Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методичні рекомендації

Дати визначення логіки як науки, з’ясувати причини її виникнення. Дати визначення понять „знак”, „значення”, „зміст”, „семіозис”. Вказати на проблематику розмежування понять „мислення”, „мова”, „мовлення”, „міркування”.

Показати особливості розвитку т.зв. некласичної логіки та її розділів (алетична логіка, деонтична логіка, епістемічна логіка, логіка оцінок, релевантна логіка, темпоральна (логіка часу)).

Дати визначення доведення та охарактеризувати його види (прямі та опосередковані). Дати визначення спростування та охарактеризувати його види (спростування тези, критика аргументів, виявлення непереконливості демонстрації). Розкрити суть правил доведення та спростування.

Висвітлити проблеми теорії аргументації, в тому числі причини логічних помилок.

Розкрити зміст законів логіки, навести приклади.

 

Проблемні питання та завдання для дискусії

1. Які закони логіки вперше сформулював Аристотель?

2. Назвіть основні закони логіки.

3. Охарактеризуйте індуктивний та дедуктивний умовивід, наведіть їх приклади.

4. Яке теоретичне і практичне значення має вивчення логіки для фахівців різних спеціальностей?

5. Що таке „логічний квадрат”? Покажіть відношення між судженнями на основі використання логічного квадрату.

6. Які є види суперечок?

7. Стратегія і тактика у суперечках. Наведіть приклади коректних і некоректних прийомів ведення суперечок.

8. У чому сутність недопустимих „аргументів”, які використовуються у полеміці?

9. Знайдіть поняття (одне або більше), які б знаходились у відношенні тотожності до таких понять:

а) перша літера давньоруського алфавіту;

б) правильний трикутник;

в) перший президент України;

г) прямокутник.

10. Класифікуйте судження:

а) Л.М. Кравчук – перший президент України;

б) не все те, що дозволено, варте поваги;

в) бувають хиби схожі на істину;

г) людина не може відпочити від життя;

д) матерія не має спокою.

11. В приведених прикладах визначте тип судження A (SP), E (SP), I (SP), O (SP) зобразіть відношення між термінами за допомогою діаграм Ейлера і визначте розподіленість термінів:

а) безглуздо заперечувати роль особи в історії;

б) електрон має негативний заряд;

в) ніщо не вічне під сонцем;

г) деякі військові – офіцери;

д) усі адвокати – юристи.

12. Визначте тип відношення між поняттями і зобразіть його за допомогою колових схем: грабіж, контрабанда, злочин проти власності.

 


Читайте також:

  1. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  2. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  3. IV. Загальні рекомендації щодо безаварійної та безпечної експлуатації сільськогосподарської техніки вітчизняного та зарубіжного виробництва
  4. V. ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЇХ ВИКОНАННЯ
  5. V. Рекомендації і розробки маркетинг-консалтингу.
  6. V. Рекомендації щодо безпечного застосування сільськогосподарської техніки при виконанні основних агротехнологічних операцій у рослинництві
  7. VI. Рекомендації щодо безпечного використання сільськогосподарської техніки при виконанні основних технологічних операцій у тваринництві
  8. VII. Рекомендації щодо безпечного проведення ремонту та технічного огляду сільськогосподарської техніки
  9. VIІ. Короткі методичні вказівки до роботи студентів на практичному занятті
  10. А. Підготуйте і запишіть висновки-рекомендації для автора, який перекладає текст з російської мови на українську.
  11. Аналіз одержання результатів. Висновки рекомендації.
  12. Безпечне поводження з хімічними речовинами та рекомендації щодо їх зберігання




Переглядів: 380

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Література | Методичне видання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.