Лекція 6. Характеристика методів наукових досліджень
ПЛАН
1. Метод експерименту, його види, особливості.
2. Метод опитування.
3. Метод тестів.
4. Соціометрія.
5. Близнюків метод.
6. Аналіз продуктів діяльності.
ОПП:Психолого-педагогічний експеримент, лабораторний та природний експеримент, опитування, тестування, тести інтелекту, тести креативності, тести досягнень, особистісні тести, проективні тести, соціометрія, соціоматриця, дихотомія, метод близнюків, монозиготні (MZ) і дизиготні (DZ) близнята, аналіз продуктів діяльності.
Література:
1. Шейко В.М., Кушнаренко Н.М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності: Підручник. – К.: Знання-Прес, 2002. – С.63-79.
2. Пілюшенко В.Л., Шкрабак І.В., Славенко Е. І. Наукове дослідження: організація, методологія, інформаційне забезпечення: Навчальний посібник. – К.: Лібра, 2004. – 344 с.
3. Цехмістрова Г.С. Методологія наукових досліджень. Навчальний посібник. – К.: Видав. дім «Слово», 2008. – 280. - С.101-135
4. Ю.Сурмін. Майстерня вченого: Підручник для науковця. – К.: Навч.метод центр освіти в Україні, 2006. – С.120-207.
СТРУКТУРА ЛЕКЦІЙНОГО ЗАНЯТТЯ
І. Вступна частина
1. Організація студентів.
2. Повідомлення теми лекції.
3. Актуальність теми, місце лекції курсі предмету.
4. Категорії й поняття
5. Запис теми, плану, бібліографії.
ІІ. Основна частина
1. Викладення матеріалу у текстовій формі.
1. Метод експерименту, його види, особливості.
2. Метод опитування.
3. Метод тестів.
4. Соціометрія.
5. Близнюків метод.
6. Аналіз продуктів діяльності.
2. Фіксація на дошці ключових слів.
ІІІ. Заключна частина
1. Відповіді на запитання студентів;
2. Завдання для самостійної роботи. С\Р. Проведення тестування учнів початкових класів та обробка даних.