Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Практична робота

Тема:Складнопідрядні речення з підрядними обставинними (місця, часу, мети, умовними).

Мета:

- систематизувати та узагальнити знання про складнопідрядне речення

з підрядними обставинними (місця, часу, мети, умовними);

- виявити рівень засвоєння матеріалу;

- виховувати уважність в роботі.

Обладнання: схеми, таблиці.

Завдання для виконання:

Завдання 1. Знайдіть підрядні частини, вкажіть місце їх по відношенню до головної. Підкресліть сполучники, сполучні та співвідносні слова. Визначте типи підрядних частин. Поясніть розділові знаки.

1. Над порогом, там, де зустрічається холодний потік з хатнім теплом, клубки білої пари. 2. Вівця вміє знайти собі поживу навіть там, де, здавалось би, нічого їстівного немає. 3. Не знав, що діяти, куди кинутись. 4. Через хвилину [сова] хижо скаржилась на мене вже десь у березі, там, де доживали свій вік напівзасохлі осокори. 5. Скидан не знає, де подіти здоровенні, червоні кулаки. 6. Клуб з бібліотекою височів тепер на тому місці, де була колись Досифеєва кузня. 7. А на піщаних горбах, де будувалася в свій час ничогівська комуна (с. Ничогівка), тепер видніються господарчі приміщення. 8. Помалу розійшлися непомітно і, де хто міг, поснули. 9. Бійці і командири зраділи, побачивши, куди обертається справа, і крикнули своєму рідному генералові одчайдушне гучне «ура». 10. Але де треба було робити до поту, там вони були перші й незрівнінні з діда-прадіда.

 

Завдання 2. Визначте типи підрядних частин. Поясніть вживання розділових знаків.

1. І плуг людський нову проріже путь там, де батьки зітхали на розпутті. 2. Ходив чумак до голубого Дону, де давній предок умочив шолом. 3. Любов там дика і німа, де тільки потиски шалені. 4. Він в чисту горницю ввійшов, де друга чистого найшов. 5. В сім'ї, де кожен зна пісні свої, ми пісню знаєм і єдину — про волю творчості орлину. 6. Панас той [Садовський] і Микола [Саксаганський]... народилися в розложистих степах, де вітер та народ були їх перша школа. 7. Вишиває і співає, і ніхто того не знає, де узор вона кінчає, де ту пісню почина.

 

Завдання 3. Визначте типи складнопідрядних речень. Вкажіть, до чого відноситься кожна підрядна частина. Знайдіть сполучники, сполучні та співвідносні слова. Поясніть розділові знаки. Повторіть обставини часу.

1. Ніколи не добереш, коли цей Сашко жартує, а коли говорить серйозно…2. Коли вже розповів братові, аж тоді трохи полегшало. 3. Коли б хто дивився збоку, здавалося б, що він просто стоїть, спершись на стіну. 4. Вже коло почало сутеніти, мені здалося, що я почув далекий-далекий постріл. 5. Після того, коли я провів за ворота своїх несподіваних гостей, мене відразу ж обсіли спогади. 6. І ось коли «заслужений відпочинок» став дійсністю, я, не відкладаючи надовго, відразу ж подався у рідне село.

 

 

Завдання 4. Визначте тип складнопідрядних речень. Підкресліть сполучники, сполучні та співвідносні слова. Поясніть розділові знаки.

І. Почалася війна... у літню пору, в той час, коли ми ставши помічниками старших, трудилися разом з батьками в полі. 2. Та чи могли вони [фотографії] зберегтися в ті часи, коли на нашій землі було випалено цілі села, поруйновано міста? 3. Коли закінчилась урочиста церемонія, мене знову оточили юні слідопити. 4. Коли я прокидаюсь ранком, ні тата, ні мами вже немає вдома. 5. Десь зразу; після війни, коли тільки відбудовувалися, приїхала на хутір молода практикантка-агроном. 6. Коли сказав про те дідусеві, так він три дні сміявся. 7. Наталці аж легше, коли вона одна дома залишається. 8. [Платон] написав тоді, коли була несила мовчати. 9. Коли він [Василько] зайшов до хати, мати зупинила прядку. 10. Ще коли був живий Єгор, то писав, що хліба там багато-багато.

 

Завдання 5. Визначте: а) роль підрядних частин; б) їх значення; в) слово чи частину, від яких залежить підрядна частина; г) запитання, на яке відповідає підрядна частина; д) засоби зв’язку підрядної частини з головною (сполучники і співвідносні слова); е) місце підрядної частини по відношенню до головної; є) тип складнопідрядного речення. Зробіть висновок щодо спільних та відмінних ознак складнопідрядних речень.

 

1. Зичу, щоб ти товаришів знайшов з серцями ясними, з думками молодими, з любов’ю до людей, до міст і до дібров. 2. Поставив башту він на млиновій покрівлі, щоб увінчать себе у гордій тій будівлі. 3. Ти [земле-мати] веселчасті мені подарувала крила, щоб я підносився від різного гнізда у свіжу синяву.

 


Читайте також:

  1. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  2. II. Самостійна робота студентів.
  3. III. Практична частина.
  4. IV. ВИХОВНА РОБОТА В КЛАСІ
  5. IV. ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ.
  6. IV. Науково-дослідницька робота.
  7. IV. Практична робота.
  8. IV. Практична частина
  9. IV. Робота над темою уроку
  10. Qорганізаційне середовище, в якому виконується робота
  11. V. Робота з підручником
  12. V. Робота з підручником. с. 59-60




Переглядів: 572

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Практична робота | Практична робота

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.