Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Практична робота

Тема: Розділові знаки в безсполучникових складних реченнях.

 

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про складне безсполучникове речення та розділові знаки в ньому; розвивати пунктуаційні навички учнів, вміння знаходити безсполучникові складні речення в тексті; виховувати в учнів бажання стати грамотною людиною.

 

Завдання для виконання.

Завдання 1. Визначте типи безсполучникових складних речень і їх значення. Поясніть вживання розділових знаків.

1. І діти постаршали за цю ніч: у маленькі серця теж сіялась і сіялась велика скорбота батьків. 2. Собі ж я заспокійливо кажу: за битого дають аж двох небитих. 3. Все він знає: які пшениці у районі і коли ге­роїні підживляють ділянку. 4. Характерна деталь: Толстой і Достоєвський ні разу не бачились за все життя. 5. Знай: не вмирають герої в бою. 6. Одне безсумнівно: драматург відчуває людину всією душею. 7. Я чув: стру­мок удалині гуркоче. 8. Тепер я бачу інше: науку шанує і цінить весь народ. 9. Ліс — це не просто сосни та дуби: не одна там народилась думка, повна щастя, ніжності, журби.

 

Завдання 2. Перепишіть речення, поставте розділові знаки і поясніть їх. Визначте типи безсполучникових складних речень та їх значення.

1. Остап озирнувся прискорюючи ходу подорожній махав на нього рукою. 2. В час гарячий полудневий виглядаю у віконце ясне небо ясне море ясні хмарки ясне сонце. 3. Дивлюсь цар підходить до найстаршого. 4. Чула тріснув тин. 5. Аж чує щось по листях шелеснуло. 6. Дивлюсь аж світає край неба палає. 7. Ідуть під дубом зелененьким кінь замордований стоїть. 8. Ще сонячні промені сплять досвітні огні вже горять. 9. Не вони судили він судив. 10. Я тільки готую аеродром літати будете ви.

 

Завдання 3. Запишіть речення, розставляючи розділові знаки. Поясніть вживання крапки з комою в складному безсполучниковому реченні.

1. Дорога котилась (в)низ я раптом ві..чув красу глибокої ночі гострі шпильки зворушення кольнули мої груди (Є. Гуцало). 2. Зірочки кудись зникли пірнули в синю безодню блакитного неба край його горить-палає рожевим огнем червонуваті хвилі ясного світу м..готять серед т..мноти; понад степом віє її посліднє зітхання положисті балки дрімають серед темної тіні а високі могили в..блискують срібною росою підніма­ється сизий туман і легесеньким димком чіпляючись за рослини стел..ться по з..млі (Панас Мирний). 3. Поїзд пр..був на станцію зарані опівдні але йти по розгаслій дорозі було важко версту по версті місив ногами Давид на кожному кроці провалюючись у талому снігу ішов уже й сонце сідало а він ще тільки доходив до колишньої канівської економії.

 

Завдання 4. Перепишіть речення. Поставте пропущені букви і потрібні розділові знаки. Поясніть вживання двокрапки у складному безсполучниковому реченні.

1. (В)ранці полк вийшов на відкрите узліс..я і враж..ний зупинився в німому зачаруван.л далеко на горах уже видно було їм золотоверхий Київ (О. Гончар). 2. Мій день завжди мені як друг який (не) зрадить у коха..ні. Несу крізь нього сподіван..я над головою сонця круг а під ногами трави ран..і (Г. Чубач). 3. Поглянь уся земля тр..мтить в палких обіймах ночі лист квітці рвійно шел..стить траві струмок ворко­че (Олександр Олесь). 4. Умовк кобзар сумуючи щось руки (не) грають (Т. Шевченко). 5. В такі ночі довго хв..люється серце косаря йому згадується літо (М. Стельмах).

 

 


Читайте також:

  1. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  2. II. Самостійна робота студентів.
  3. III. Практична частина.
  4. IV. ВИХОВНА РОБОТА В КЛАСІ
  5. IV. ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ.
  6. IV. Науково-дослідницька робота.
  7. IV. Практична робота.
  8. IV. Практична частина
  9. IV. Робота над темою уроку
  10. Qорганізаційне середовище, в якому виконується робота
  11. V. Робота з підручником
  12. V. Робота з підручником. с. 59-60




Переглядів: 675

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 3. Безсполучникове складне речення. | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.