Дати визначення логіки як науки, з’ясувати причини її виникнення. Дати визначення понять „знак”, „значення”, „зміст”, „семіозис”. Вказати на проблематику розмежування понять „мислення”, „мова”, „мовлення”, „міркування”.
Показати особливості розвитку т.зв. некласичної логіки та її розділів (алетична логіка, деонтична логіка, епістемічна логіка, логіка оцінок, релевантна логіка, темпоральна (логіка часу)).
Дати визначення доведення та охарактеризувати його види (прямі та опосередковані). Дати визначення спростування та охарактеризувати його види (спростування тези, критика аргументів, виявлення непереконливості демонстрації). Розкрити суть правил доведення та спростування.
Висвітлити проблеми теорії аргументації, в тому числі причини логічних помилок.
Розкрити зміст законів логіки, навести приклади.
Проблемні питання та завдання для дискусії
1. Які закони логіки вперше сформулював Аристотель?
2. Назвіть основні закони логіки.
3. Охарактеризуйте індуктивний та дедуктивний умовивід, наведіть їх приклади.
4. Яке теоретичне і практичне значення має вивчення логіки для фахівців різних спеціальностей?
5. Що таке „логічний квадрат”? Покажіть відношення між судженнями на основі використання логічного квадрату.
6. Які є види суперечок?
7. Стратегія і тактика у суперечках. Наведіть приклади коректних і некоректних прийомів ведення суперечок.
8. У чому сутність недопустимих „аргументів”, які використовуються у полеміці?
9. Знайдіть поняття (одне або більше), які б знаходились у відношенні тотожності до таких понять:
а) перша літера давньоруського алфавіту;
б) правильний трикутник;
в) перший президент України;
г) прямокутник.
10. Класифікуйте судження:
а) Л.М. Кравчук – перший президент України;
б) не все те, що дозволено, варте поваги;
в) бувають хиби схожі на істину;
г) людина не може відпочити від життя;
д) матерія не має спокою.
11. В приведених прикладах визначте тип судження A (SP), E (SP), I (SP), O (SP) зобразіть відношення між термінами за допомогою діаграм Ейлера і визначте розподіленість термінів:
а) безглуздо заперечувати роль особи в історії;
б) електрон має негативний заряд;
в) ніщо не вічне під сонцем;
г) деякі військові – офіцери;
д) усі адвокати – юристи.
12. Визначте тип відношення між поняттями і зобразіть його за допомогою колових схем: грабіж, контрабанда, злочин проти власності.