Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методичні рекомендації

З’ясувати причини виникнення релігієзнавства як окремої галузі знань, окреслити його предмет, висвітлити погляди дослідників релігієзнавства (Е.–Б.Тайлора, Г.Спенсера, Дж.Фрезера, З.Фрейда, Л.Леві-Брюля та ін.) на феномен релігії, її походження та роль у житті людини та суспільства. Показати, що релігієзнавство як система наукових поглядів постало на межі філософії, психології, соціології, антропо­логії, етнографії, археології, мовознавства, порівняльної мі­фології, фольклористики та інших галузей знань. Визначити місце релігієзнавства в системі суспільних наук, розкрити соціальні функції релігії.

Окреслити основні підходи до пояснення феномену релігії (богословсько-теологічний, філософський, науковий), дати їх характеристику. Охарактеризувати соціальні, гносеологічні, онтологічні та психологічні чинники релігії.

Звернути увагу на форми релігійного життя. Класифікувати релігії за такою схемою: ранні форми релігії, національні, світові, нетрадиційні релігії, нові релігійні рухи. Дати характеристику національно-державним та світовим релігіям (буддизм, християнство, іслам).

Дати визначення понять „свобода совісті”, „свобода віросповідання”, „свобода релігії”. Вказати на філософський та конституційно-правовий аспект поняття „свобода совісті”, визначити конституційно-правові основи забезпечення свободи совісті в Україні (стаття 35 Конституції України та Закон „Про свободу совісті та релігійні організації в Україні” (1991).

Дати характеристику релігії як сфери духовної культури, висвітлити її роль у культурному розвитку людства.

 

Проблемні питання та завдання для дискусії

1. У чому відмінність між конфесійним та світським релігієзнавством?

2. Які мав підстави Гегель сказати, що релігія і філософія майже на рівних увінчують грандіозну будівлю людського знання?

3. Чому деякі соціологи та філософи розглядають релігію як фактор не лише суспільної інтеграції, але і дезинтеграції?

4. Як релігійні конфлікти впливали на соціально-політичний і економічний розвиток суспільства у ході світового історичного процесу?

5. Яка відмінність між церквою та сектою?

6. Як у релігієзнавстві аналізується проблема релігійного вільнодумства?

7. Які гносеологічні джерела та соціальні основи появи релігійного вільнодумства?

8. Співставте загальнолюдські моральні цінності та релігійні настанови.

9. Чому в сучасному світі набули поширення та популярності нетрадиційні релігії?

10. Чому релігія постає як соціальний стабілізатор та фактор соціальних змін.?

11. Якими є спільні джерела віровчення західного і східного християнства?

12. Назвіть основні догматичні розходження між православ’ям і католицизмом.

13. Які обрядові відмінності існують між православ’ям і католицизмом у здійсненні таїнств?

14. Як формуються нетрадиційні релігії і які загальні риси їм притаманні?

15. Чому багато нових релігій називають “молодіжними”?

16. На якому ґрунті виникають в нашій країні різні релігійні секти?

17. Чому наукові досягнення і технічний прогрес викликає у людей апокаліптичні і релігійно-містичні настрої?

18. В силу яких причин в ХХ ст. отримали широке розповсюдження сатанинські культи? Яку основну ідею сповідують їх представники?

19. Що Ви розумієте під поняттям „совість”?

 


Читайте також:

  1. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  2. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  3. IV. Загальні рекомендації щодо безаварійної та безпечної експлуатації сільськогосподарської техніки вітчизняного та зарубіжного виробництва
  4. V. ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЇХ ВИКОНАННЯ
  5. V. Рекомендації і розробки маркетинг-консалтингу.
  6. V. Рекомендації щодо безпечного застосування сільськогосподарської техніки при виконанні основних агротехнологічних операцій у рослинництві
  7. VI. Рекомендації щодо безпечного використання сільськогосподарської техніки при виконанні основних технологічних операцій у тваринництві
  8. VII. Рекомендації щодо безпечного проведення ремонту та технічного огляду сільськогосподарської техніки
  9. VIІ. Короткі методичні вказівки до роботи студентів на практичному занятті
  10. А. Підготуйте і запишіть висновки-рекомендації для автора, який перекладає текст з російської мови на українську.
  11. Аналіз одержання результатів. Висновки рекомендації.
  12. Безпечне поводження з хімічними речовинами та рекомендації щодо їх зберігання




Переглядів: 384

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 15. Релігієзнавство як наука і навчальна дисципліна | Тема 16. Предмет етики. Особливості функціонування моралі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.