![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Тема 3. Безсполучникове складне речення.Практична робота Тема: Поняття про безсполучникове складне речення. Мета: узагальнити і поповнити знання студентів про безсполучникове складне речення, його структуру; формувати вміння аналізувати складні безсполучникові речення, будувати їх моделі; прищеплювати любо до слова, мови. Завдання для виконання. Завдання 1. Перебудуйте складносурядні і складнопідрядні речення у безсполучникові. Поставте розділові знаки, обґрунтуйте їх. Зверніть увагу на те, чи повністю зберігається зміст речень. 1. Дощ пройшов — і Київ зеленіє. 2. Ідуть полки, і світлий марш гримить, І зве бійців до дальнього походу. 3. Навкруги мене колоситься пшениця і мак червоніє. 4. Літак злетів з катапульти, і в першу мить колеса його майже черкнулися об асфальт. 5. Біля ставу тремтить поріділе золото верб, а між ними дівочими стрічками ворушиться просинь, і по ній снується легеньке осіннє павутиння.
Завдання 2. Перебудуйте складносурядні і складнопідрядні речення у безсполучникові. Поставте розділові знаки, обґрунтуйте їх. Зверніть увагу на те, чи повністю зберігається зміст речень. 1. Бачу, як ти виходиш з своєї гірської оселі й дивишся вниз. 2.Йдемо до машини, і тільки тепер я помічаю, що небо вже зовсім чисте, хмар немає, і сонце, піднявшись ген-ген, починає припікати. 3. Ні, любий, я тобі не дорікаю, а тільки смутно, що не можеш ти своїм життям до себе дорівнятись. 4. Треба боротися з безконфліктністю та банальним лакуванням життя, але не треба боятись показу гармонійних благородних почуттів, то в них — краса людини. Завдання 3. Складіть або доберіть речення за такими схемами; обґрунтуйте пунктограми. 1) [ ], [ ], [ ], [ ] (перелік, послідовність) 2) [ ] — [ ] (протиставлення) 3) [час] - [ ]. 4) [умова] — [ ]. 5) [ ] — [наслідок]. 6) [ ] : [доповнення, пояснення]. 7) [ ] : [причина].
Завдання 4. Прочитайте. Подумайте, елементи якого обрядового весільного циклу тут описані: передвесільного, власне весільного чи післявесільного. Визначте види всіх складних речень. Плетіння вінків супроводжувалося барвінковими піснями. Під ці пісні виконувався обряд розплетення коси. На долівці розстеляли біле полотно, на якому ставили хлібну діжку, а зверху клали подушку. Молода сідала на неї (на Прикарпатті сідала на застелене кожухом ярмо), і брат розплітав їй косу, після чого дівчата прикрашали голову нареченої весільним вінком. У давніші часи ці дії виконувала мати. За гуцульськими звичаями не можна було знімати віночок аж до шлюбу, бо існувало повір'я, що, колиб він пропав, наречена зазнала б великого нещастя.
Завдання 5. Перепишіть речення. Поставте пропущені букви і потрібні розділові знаки. Поясніть вживання двокрапки у складному безсполучниковому реченні. 1. І поміг цьому й ваш талант він окрасив сцену, освітив її сяйвом яскравим і привабив до себе весь люд (М. Старицький). 2. Добре тому багатому його люди знають (Т. Шевченко). 3. З..мове сонце як мачушине серце світить, та (не) гріє (Нар. тв.). 4. Життя як метелик подув вітер і зламав крила (Олександр Олесь). 5. Тепер вони все зрозуміли по мосту тихо подзвонюючи сотнями підків безперервною стрічкою пересувалась військова колона (Ю. Збанацький). 6. Діти як квіти поливай то ростит..муть (Нар. тв.). 7. Згадала околиці рідні скрізь квіти ряст ясна роса (Леся Українка).
Читайте також:
|
||||||||
|