Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основні поняття і терміни

Економічна теорія, виробництво, матеріальні потреби, економічні ресурси, підприємство, домашнє господарство, теоретико-пізнавальна функція, практична функція, прогностична функція, методологічна функція, методи (наукової абстракції, спостереження та економічного аналізу, поєднання кількісного і якісного аналізу, математичні і статистичні методи, системного аналізу, порівнянь, аналогії, аналізу і синтезу, єдності логічногоі історичного), макроекономіка, мікроекономіка.

Список використаної літератури

1. Економічна теорія: Політекономія: підр. / За ред. В. Д. Базилевича. – К.: Знання-Прес, 2001 р. – 581 с.

2. І.О. Бочан Предмет і метод економічної теорії: навчально-методичний посібник. – К.: ІЗМН, 1997.

3. Иохин В. Я. Экономическая теория: Учебник. – М.: Юристь, 2000. – 861 с.

4. Маршалл А. Принципи полической економии. В зт. М.: ПРОГРЕСС, 1993. Т.1.гл 1,2.

Питання для самоконтролю

1. Визначити основні етапи розвитку економічної теорії.

2. З`ясуйте, що є предметом економічної теорії, і яке місце займає ця наука серед інших економічних наук.

3. Поясніть відмінність між мікро- та макроекономіками і чому вони пов”язані між собою.

4. Розкрийте сутність функцій економічної теорії: теоретико-пізнавальної, практичної, методологічної та ідеологічної.

5. Яка проблема економічного життя суспільства є найбільш значущою?

6. Що таке метод науки, які загально-наукові і специфічні методи наукового аналізу ви можете назвати?

7. на якому етапі розвитку економічне знання стає наукою?

 

Тести

1. Хто вперше дав визначення предмету економічної теорії:

а) Ксенофонт;

б) Аристотель;

в) Антуан де Монкретон;

г) Давид Рекардо;

2. У центрі економічних процесів завжди перебували:

а) Виробник;

б) Власник, виробник, посередники;

в) Власник;

г) Робітники і службовці;

3. В основі економічної теорії знаходяться два фактори:

а) Економічні ресурси є безмежними; матеріальні потреби суспільства обмежені;

б) Економічні ресурси є обмеженими;

в) Матеріальні потреби суспільства є безмежними; економічні ресурси є обмеженими;

4. Економічна теорія – це :

а) Суспільна наука яка досліджує проблеми такого використання чи переміщення рідкісних ресурсів, при якому досягається найбільше максимальне задоволення безмежних потреб суспільства;

б) Наука про домашнє господарство або управління домашнім господарством;

в) Система товарно-грошових відносин, що виникають між покупцем і продавцем, яка включає механізм вільного ціноутворення, вільне підприємництво і здійснюється на основі економічної самостійності;

5. Економічна теорія виконує такі функції:

а) теоретико-пізнавальну;

б) розподільчу, контрольну;

в) практичну, стимулюючу;

г) інтегруючу, регулюючу;

6. Метод системного аналізу означає:

а) перенесення властивостей одного явища на інше;

б) перше джерело економічного життя;

в) вивчення внутрішніх прямих і зворотних зв’язків;

7.Економічна теорія включає в себе:

а) макроекономіку;

б) макроекономіку і мікроекономіку;

в) мікроекономіку;

8. Мікроекономіка аналізує:

а) ціни окремих товарів, витрати на виготовлення окремих товарів

б) національний продукт, загальний рівень цін, інфляцію, безробіття

в) нічого з вище перерахованого;

9. Теоретико-пізнавальна функція полягає в тому:

а) Щоб раціональніше здійснювати життєві спостереження в економічних процесах;

б) Щоб розкрити зміст економічних законів і категорій;

в) Щоб всебічно обґрунтувати конкретні шляхи використання економічних законів для вирішення господарських завдань;

10. Поняття “економіка” від грецького слова “oikonomia” означає:

а) Дім, домашнє господарство, закон;

б) Закон;

в) Домашнє господарство.

 


Читайте також:

  1. I. ОСНОВНІ ЕТАПИ ВИКОНАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  2. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  3. II. Основні засоби
  4. II. ОСНОВНІ ПОВНОВАЖЕННЯ ТРУДОВИХ КОЛЕКТИВІВ
  5. II. Поняття соціального процесу.
  6. II.3. Основні способи і прийоми досягнення адекватності
  7. III. Основні обов'язки робітників та службовців
  8. IV. ЗАГАЛЬНІ ПОНЯТТЯ ПРО ПЕРШУ МЕДИЧНУ ДОПОМОГУ ПОТЕРПІЛИМ.
  9. IV. Основні обов'язки адміністрації
  10. V. ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО ОФОРМЛЕННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  11. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  12. VII. ОСНОВНІ ЕТАПИ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ У ХХ ст.




Переглядів: 479

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні проблеми науки. Два рівні аналізу | Відповіді до тестів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.