Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основні поняття і терміни

Виробництво, натуральне виробництво, товарне виробництво, суспільне виробництво, суспільний поділ праці, виробничі відносини, праця, предмети праці, засоби праці, засоби виробництва, матеріальне виробництво, нематеріальне виробництво, фактори виробництва (земля, праця, капітал, здатність до підприємництва, інформація), відтворювані виробничі ресурси, невідтворювані виробничі ресурси, відносна обмеженість, абсолютна обмеженість, ефективність виробництва, повна зайнятість ресурсів, повний обсяг виробництва, крива виробничих можливостей (крива трансформації).

Список використаної літератури

1. Степан Панчишин. Макроекономіка. Навчальний посібник – Київ: Либідь, 2002.

2. Основи ринкової економіки. Навчальний посібник / За редакцією Омеляна Мищишина. Київ, 1994.

3. Опалін В. М. Фінанси. Навчальний посібник. КНЕУ.

Питання для самоконтролю

1. Сформулюйте три основні проблеми, які вирішує будь-яка економічна система, незалежно від її соціальної характеристики і політичної орієнтації.

2. Що таке виробництво? Яка його найголовніша мета?

3. Охарактеризуйте три основні форми вияву виробництва: натуральне, товарне і суспільне виробництво.

4. Що належить до основних елементів виробництва?

5. Як поділяють виробництво з точки зору структури?

6. Охарактеризуйте п’ять факторів виробництва.

7. Які виробничі ресурси належать до відтворюваних, а які до невідтворюваних?

8. Що означають поняття абсолютної і відносної обмеженості

9. Що повинно забезпечити суспільство, щоб досягнути ефективного використання ресурсів?

10. Що показує крива виробничих можливостей або крива трансформації?

11. З`ясуйте як технологія впливає на виробничі можливості суспільства.

 

Тести

1. Чим праця відрізняється від життєдіяльності тварин:

а) тільки свідомістю;

б) лише досягненням корисного результату;

в) цілеспрямованим застосуванням вироблених людиною засобів виробництва для отримання зовнішнього корисного ефекту;

г) питання некоректне;

д) попередні відповіді помилкові;

2. Вкажіть фактори, які знижують собівартість:

а) підвищення продуктивності праці;

б) економія витрат матеріальних і грошових засобів;

в) ріст матеріаломісткості;

г) підвищення вартості напівфабрикатів;

3. Що виражає крива виробничих можливостей?

а) взаємозв’язок між факторами виробництва;

б) максимальний обсяг виробництва двох продуктів при використанні наявних ресурсів;

в) співвідношення між виробничими потужностями і обсягом продукції, що випускається;

г) додатковий випуск продукції при збільшенні (зменшенні) ресурсів;

4. Під економічним зростанням розуміють:

а) збільшення масштабів суспільного виробництва, розширення можливостей економіки задовольняти зростаючі потреби народного споживання і забезпечити нагромадження в необхідних розмірах;

б) ріст наукових досліджень для виробництва;

в) підвищення професійно-кваліфікаційного рівня працівників;

5. Що належить до предметів праці:

а) інстументи;

б) будівлі;

в) машини;

г) виробничі комунікації;

д) сировина, матеріали, паливо та енергія;

6. Продуктивні сили суспільства це :

а) вся товарна маса вироблена впродовж року;

б) предмет і засоби праці;

в) робоча сила і засоби виробництва;

7. Закон спадної граничної корисності означає :

а) корисність, що дає кожна наступна одиниця товару, зменшується по мірі збільшення кількості даного товару;

б) співвідношення граничної корисності і ціни для предметів розкоші є меншим, ніж для предметів першої необхідності;

в) співвідношення граничної корисності і ціни є однаковим для всіх товарів;

г) корисність товарів, що купуються, зменшується при збільшенні доходу;


Читайте також:

  1. I. ОСНОВНІ ЕТАПИ ВИКОНАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  2. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  3. II. Основні засоби
  4. II. ОСНОВНІ ПОВНОВАЖЕННЯ ТРУДОВИХ КОЛЕКТИВІВ
  5. II. Поняття соціального процесу.
  6. II.3. Основні способи і прийоми досягнення адекватності
  7. III. Основні обов'язки робітників та службовців
  8. IV. ЗАГАЛЬНІ ПОНЯТТЯ ПРО ПЕРШУ МЕДИЧНУ ДОПОМОГУ ПОТЕРПІЛИМ.
  9. IV. Основні обов'язки адміністрації
  10. V. ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО ОФОРМЛЕННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  11. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  12. VII. ОСНОВНІ ЕТАПИ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ У ХХ ст.




Переглядів: 406

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Суспільне виробництво як основа економічної системи. Обмеженість економічних ресурсів і проблема економічного вибору | Відповіді на тести

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.