Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Підготовка та проведення психолого-педагогічного дослідження.

Наукове педагогічне дослідженняце процес формування нових педагогічних знань, один з видів пізнавальної діяльності, яка направлена на відкриття закономірностей навчання, виховання і розвитку.

В педагогіці розрізняють три рівні досліджень: емпіричний, теоретичний і методологічний.

На емпіричному рівні встановлюють нові факти науки і на основі їх узагальнення формулюються емпіричні закономірності.

На теоретичному рівні висуваються і формулюються основні, загальні педагогічні закономірності, які дозволяють пояснити раніше відкриті факти, а також передбачити і спрогнозувати майбутні події і факти.

На методологічному рівні на базі емпіричних і теоретичних досліджень формулюються загальні принципи і методи досліджень педагогічних явищ, побудова теорій.

Найбільш розповсюджені у педагогіці теоретичні і емпіричні дослідження.

Емпіричне дослідження направлено безпосередньо на вивчає вий педагогічний об’єкт (явище, процес) і спирається на дані спостережень і експериментів. До методів емпіричного рівня належать: спостереження, експеримент, анкети, співбесіди, вивчення продуктів діяльності учнів, вивчення і узагальнення педагогічного досвіду.

Ці методи використовуються при накопиченні фактичного матеріалу з вивчаємої проблеми. Вони служать для фіксації явищ, їх опису, виявленні зв’язків, фактів.

Теоретичне дослідження пов’язане з удосконаленням і розвитком понятійного апарату педагогіки і направлено на всебічне пізнання об’єктивної реальності в її суттєвих зв’язках і закономірностях.

До методів теоретичного рівня відносяться: аналіз і синтез, індукція і дедукція, а також логічні методи – методи подібності і відмінності, узагальнень.

Теоретичні методи досліджень передбачають глибокий аналіз фактів, абстрагування від всього побічного, виявлення процесу «у чистому виді», розкриття у ньому суттєвих закономірностей, пояснення зовнішнього внутрішнім і т.д.

Емпіричні методи передбачають дослідження предмета на рівні явища, теоретичні – на рівні його сутності.

Теоретичні методи мають вирішальне значення для оцінки зібраних педагогічних фактів, в побудові моделей нових педагогічних явищ і процесів.

Логіка проведення психолого - педагогічного дослідження.


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. I підготовка їх до завантаження у повітряні судна
  3. II. Вимоги безпеки під час проведення практичних занять у кабінеті (лабораторії) біології загальноосвітнього навчального закладу
  4. II. Організація і проведення спортивних походів
  5. II. ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ ТА ОЦІНКИ ПОТОЧНИХ ТА ПІДСУМКОВИХ ЗАНЯТЬ (ЗМІСТОВИХ МОДУЛІВ).
  6. II. ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ ТА ОЦІНКИ ПОТОЧНИХ ТА ПІДСУМКОВИХ ЗАНЯТЬ (ЗМІСТОВИХ МОДУЛІВ).
  7. III етап. Опрацювання результатів дослідження.
  8. III. ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ РОЗРАХУНКІВ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  9. VI. Оформлення маршрутної документації на проведення туристичних походів та експедицій
  10. VI. Проведення вступних екзаменів, фахових випробувань та творчих конкурсів
  11. VII. Рекомендації щодо безпечного проведення ремонту та технічного огляду сільськогосподарської техніки
  12. А) Методика проведення заняття




Переглядів: 734

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методологічні основи наукового дослідження | Етапи психолого-педагогічного дослідження

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.