Підготовка та проведення психолого-педагогічного дослідження.
Наукове педагогічне дослідження – це процес формування нових педагогічних знань, один з видів пізнавальної діяльності, яка направлена на відкриття закономірностей навчання, виховання і розвитку.
В педагогіці розрізняють три рівні досліджень: емпіричний, теоретичний і методологічний.
На емпіричному рівні встановлюють нові факти науки і на основі їх узагальнення формулюються емпіричні закономірності.
На теоретичному рівні висуваються і формулюються основні, загальні педагогічні закономірності, які дозволяють пояснити раніше відкриті факти, а також передбачити і спрогнозувати майбутні події і факти.
На методологічному рівні на базі емпіричних і теоретичних досліджень формулюються загальні принципи і методи досліджень педагогічних явищ, побудова теорій.
Найбільш розповсюджені у педагогіці теоретичні і емпіричні дослідження.
Емпіричне дослідженнянаправлено безпосередньо на вивчає вий педагогічний об’єкт (явище, процес) і спирається на дані спостережень і експериментів. До методів емпіричного рівня належать: спостереження, експеримент, анкети, співбесіди, вивчення продуктів діяльності учнів, вивчення і узагальнення педагогічного досвіду.
Ці методи використовуються при накопиченні фактичного матеріалу з вивчаємої проблеми. Вони служать для фіксації явищ, їх опису, виявленні зв’язків, фактів.
Теоретичне дослідженняпов’язане з удосконаленням і розвитком понятійного апарату педагогіки і направлено на всебічне пізнання об’єктивної реальності в її суттєвих зв’язках і закономірностях.
До методів теоретичного рівня відносяться: аналіз і синтез, індукція і дедукція, а також логічні методи – методи подібності і відмінності, узагальнень.
Теоретичні методи досліджень передбачають глибокий аналіз фактів, абстрагування від всього побічного, виявлення процесу «у чистому виді», розкриття у ньому суттєвих закономірностей, пояснення зовнішнього внутрішнім і т.д.
Емпіричні методи передбачають дослідження предмета на рівні явища, теоретичні – на рівні його сутності.
Теоретичні методи мають вирішальне значення для оцінки зібраних педагогічних фактів, в побудові моделей нових педагогічних явищ і процесів.
Логіка проведення психолого - педагогічного дослідження.