутися до висвітлення цього питання в історії філософії та філософії історії (німецька класична філософія, марксизм, неокантіанство, „філософія життя”, екзистенціалізм, школа „Анналів”, ідеї Й.Гердера, Б.Кроче, Р.Коллінгвуда, О.Шпенглера, А.Дж.Тойнбі, К.Поппера та ін.).

Проблемні питання та завдання для дискусії

1. Охарактеризуйте роль історичної пам’яті у здійсненні історичного процесу.

2. Охарактеризуйте проблеми філософії історії.

3. Охарактеризуйте умови, чинники та фактори історичного процесу.

4. Чи можна визначити єдиний критерій суспільного прогресу? Відповідь обґрунтуйте.

5. В чому сутність концепції У.Ростоу про “стадії економічного зростання”?

6. Які теорії з приводу заперечення прогресу розвинулися у ХХ ст.? В чому причина їхньої появи?

7. Розкрийте сутність ідеї ненасильницького прогресу.


Читайте також:

  1. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  2. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  3. IV. Загальні рекомендації щодо безаварійної та безпечної експлуатації сільськогосподарської техніки вітчизняного та зарубіжного виробництва
  4. V. ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЇХ ВИКОНАННЯ
  5. V. Рекомендації і розробки маркетинг-консалтингу.
  6. V. Рекомендації щодо безпечного застосування сільськогосподарської техніки при виконанні основних агротехнологічних операцій у рослинництві
  7. VI. Рекомендації щодо безпечного використання сільськогосподарської техніки при виконанні основних технологічних операцій у тваринництві
  8. VII. Рекомендації щодо безпечного проведення ремонту та технічного огляду сільськогосподарської техніки
  9. VIІ. Короткі методичні вказівки до роботи студентів на практичному занятті
  10. А. Підготуйте і запишіть висновки-рекомендації для автора, який перекладає текст з російської мови на українську.
  11. Аналіз одержання результатів. Висновки рекомендації.
  12. Безпечне поводження з хімічними речовинами та рекомендації щодо їх зберігання




Переглядів: 320

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 14. Філософські проблеми людської історії | Тема 15. Релігієзнавство як наука і навчальна дисципліна

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.038 сек.