![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Практична роботаТема:Складнопідрядні речення з підрядними способу дії, підрядними порівняльними, супровідними. Мета: - систематизувати і узагальнити знання про складнопідрядні речення з підрядними порівняльними і супровідними; з синонімією складнопідрядних речень і простих ускладнених речень. - виховувати мовленнєву культуру. Обладнання: схеми, таблиці. Завдання для виконання: Завдання 1. Визначте тип складнопідрядних речень. Виділіть підрядні порівняльні, підрядні способу дії і підрядні ступеня та міри. Підкресліть сполучники та сполучні слова, визначте тип їх. Поясніть розділові знаки. Повторіть тему «Обставини способу дії». 1. Слова виривались з її уст, як одинокі постріли. 2. Ніхто не відступив, ні одна душа, так хотілося жити. Так хотілося жити, що вода закипіла в Десні, коли кинулись її перепливати люди. 3. На миті перед очима в Романа постала русоока ткаля Марина і згасла, як свіча. 4. Над селом вставали сизі стовпи диму, кучерявились у небі, ніби всріблені інеєм тополі. 5. Тільки небокрай червоно палахкотів на заході, неначе величезне розтоплене горно. 6. Де б не був, а перед очима — красуня молодиця в хустці білій, з очима голубими, як далекі вечірні сніги. 7. Вітер зарипів обмерзлими осокорами, що стояли, мов старезні діди-сторожі в білих кожухах. 8. Зорі яскраво мерехтять в недосяжній вишині, розсипані, ніби золоті зерна. 9. Тимко бровенята білясті насупив, очі голубі звузив, аж потемніли. 10. За відчиненим вікном хатини вигравали на своїх струнах нічні коники-цвіркуни, ніби маленькі скрипалі грали стиха на їхньому мовчазному весіллі. 11. Всіх нас з вівчарні мов вітром видуло. 12. Венька взяв до рук гармонь, Тишко тут як тут з бубном. 13. Скидан якусь хвилину, здавалось, роздумував, ніби згадував, як той гопак танцюється.. Завдання 2.Знайдіть складнопідрядні речення, визначте тип їх. Підкресліть сполучники та сполучні слова і визначте тип їх. Поясніть розділові знаки. Проаналізуйте складнопідрядні речення з сполучниками що, як. Скажіть, чи можна визначити тип складнопідрядного речення лише за сполучником. 1. За багато років я вперше почуваю себе так, як бувало у дитинстві. 2. Життя склалося так, що довелося за-1 бути і про рідну свою Ничогівку. 3. В давні часи в наших придеснянських краях було стільки риби, звірів та птахів, що з кожного куща можна було випужати зайця, в кожній болотянці вловити мішок риби, а в кожнім озерці виявити кілька качиних виводків. 4. Рідне село я в юні роки знав як свої п'ять пальців і любив найніжнішою любов'ю. 5. Спочатку коні йшли тупо, ніби не ноги в них були, а жердини. 6. В нього кучерявився низько підстрижений, густий, як щітка, чубчик. 7. Але не знаю, чи зумів би я розповісти про все те як слід, коли б не Венька Чепела. 8. Надівши кашкета, я, ніби ненароком, заглядав у дзеркало. Сказав він [Досифей] ті слова конфузливо, ніби піймавшись на гарячому. 10. Про Веньку говорилося в селі, ніби Він працював ковалем у самому Києві. 11. Не влаштовувало Венька те, що один пункт нашої постанови не був виконаний. Ми не знали, як його виконати. 12. Режисерка від усіх вимагала змінювати голос і гримуватись так, щоб глядачі не впізнали.
Завдання 3. Складнопідрядні речення замініть, де можливо, реченнями з дієприслівниковими зворотами, а дієприслівникові звороти — складнопідрядними реченнями. Поясніть, чому в ряді випадків заміна неможлива. Знайдіть ці речення. 1. І розказати літня ніч могла б, якби вона уміла говорити. 2. І втомленим не треба сну, бо струни, пристрастю налиті, дрижать у місячній блакиті. 3. Як пахли над водою віти, коли приснилися слова — найкращі в світі! 4. Учися чистоти і простоти і, стоптуючи килим золотий, забудь про вежі темної гордині. 5. Покинувши красу невловну незриму, звертаю знову я на вулиці земні. 6. Я пройшов по мокрому перону, дихаючи повними грудьми. І коли побачили село ми, сизий став і кучерявий ліс, — сонце над покрівлями з соломи підняло полуменистий спис. 8. Глибоким зором і пером тонким він слугував народові своєму, боліючи душею разом з ним
Завдання 4. Напишіть твір на тему «Рідна мова в рідній школі», використовуючи складнопідрядні обставинні речення. Визначте типи їх.
Завдання 5. Визначте тип складнопідрядних речень і засоби зв'язку підрядної частини з головною. 1. Знав він, що моя фотографія висить на Дошці пошани за дійсні успіхи в навчанні, чого він про себе не міг думати. 2. Це була дуже несвоєчасна сповідь, здалося спершу Мишуні. 3. Народу зібралось дуже багато, чого ніхто не сподівався. 4. Леся Українка добре володіла й російським віршем, про що свідчать і оригінальні її поезії. 5. Ми постелилися і полягали спати, причому вікно треба було заткнути подушкою. 6. Екскурсії сприяють кращому пізнанню, що конче потрібне для молодої людини. 7. Лісник мимоволі зітхнув, чим немало здивував Стьопочку.8. Посада директора вимагає енергійності, цілеспрямованості, душевної широти, без чого не буває цілісним виробничий колектив. Читайте також:
|
||||||||
|