МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Методичні рекомендації з виконанняВідповідаючи на друге питання, студентам слід зауважити наступні положення і особливо зосередити свою увагу на таких позиціях: 1) розкрити поняття адміністративно-правової норми― обов'язкове, формально визначене правило поведінки, що встановлюється та охороняється державою і регулює відносини у сфері публічного (в першу чергу державного) управління. 2) розкрити властивості адміністративно-правових норм: • метою адміністративно-правових норм є забезпечення організації та функціонування системи органів виконавчої влади і внутрішньоорганізаційної діяльності інших державних органів, а також органів місцевого самоврядування; • передбачають наявність інституту адміністративної відповідальності як юридичного засобу захисту від зазіхань на адміністративно-правові норми та норми інших галузей права; • мають переважно імперативний характер; • передбачають можливість встановлення адміністративно-правових норм у процесі виконавчо-розпорядчої діяльності органів виконавчої влади. 3) навести класифікацію норм адміністративного права та розкрити подані види норм, за наступними критеріями залежно від ступеня загальності; за галузевою належністю, залежно від характеру припису ,залежно від спрямованості змісту, залежновід дії упросторі; залежно від дії в часі; залежно від дії на. коло осіб; за повнотою викладених велінь.
При відповіді на третє питання слід врахувати, що для адміністративно-правових відносин характерними є такі особливості: · виникають у сфері публічного (насамперед державного) управління в процесі здійснення повсякденної реалізації завдань і функцій на основі адміністративно-правових норм; · одним з учасників цих відносин завжди є відповідний орган виконавчої влади (його посадова особа) або інший носій владних повноважень; · одна зі сторін адміністративно-правових відносин наділена державно-владними повноваженнями, може приймати в односторонньому порядку рішення й застосовувати примус щодо іншої сторони у разі порушення адміністративно-правових норм, при цьому орган управління зобов'язаний реалізовувати свої матеріальні та процесуальні права; · адміністративно-правові відносини можуть виникати з ініціативи будь-якої зі сторін, але згода іншої сторони не є обов'язковою умовою їх виникнення; · суперечки, що можуть виникати між учасниками адміністративно-правових відносин, здебільшого вирішуються в адміністративному порядку ― шляхом прямого юридично-владного розпорядження уповноваженого на те органу виконавчої влади, хоча існує можливість звернення до адміністративного суду; · порушення учасником адміністративно-правових відносин вимог адміністративного законодавства призводить до його відповідальності (адміністративної, дисциплінарної, кримінальної) перед державою в особі її органів. Також особливо детально слід розглянути класифікацію адміністративних правовідносин: 1. Залежно від ступеня взаємної підпорядкованості суб'єктів, що беруть участь у правовідносинах, існують такі види адміністративно-правових відносин: • між підпорядкованими суб'єктами, що перебувають на різному ієрархічному рівні (наприклад, між Міністерством внутрішніх справ і районним управлінням внутрішніх справ); • між непідпорядкованими суб'єктами, що перебувають на однаковому ієрархічному рівні (два міністерства, адміністрації двох областей); • між суб'єктами виконавчої влади й державними об'єднаннями, підприємствами та установами, які перебувають у їхньому організаційному підпорядкуванні; • між суб'єктами публічного управління та об'єднаннями, підприємствами та установами, які не перебувають в їхньому організаційному підпорядкуванні (фінансовий контроль, адміністративний нагляд); • між суб'єктами виконавчої влади та виконавчих органів системи місцевого самоврядування; • між суб'єктами виконавчої влади та громадськими об'єднаннями; • між органами публічної адміністрації та фізичними особами. 2. Залежно від функцій, які вони виконують, адміністратив-но-правові відносини поділяють на регулятивні та правоохоронні. До регулятивних належать відносини, пов'язані з реалізацією позитивних завдань державного управління. Це організація роботи апарату управління, керівництво нижчими структурами, задоволення запитів громадян тощо. Правоохоронні відносини виникають між правопорушником і правозастосовним органом (його посадовою особою). До них належать відносини, які виникли з приводу відповідальності за адміністративні делікти, застосування заходів адміністративного припинення. 3. Залежно від конкретних цілей виникнення суспільних відносин виділяють: • внутрішні ― відносини, пов'язані ;і формушішшм управлінських структур, визначенням ослон шіпгмодії між ними та їх підрозділами, а також з розподілом прим і обов'язків, прав і відповідальності між працівниками апарату органу управління; • зовнішні ― відносини, пов'язані з безпосереднім впливом на об'єкти, що не належать до системи виконавчої влади (наприклад, громадяни, громадські об'єднання, комерційні структури). 4. За характером юридичних фактів адміністративно-правові відносини поділяють на: • спричинені правомірними діями; • спричинені неправомірними діями. 5. Залежно від галузевої належності розрізняють такі види адміністративно-правових відносин: • матеріальні ― суспільні відносини у сфері управління, що регулюються матеріальними нормами адміністративного права; • процесуальні ― відносини, що складаються у сфері управління у зв'язку з вирішенням індивідуально-конкретних справ, які регулюються адміністративно-процесуальними нормами [31]. 6. За кількісним складом учасників адміністративно-правові відносини бувають: • двосторонні; • багатосторонні. 7. За порядком захисту вони поділяються на: • відносини, що захищаються в адміністративному порядку; • відносини, що захищаються у порядку здійснення адміністративного судочинства.
Тема 4. Суб’єкти адміністративного права (4 год.) План 1. Поняття, система та класифікація суб’єктів адміністративного права. 2. Загальна характеристика суб’єктів адміністративного права. 3. Характеристика видів суб’єктів адміністративного права. Читайте також:
|
||||||||
|