Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Практична робота

Тема:Складнопідрядні речення з підрядними умовними, допустовими, причини, наслідковими, способу дії.

Мета:

- систематизувати та узагальнити знання про складнопідрядне речення

з підрядними допустовими, причини, наслідковими, способу дії;

- розвивати навички схематичного зображення складнопідрядних речень;

- виховувати самостійність у вдосконаленні свого мовлення.

Обладнання: схеми, таблиці.

Завдання для виконання:

Завдання 1.Визначте тип складнопідрядних речень, підкресліть допустові сполучники та схарактеризуйте їх функції. Поясніть розділові знаки. Повторіть тему «Обставини допусту».

1. Не забули Дем'яна в рідному селі, хоч і довго не повертався в рідні краї. 2. Які слова не були б хороші, а без діла вони полова. 3. Я знайшов її

[могилу] дуже швидко, хоч від неї не зосталося майже ніякого сліду . 4. Хоч ми були не біля самого берега, вночі дуже відчувалася близькість води.Тут уже я дядьку Себастіяну й трохи не вірю, хоч він правдивий і добрий чоловік. 6. Така забава подобається нам обом, хоча я з опаскою інколи поглядаю на вікна. 7.І хоч невелика ця ягода, а весь ліс і всяк, хто ходить у ньому, пахне суницею. 8. Робота Оленку задовольняє, хоч мені й жаль дивитися на Оленчину бібліотеку. 9. Але незважаючи на всі ті переживання, був я найщасливішою людиною в світі.

Завдання 2. З наведених простих речень побудуйте складнопідрядні підрядною допустовою частиною.

З р а з о к: Незважаючи на хороший настрій, ми йшли мовчки (просте речення).— Хоч у всіх був хороший настрій, проте ми йшли мовчки (складнопідрядне речення з підрядною допустовою частиною).

Незважаючи на попутний вітер, яхта йшла повільно. 2. Я поїхав відпочивати до Балтійського моря, всупереч порадам своїх друзів. 3. Всупереч прогнозам метеостанції дощу вранці не було. 4. Незважаючи на штормову погоду, теплохід прибув своєчасно.

Завдання 3.Знайдіть підрядні частини, визначте тип їх; вкажіть, за допомогою яких сполучників вони з'єднуються з головними. Повторіть на тему «Обставини причини».

1. Виходить, уже не мертвий ліс, бо лебеді принесли на своїх крилах і життя. 2. Мене одразу ж потягло наперед, бо позаду, за головами дорослих, нічого не було видно. 3. А підібрати їх [слова] треба, бо що то за п'єса, коли в ній мало любові й поцілунків. 4. Я ... багато допомагав у господарстві, бо старші брати пішли воювати. 5. Він полюбив, бо полюбити прийшла пора. 6. Воля й сила в нас єдина, бо родина ми одна. 7. І хотілось цілувати руки матері твоєї, що таку тебе вродила, що таку тебе зростила у підгір'ї, між ялин. 8. Ми мокли зверху і внизу, бо човен протікав дірявий. 9. Люблю людей землі своєї, бо й я і землі своєї син. 10. Однакові для мене рай і пекло, бо я не вірю в них.

Завдання 4. Наведені нижче речення поширте підрядними частинами причини і мети, застосовуючи сполучники, вживані в науковому й офіційно-діловому стилях.

З р а з о к: Землю підживлюють (зя к о ї п р и ч и н и? з я к о ю м е т о ю?).— Оскільки рослини добре розвиваються при достатній кількості поживних речовин, то землю підживлюють, щоб виростити високий урожай

1. Молодь їде на будівництво. (Батьківщині потрібні вміліруки. Зробити свій внесок у загальнонародну справу.) 2. Вчені винайшли універсальний клей. (Розвиток техніки вимагає надміцних сполук. З'єднувати навіть різнородні метали.) 3. Для північних районів спроектовано клеєні житлові будинки. (Вічна мерзлота стає на перешкоді будівникам. Створити максимальні зручності працівників Крайньої Півночі.) 4. Удосконалюються методи склеювання металів. (Будівництво сучасних літаків потребує сотні тисяч заклепок. Підвищити міцність, зменшити вагу і знизити вартість усіх конструкцій літака).

Завдання 5. Складнопідрядні речення з підрядними причиновими перебудуйте у складнопідрядні речення з підрядними наслідковими.

З р а з о к: Туристи вирішили зупинитись на перепочинок, бо йти вночі гірською стежкою було б небезпечно (складнопідрядне речення з підрядним причиновим).— Вночі йти гірською стежкою було б небезпечно, так що туристи вирішили зупинитися на перепочинок (складнопідрядне речення з підрядним наслідковим).

Основні правила заміни: 1) причинові сполучники і сполучні слова опускаються; 2) підрядна причинова частина перетворюється на головну; 3) головна частина при підрядній причиновій перетворюється у підрядну наслідкову, яка за допомогою сполучника так що приєднується до головної.

1. Слідопити поспішають у поле, бо в них там теж є діло. 2. Дядько Македон був наш найближчий сусід через дорогу, бо жив якраз проти нашого двору. 3. Гнат правив у нас за старшого, бо в нього вже не тільки вуса посіялись, а й борода закучерявилась.


Читайте також:

  1. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  2. II. Самостійна робота студентів.
  3. III. Практична частина.
  4. IV. ВИХОВНА РОБОТА В КЛАСІ
  5. IV. ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ.
  6. IV. Науково-дослідницька робота.
  7. IV. Практична робота.
  8. IV. Практична частина
  9. IV. Робота над темою уроку
  10. Qорганізаційне середовище, в якому виконується робота
  11. V. Робота з підручником
  12. V. Робота з підручником. с. 59-60




Переглядів: 616

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Практична робота | Практична робота

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.