Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Питання для узагальнення

– Які типи задач відносяться до першої групи?

– Які типи задач відносяться до другої групи?

– Які типи задач відносяться до третьої групи?

4. Методика розв’язування простих задач

4.1. Задачі на знаходження суми двох чисел або задачі, що розкривають зміст дії додавання

Методика роботи над задачею цього типу передбачає вивчення умови задачі, усвідомлення учнями логічних зв’язків, що дане в задачі для свідомого вибору арифметичної дії, щоб виконати її і дати відповідь на запитання до задачі. Перша текстова задача у 1-му класі дається на додавання, а попереду були задачі на додавання і віднімання зображені за допомогою малюнків.

 

Задача

У кошику 9 огірків, а на тарілці – 1 огірок. Скільки всього огірків?

Задачу читають 3 рази: читає вчитель, самостійно кожен учень, окремий учень.

Вивчення умови задачі

­ Про що йде мова в задачі?

­ Де лежали огірки?

­ Скільки огірків було в кошику?

­ Скільки огірків було на тарілці?

­ Про що запитується в задачі?

К. – 9 ог.

?

Т. – 1 ог.

Розбір задачі

­ Нам треба дізнатися скільки всього огірків було на тарілці і в кошику. Як ви гадаєте, всього огірків буде більше, ніж окремо на тарілці та у кошику?

­ У математиці, якщо мова йде про збільшення кількості, в даному випадку огірків, то треба виконати дію додавання. У короткому записі фігурна дужка означає, скільки всього разом, тобто потрібно виконати дію додавання.

9 + 1 = 10 (ог.)

Відповідь: 10 огірків.

 

Задача

На першій полиці стояло 5 чашок, а на другій 3 чашки. Скільки чашок на обох полицях разом?

Читають 3 рази.

Вивчення умови задачі

­ Про що йде мова в задачі?

­ Скільки було полиць?

­ Скільки чашок стояло на першій полиці?

­ Скільки чашок стояло на другій полиці?

­ Про що запитується в задачі?

1 п. – 5 ч.

?

2 п. – 3 ч.

Розбір задачі

­ Якщо нам треба дізнатися скільки чашок стояло на двох полицях, то міркуємо: чашок буде більше на двох полицях, ніж на одній чи менше?

­ Отже, якщо дізнатися, скільки чашок на двох полицях. Що треба зробити?

5 + 3 = 8 (ч.)

Відповідь: 8 чашок.

 

4.2. Задачі на знаходження остачі або задачі, що розкривають зміст дії віднімання

Задача

На гілочці було 6 квіточок, 3 відпали. Скільки квіточок залишилося на гілочці?

Читання задачі 3 рази.

Вивчення умови задачі

­ Про що йде мова в задачі?

­ Скільки було квіточок на гілці?

­ Скільки квіточок відпало?

­ Про що запитується в задачі?

Було – 6 кв.

Відпало – 3 кв.

Залишилося – ? кв.

Розбір задачі

­ Було 6 квіток, 3 квітки відпало. Після того як квіточки відпали, то їх стало більше чи менше, ніж було спочатку?

­ У математиці, якщо йде мова про зменшення кількості предметів необхідно виконати дію віднімання.

­ Яку дію виконаємо? Чому?

­ Який вираз складемо?

6 – 3 = 3 (кв.)

Відповідь: 3 квітки.

 

4.3. Задачі на збільшення числа на кілька одиниць

Задача

На першій полиці стояло 6 чашок, а на другій на 2 чашки більше. Скільки чашок стояло на другій полиці?

Читають 3 рази.

Вивчення умови задачі

­ Про що йде мова в задачі?

­ Скільки було полиць?

­ Скільки чашок стояло на першій полиці?

­ Що сказано про кількість чашок на другій полиці?

­ Про що запитується в задачі?

 

1 п. – 6 ч.

2 п. – ?, на 2 ч. >

Розбір задачі

Під час розбору доцільно робити схематичні зображення.

1 п. –

 

2 п. –

­ На другій полиці стояло на 2 чашки більше, це значить стільки ж та ще 2 чашки.

­ Порахуйте скільки чашок стояло на другій полиці.

­ Якою дією можна знайти число 8, коли є число 6 і 2

Висновок: Якщо в задачі сказано, що на 2 більше, то треба виконати дію додавання.

Щоб збільшити, треба додати.

 

4.4. Задачі на зменшення числа на кілька одиниць

Задача

У Лариси 10 троянд, а у Тетяни на 2 троянди менше. Скільки троянд у Тетяни?

Читають 3 рази.

Вивчення умови задачі

­ Про кого йде мова в задачі?

­ Як звати дівчаток?

­ Скільки троянд було у Лариси?

­ Що сказано про квіти Тетяни?

­ Про запитується в задачі?

Розбір задачі

1 п. –

 


2 п. –

­ Нехай у Лариси було 10 троянд, а у Тетяни стільки ж тільки без двох. Порахуйте, скільки троянд у Тетяни.

­ Як одержати число 8, коли є два числа 10 і 2.

Висновок: Якщо в задачі сказано на 2 менше, то треба виконати дію віднімання.

Щоб зменшити, треба відняти.

 

4.5. Задачі на різницеве порівняння

Первинне ознайомлення подається на основі практичного порівняння довжини двох смужок. У кожного учня лінійка і дві паперові смужки: червона смужка – 9 см, зелена – 3 см. Щоб дізнатися, на скільки сантиметрів червона смужка довша від зеленої, необхідно виміряти довжину кожної смужки і від більшого числа відняти менше число. Виконати дію віднімання. Отже, щоб порівняти два числа: на скільки перше число більше за друге і на скільки друге число менше від першого, необхідно від більшого числа відняти менше.

Отже, червона смужка на 6 см більша (довша) зеленої смужки, а зелена смужка на 6 см менша (коротша) за червону.

 

Після цього розглядають прості текстові задачі на різницеве порівняння чисел.

Задача

У ставку плавало 3 гуски і 7 качок. На скільки більше плавало качок, ніж гусок?

Читають 3 рази.


Вивчення умови задачі

­ Про кого йде мова в задачі?

­ Скільки було гусок?

­ Скільки качок плавало в ставку?

­ Про що запитується в задачі?

Г. – 3

на ? >

К. – 7

Розбір задачі

Необхідно підвести учнів до осмисленого вибору дії виконавши схематичне зображення до задачі і встановити залежність між числами на основі встановлення взаємо однозначної відповідності між елементами двох множин геометричних фігур

 


Г. –

К. –

­ Нехай гусей зобразимо трьома трикутниками, а качок – сімома кружечками. Встановивши пари: гуска – качка, бачимо, що качок на 4 більше, ніж гусей. Тому що 4 качки без пари, а гусей менше, ніж качок, тому що треба добавити 4 гуски, щоб їх було порівно.

­ Отже, качок на 4 більше, ніж гусей. Як знайти число 4, коли відомі два числа 7 і 3. Так як порівнювали числа: від більшого віднімали менше, так і в задачі: порівняли кількість качок і гусей дією віднімання.

Задача

На першій полиці стояло 5 чашок, на другій – 3 чашки. На скільки чашок стояло більше на першій полиці, ніж на другій?

Читають 3 рази.

Вивчення умови задачі

­ Про що йде мова в задачі?

­ Скільки було полиць?

­ Скільки чашок стояло на першій полиці?

­ Скільки чашок стояло на другій полиці?

­ Про що запитується в задачі?

1 п. – 6 ч.

на ? >

2 п. – 3 ч.

Розбір задачі

­ Щоб порівняти два числа: на скільки більше або менше, яку дію треба виконати? (дію віднімання)

­ Який вираз складемо?

5 – 3 = 2 (ч.)

Відповідь: на 2 чашки більше.

4.6. Задачі на знаходження невідомого доданка

Задача

У коробці було 5 зелених кружечків і кілька червоних. Всього 8 кружечків. Скільки червоних кружечків у коробці?

Розбір задачі

Розв’язання цієї задачі можна знайти спочатку практичним способом. Вчитель кладе в коробку 5 зелених і 3 червоних кружечки.

­ Скільки всього у коробці кружечків? (8 кружечків)

­ Заберемо 5 зелених. Скільки червоних залишилося?

­ Як знайти число 3, коли відомо два числа?

 

Інший підхід до розв’язання цієї задачі

­ Нехай в коробці є 5 зелених кружечків і є кілька червоних. Щоб дізнатися скільки всього кружечків у коробці?

­ Яку дію треба виконати?

­ Яку дію означає фігурна дужка?

З. – 5 кр.

8 кр.

Ч. - ? кр.

­ Яке складемо рівняння? (5 + х = 8)

­ Це рівняння. У ньому не відомий другий доданок.

­ Як знайти невідомий доданок? (Щоб знайти невідомий доданок, треба від суми відняти відомий доданок).

­ Отже, від 8 відняти 5 буде 3.

 

4.7. Задачі на знаходження невідомого зменшуваного

Задача

У коробці лежали олівці. Коли дівчинка взяла 7 олівців, то у коробці залишилося 18 олівців. Скільки олівців було у коробці спочатку?

Було - ?

Взяли – 7 ол.

Залишилося – 18 ол.

Розбір задачі

­ Якщо б нам було відомо, скільки олівців було у коробці спочатку і відомо, що дівчинка забрала 7 олівців, то яку дію виконали б, щоб знайти число 18?

­ Яке число при відніманні невідоме? (зменшуване)

­ Як називаються числа при відніманні?

­ Як знайти зменшуване?

­ Невідоме зменшуване, від’ємник – 7, а різниця – 18. (Щоб знайти зменшуване, треба до різниці додати від’ємник.)

­ Тож, який вираз складемо?

18 + 7 = 25 (ол.)

Відповідь:25 олівців.

 

4.8. Задачі на знаходження невідомого від’ємника

Задача

На столі лежало 50 зошитів. Частину цих зошитів роздали учням. Після чого залишилося 22 зошити. Скільки зошитів роздали учням?

Було – 50 з.

Роздали – ? з.

Залишилося – 22 з.

Розбір задачі

­ Якщо було б відомо, скільки зошитів роздали і відомо. Що зошитів 50, то якою дією треба шукати скільки зошитів залишилося? (дією віднімання)

­ Отже, 50 – зменшуване, від’ємник – невідомий, різниця – 22.

­ Як знайти невідомий від’ємник? (Треба від зменшуваного відняти різницю)

 

ІІІ. Заключна частина


Читайте також:

  1. IV. Закріплення й узагальнення знань
  2. IV. Питання самоконтролю.
  3. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  4. V. Питання для самоконтолю
  5. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  6. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок
  7. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  8. VI. Узагальнення та систематизація знань
  9. А.1 Стан , та проблемні питання застосування симетричної та асиметричної криптографії.
  10. АБСТРАГУВАННЯ УЗАГАЛЬНЕННЯ
  11. Актуальні питання управління земельними ресурсами та їх охорони
  12. Аналіз та узагальнення отриманої інформації.




Переглядів: 528

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Питання для узагальнення | Питання № 5 Порядок обчислення податку з товарів, вироблених на митній території України

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.